Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - detoneren!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #36016 - detoneren!
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 83092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 3-4-2006 20:05 Print reply

Posts: 7387
ik neem aan dat je dat dan meet met degemonteerde cil kop. deze op de kop houden. totdat er geen druppel vloeistof meer bij kan.

zo zou ik het doen altans!
 
He?
bart de scootergek 3-4-2006 20:07 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
ik neem aan dat je dat dan meet met degemonteerde cil kop. deze op de kop houden. totdat er geen druppel vloeistof meer bij kan.

zo zou ik het doen altans!



idd, zo heb ik het iig gedaan, en volgens mijn leraar was het een redelijk standaard methode.

volgens mij bedoeld Bullet dat ook met uitliteren.
 
Honda RC-33
Joostvdw 3-4-2006 20:10 Print reply

Posts: 4789
teveel mengsel zal inderdaad niet te de oorzaak zijn, turbomotoren pompen zelf extra benzine in de cilinders als de druk begint op te bouwen om pingelen tegen te gaan, dus dat kan je uitsluiten

als je een ori50 kop hebt liggen kan je die eens proberen, natuurlijk wel meteen een groot verschil met wat je nu hebt qua kop, maar dan kan je iig een beetje vergelijken..
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
PRO TUNING 3-4-2006 20:22 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
ik neem aan dat je dat dan meet met degemonteerde cil kop. deze op de kop houden. totdat er geen druppel vloeistof meer bij kan.

zo zou ik het doen altans!


Uitliteren met gemonteerde kop met zuiger in BDP tot aan onderkant schroefdraad bougie (ook inhoud bougie niet vergeten er bij te tellen)

 
barry 3-4-2006 20:26 Print reply

Posts: 7387
hmm inhoud bougie er bij meerekenen... je bedoeld daarmee dus de ruimte naast de elektrode e.d?


compresie verhouding is slagvolume+inhoud kop delen door het slagvolume.

slagvolume in cm3?
inhoud kop in cc?
antwoord is b.v 10.nog wat. dus dat betekend dan 1:10...?

ik heb me er nog nooit zo veel mee bezig gehouden. vandaar de vragen


tevens nog een vraag.
mijn uitlaat kan hier dus niks mee te maken hebben?

Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-4-2006 om 20:30 uur.
 
He?
bart de scootergek 3-4-2006 20:31 Print reply

Posts: 8916
de inhoud van je verbrandingskamer en je slagvolume moeten beiden dezelfde zijn, dus als je slagvolume als m3 neemt, moet je dat bij je verbrandingskamer ook doen.

het getal dat daaruit rolt is een volume verhouding, de compressieverhouding dus.
 
Honda RC-33
MT70-nolimit 3-4-2006 21:26 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
hmm inhoud bougie er bij meerekenen... je bedoeld daarmee dus de ruimte naast de elektrode e.d?


ik denk dat pro tuning je bougieschacht bedoelt, die is ongeveer 2cc correct me if i'm wrong
 
gaat lang goed
Mr Pain 4-4-2006 22:37 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

ik denk dat pro tuning je bougieschacht bedoelt, die is ongeveer 2cc correct me if i'm wrong


de inhoud van de bougie, niet van de bougieschagt ofzo je hebt ook een bougie in je kop zitten als je rijd ja


Pro tuning vertelde mij dat dat ongeveer een kwart cc was maar dat weet ik niet meer 100%

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 4-4-2006 om 22:38 uur.
 
barry 4-4-2006 22:42 Print reply

Posts: 7387
pro-tuning wo bist du?

tips en advies oid?
 
He?
Bullet 5-4-2006 1:48 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



idd, zo heb ik het iig gedaan, en volgens mijn leraar was het een redelijk standaard methode.

volgens mij bedoeld Bullet dat ook met uitliteren.


klopt, op 2stroke forum staat volgens mij wel een mooie beschrijving hoe je het simpel kan uitvoeren. (incl foto's )
 
**My BungHole Will Speak Now**
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-4-2006 14:08 Print reply

Posts: 9841
weet nog wel dat mijn MT 'pingelde' ding kon door blijven dieselen op topsnelheid zonder bougiedop
bij mij was het de drijfstang, die was te lang (remember mijn houten voetpakking?)

Speling op het bigend zal het zeer zeker niet zijn, dat zou betekenen dat de zuiger inc. drijfstang zoveel massatraagheid heeft dat het groter is dan de compressie die opgebouwd wordt, lijkt me dat dat dusdanig grote krachten worden dat je bigend het sowieso niet langer dan een half uurtje volhoudt.

 
Too cool for school!
barry 5-4-2006 21:13 Print reply

Posts: 7387
ik had af en toe ook het gebeuren van: 'hij slaat op hol'

dus je draait het gas dicht maar hij blijft heel hoog in de toeren lopen. maar na eenmaal weer in de versnelling gezet te hebben zakt het toerental wel weer dus.
 
He?
MT70-nolimit 5-4-2006 21:27 Print reply

Posts: 4322
Precies, en dat pingelen hoeft maar een paar seconden te wezen en de zuiger begeeft het direct. Ik heb het zelf gehad met mijn bewerkte MB8 cilinder, tegen de brug op moest ie zwaar trekken, hij viel binnen het detonatie toerental en na de brug was het een dikke klap.
 
gaat lang goed
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-4-2006 23:30 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Precies, en dat pingelen hoeft maar een paar seconden te wezen en de zuiger begeeft het direct. Ik heb het zelf gehad met mijn bewerkte MB8 cilinder, tegen de brug op moest ie zwaar trekken, hij viel binnen het detonatie toerental en na de brug was het een dikke klap.


ik heb kilometers gereden zonder bougiedop...ging hartstikke goed, ding kreeg alleen een beetje een soort verbrande stootrand, maar who cares

 
Too cool for school!
User 927 6-4-2006 11:11 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ik heb kilometers gereden zonder bougiedop...ging hartstikke goed, ding kreeg alleen een beetje een soort verbrande stootrand, maar who cares




Dat was op je MT Martijn, dat was een ragbak

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
hmm inhoud bougie er bij meerekenen... je bedoeld daarmee dus de ruimte naast de elektrode e.d?


compresie verhouding is slagvolume+inhoud kop delen door het slagvolume.

slagvolume in cm3?
inhoud kop in cc?
antwoord is b.v 10.nog wat. dus dat betekend dan 1:10...?

ik heb me er nog nooit zo veel mee bezig gehouden. vandaar de vragen


tevens nog een vraag.
mijn uitlaat kan hier dus niks mee te maken hebben?

Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-4-2006 om 20:30 uur.


cc = gelijk aan cm3

Dus ja, allebij in cm3
 

Dit topic is 83092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved