barry |
3-4-2006 20:05 |
 Posts: 7387 |
ik neem aan dat je dat dan meet met degemonteerde cil kop. deze op de kop houden. totdat er geen druppel vloeistof meer bij kan.
zo zou ik het doen altans!
|
|
He? |
|
bart de scootergek |
3-4-2006 20:07 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
ik neem aan dat je dat dan meet met degemonteerde cil kop. deze op de kop houden. totdat er geen druppel vloeistof meer bij kan.
zo zou ik het doen altans!
idd, zo heb ik het iig gedaan, en volgens mijn leraar was het een redelijk standaard methode.
volgens mij bedoeld Bullet dat ook met uitliteren.
|
|
Honda RC-33 |
|
Joostvdw |
3-4-2006 20:10 |
 Posts: 4789 |
teveel mengsel zal inderdaad niet te de oorzaak zijn, turbomotoren pompen zelf extra benzine in de cilinders als de druk begint op te bouwen om pingelen tegen te gaan, dus dat kan je uitsluiten
als je een ori50 kop hebt liggen kan je die eens proberen, natuurlijk wel meteen een groot verschil met wat je nu hebt qua kop, maar dan kan je iig een beetje vergelijken..
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
PRO TUNING |
3-4-2006 20:22 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
ik neem aan dat je dat dan meet met degemonteerde cil kop. deze op de kop houden. totdat er geen druppel vloeistof meer bij kan.
zo zou ik het doen altans!
Uitliteren met gemonteerde kop met zuiger in BDP tot aan onderkant schroefdraad bougie (ook inhoud bougie niet vergeten er bij te tellen)
|
|
|
|
barry |
3-4-2006 20:26 |
 Posts: 7387 |
hmm inhoud bougie er bij meerekenen... je bedoeld daarmee dus de ruimte naast de elektrode e.d?
compresie verhouding is slagvolume+inhoud kop delen door het slagvolume.
slagvolume in cm3?
inhoud kop in cc?
antwoord is b.v 10.nog wat. dus dat betekend dan 1:10...?
ik heb me er nog nooit zo veel mee bezig gehouden. vandaar de vragen
tevens nog een vraag.
mijn uitlaat kan hier dus niks mee te maken hebben?
Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-4-2006 om 20:30 uur.
|
|
He? |
|
bart de scootergek |
3-4-2006 20:31 |
 Posts: 8916 |
de inhoud van je verbrandingskamer en je slagvolume moeten beiden dezelfde zijn, dus als je slagvolume als m3 neemt, moet je dat bij je verbrandingskamer ook doen.
het getal dat daaruit rolt is een volume verhouding, de compressieverhouding dus.
|
|
Honda RC-33 |
|
MT70-nolimit |
3-4-2006 21:26 |
 Posts: 4323 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
hmm inhoud bougie er bij meerekenen... je bedoeld daarmee dus de ruimte naast de elektrode e.d?
ik denk dat pro tuning je bougieschacht bedoelt, die is ongeveer 2cc correct me if i'm wrong
|
|
gaat lang goed |
|
Mr Pain |
4-4-2006 22:37 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
ik denk dat pro tuning je bougieschacht bedoelt, die is ongeveer 2cc correct me if i'm wrong
de inhoud van de bougie, niet van de bougieschagt ofzo je hebt ook een bougie in je kop zitten als je rijd ja
Pro tuning vertelde mij dat dat ongeveer een kwart cc was maar dat weet ik niet meer 100%
Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 4-4-2006 om 22:38 uur.
|
|
|
|
barry |
4-4-2006 22:42 |
 Posts: 7387 |
pro-tuning wo bist du?
tips en advies oid?
|
|
He? |
|
Bullet |
5-4-2006 1:48 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
idd, zo heb ik het iig gedaan, en volgens mijn leraar was het een redelijk standaard methode.
volgens mij bedoeld Bullet dat ook met uitliteren.
klopt, op 2stroke forum staat volgens mij wel een mooie beschrijving hoe je het simpel kan uitvoeren. (incl foto's  )
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-4-2006 14:08 |
 Posts: 9841 |
weet nog wel dat mijn MT 'pingelde' ding kon door blijven dieselen op topsnelheid zonder bougiedop
bij mij was het de drijfstang, die was te lang (remember mijn houten voetpakking?)
Speling op het bigend zal het zeer zeker niet zijn, dat zou betekenen dat de zuiger inc. drijfstang zoveel massatraagheid heeft dat het groter is dan de compressie die opgebouwd wordt, lijkt me dat dat dusdanig grote krachten worden dat je bigend het sowieso niet langer dan een half uurtje volhoudt.
|
|
Too cool for school! |
|
barry |
5-4-2006 21:13 |
 Posts: 7387 |
ik had af en toe ook het gebeuren van: 'hij slaat op hol'
dus je draait het gas dicht maar hij blijft heel hoog in de toeren lopen. maar na eenmaal weer in de versnelling gezet te hebben zakt het toerental wel weer dus.
|
|
He? |
|
MT70-nolimit |
5-4-2006 21:27 |
 Posts: 4323 |
Precies, en dat pingelen hoeft maar een paar seconden te wezen en de zuiger begeeft het direct. Ik heb het zelf gehad met mijn bewerkte MB8 cilinder, tegen de brug op moest ie zwaar trekken, hij viel binnen het detonatie toerental en na de brug was het een dikke klap.
|
|
gaat lang goed |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-4-2006 23:30 |
 Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Precies, en dat pingelen hoeft maar een paar seconden te wezen en de zuiger begeeft het direct. Ik heb het zelf gehad met mijn bewerkte MB8 cilinder, tegen de brug op moest ie zwaar trekken, hij viel binnen het detonatie toerental en na de brug was het een dikke klap.
ik heb kilometers gereden zonder bougiedop...ging hartstikke goed, ding kreeg alleen een beetje een soort verbrande stootrand, maar who cares
|
|
Too cool for school! |
|
User 927 |
6-4-2006 11:11 |
|