Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - detoneren!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #36016 - detoneren!
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 83086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 14-4-2006 17:52 Print reply

Posts: 7387
nou ik heb het nog niet berekend. maar heb de cil 2x volggegoten. en kwam op 4ml = 4cc uit.
heb alleen nog niks berekend verder.

 
He?
Henk-88 15-4-2006 2:35 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran

maar ik zat te denken stel dat je krukas speling hebt, en je zuiger net een stukje hoger komt dan normaal... dan zou je nog meer compressie opbouwen en kan hij dus gaan pingelen(tis maar eeen theorie) mischien kan je er wat mee


Als je dermate veel speling hebt op de lagers zal de compressie juist lager zijn. De zuiger komt dus niet hoger dan maar blijft meer naar beneden.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
PRO TUNING 15-4-2006 14:43 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
nou ik heb het nog niet berekend. maar heb de cil 2x volggegoten. en kwam op 4ml = 4cc uit.
heb alleen nog niks berekend verder.



Als je geen overmaat zuiger hebt, heb je nu dus een compressieverhouding van 1 : 13.35

Is je carburateur van het merk Mikuni ?

 
barry 15-4-2006 17:50 Print reply

Posts: 7387
20mm mikini carb
squishhoogte die ik nu heb = 0.8mm
39.75mm is de boring

1:13, is daarom misschien te verklaren dat hbij met euro05 zo detoneerde?
 
He?
bart de scootergek 15-4-2006 18:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
20mm mikini carb
squishhoogte die ik nu heb = 0.8mm
39.75mm is de boring

1:13, is daarom misschien te verklaren dat hbij met euro05 zo detoneerde?



Met een boring van 39.75 kom ik op een compressieverhouding van 1:13,84. Gaat dus bijna richting de 1:14. Is wel een redelijk hoge verhouding.

over die 20 mikuni, daar moet je Pro Tuning eens voor inboxen, er schijnt iets niet helemaal te kloppen met die carb, hij kan hem zo voor je aanpassen dat hij wel klopt.
 
Honda RC-33
barry 15-4-2006 20:14 Print reply

Posts: 7387
dat mag hij hier ook wel posten. ik heb namelijk geen problemen met die carb en vind hem best makkelijk af te stellen.

ben wel benieuwd
 
He?
Bullet 15-4-2006 20:20 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



Met een boring van 39.75 kom ik op een compressieverhouding van 1:13,84. Gaat dus bijna richting de 1:14. Is wel een redelijk hoge verhouding.

over die 20 mikuni, daar moet je Pro Tuning eens voor inboxen, er schijnt iets niet helemaal te kloppen met die carb, hij kan hem zo voor je aanpassen dat hij wel klopt.


mja een compressie verhouding van 1:13,84 is imo nog wel goed te doen hoor (kan het dan wel begrijpen dat ie dan zou detoneren @ euro95, maar met euro98 zou ik iig geen problemen verwachten)
 
**My BungHole Will Speak Now**
PRO TUNING 15-4-2006 20:28 Print reply

Posts: 4000
Ik denk toch dat de carburateur je problemen veroorzaakt, inbox me maar.
 
barry 17-4-2006 10:28 Print reply

Posts: 7387
you've got a message
 
He?
barry 8-5-2006 20:42 Print reply

Posts: 7387
ik heb bewijs dat die detoneerde!



(rode circel)


ik kan alleen de rode circels op de foto hieronder niet verklaren. wat moet dat voorstellen? wat is dat voor een rare ontbranding oid geweest?




zuiger is 8uurtjes oud. maar heeft wel 8uur lang non stop niet onder de 8k gezeten.
ik wist dat die detoneerde, maar had geen tijd meer om het in orde te maken. en met euro98 was het zo goed als over en hij heeft de cross uitgehouden, maar dit is het resultaat dus.

de cil heeft trouwens niet 1 krasje. ben ik blij van. scheelt weer een hoon beurtje



 
He?
christianos 8-5-2006 21:05 Print reply

Posts: 20445
die rode cirkels zijn me denk ik plekken waar de zuiger heet is geweest (detonatie) en waar dus de koolaanslag is weggeslagen..
ziet er niet egt goed uit en die zuiger is knap heet geweest..


edit: wat zijn die spikkels op je bougie dan?

en nog een keer edit: zooi ziet er wel zwart uit na 8 uur, misschien was het detoneren brandende rotzooi ofzo?
misschien minder vet smeren? of armer afstellen?
mischien moet je het in die richting zoeken?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 8-5-2006 om 21:08 uur.
 
MT70-nolimit 8-5-2006 21:10 Print reply

Posts: 4322
Volgens mij zijn die plekken op de bougie een teken dat ie vreselijk warm is geweest, verbrand alu denk ik.
 
gaat lang goed
barry 8-5-2006 21:14 Print reply

Posts: 7387
dat hij goed heet is geweest staat vast lijkt me.

ik heb 1:45 gesmeerd met euro98
ik ga de volgende dingen testen om het probleem op te lossen
- cil kop aanpassen
- andere carb.

maar ik vroeg me dus af wat voor een rare vlekken dat zijn dus op de zuiger op de laatste foto
 
He?
MT70-nolimit 8-5-2006 21:24 Print reply

Posts: 4322
Die kop lijkt wel te ver afgedraaid imho, je bougie steed behoorliijk ver erdoorheen, ik heb op die manier ook problemen gehad met detonatie omdat je het nog warmer maakt boven de zuiger
 
gaat lang goed
barry 8-5-2006 21:42 Print reply

Posts: 7387
dat slaat nergens op. zeg dan niks!
 
He?

Dit topic is 83086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved