Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Paar Vraagjes mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 453 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35919 - Paar Vraagjes mtx-sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shifty 30-3-2006 14:30 Print topicpost

Posts: 1113
Ik heb even een paar vragen:

Hoe moeten de KVS slangen nu ook alweer aangesloten worden? (Ik weet het, ik vergeet het de hele tijd...)

Ik heb nu een 100cc Eurocilindro + Standaard 80cc Uitlaat (mtx-r1) + 20mm Mikumi carb, welke sproeier zal hier ongeveer in moeten? (Grote Sproeier topic is closed) Het was eerst een 80cc met Standaard 50cc mtx-sh uitlaat en zelfe carb, toen liep hij goed met sproeiertje 105.

Over de koppeling, deze grijpt pas heel erg laat aan, je kan het heveltje bijna helemaal naar boven drukken zonder dat hij koppelt. Komt dit nu omdat de koppelings platen versleten zijn? Of is het palletje (dat in de carterkap zit en tegen de koppelingplaten-as aandrukt als je de koppeling inknijpt) gewoon wat te kort?

Als iemand me hier even mee kan helpen, graag. Kan ik verder sleutelen
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

tsxj oran 30-3-2006 14:33 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Ik heb even een paar vragen:

Hoe moeten de KVS slangen nu ook alweer aangesloten worden? (Ik weet het, ik vergeet het de hele tijd...)

Ik heb nu een 100cc Eurocilindro + Standaard 80cc Uitlaat (mtx-r1) + 20mm Mikumi carb, welke sproeier zal hier ongeveer in moeten? (Grote Sproeier topic is closed) Het was eerst een 80cc met Standaard 50cc mtx-sh uitlaat en zelfe carb, toen liep hij goed met sproeiertje 105.

Over de koppeling, deze grijpt pas heel erg laat aan, je kan het heveltje bijna helemaal naar boven drukken zonder dat hij koppelt. Komt dit nu omdat de koppelings platen versleten zijn? Of is het palletje (dat in de carterkap zit en tegen de koppelingplaten-as aandrukt als je de koppeling inknijpt) gewoon wat te kort?

Als iemand me hier even mee kan helpen, graag. Kan ik verder sleutelen


sproeier 130 nemen
en je koppelings platen zijn juist heel erg goed als hij zo laat aangrijpt, dit is gewoon een kwestie van je koppelings kabel afstellen

 
oud
Shifty 30-3-2006 14:56 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]


sproeier 130 nemen
en je koppelings platen zijn juist heel erg goed als hij zo laat aangrijpt, dit is gewoon een kwestie van je koppelings kabel afstellen



Oke, bedankt. Kan iemand me dan nog ff snel zeggen hoe je de KVS slangen aan moet sluiten?
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
daanmtx 30-3-2006 14:59 Print reply

Posts: 3759
spreekt dat niet voor zich, dat de lengte's van de buizen gewoon aangeven wat waar moet?
 
Honda VFR400R
Shifty 30-3-2006 15:20 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
spreekt dat niet voor zich, dat de lengte's van de buizen gewoon aangeven wat waar moet?


Nee, dan had ik het niet gevraagd ja. Ik heb nu ipv een Horizontale een Verticale radiateur, aansluitpunten komen lange niet overeen.
Kan iemand dat niet even snel uitleggen (ik weet dat het simpel is, maar kan het me ff niet herinneren )
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
christianos 30-3-2006 15:26 Print reply

Posts: 20445
aan de radiateur gaat van de bovenste aansluiting een slang naar de bovenaknt van de cilinder.
er gaat een slang van de zijkant van de cilinder naar de bovenste aansluiting van de waterpomp(linkse dus)
en er gaat een slang van de onderste (rechtse) naar de onderkant van de radiateur.
 
Shifty 30-3-2006 15:35 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
aan de radiateur gaat van de bovenste aansluiting een slang naar de bovenaknt van de cilinder.
er gaat een slang van de zijkant van de cilinder naar de bovenste aansluiting van de waterpomp(linkse dus)
en er gaat een slang van de onderste (rechtse) naar de onderkant van de radiateur.


Bedankt, ga ik hem meteen even aansluiten.

 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Shifty 30-3-2006 19:11 Print reply

Posts: 1113
Dan heb ik nog even een vraagje, als mn brommer loopt, krijg ik hem haast niet in zn vrij. Hij schiet dan door van zn 1 naar zn 2, of van de 2 naar zn 1. (En nee, dat ligt niet aan mij) Ook als ik hem in de vrij heb staan wil die gewoon weg rijden. Ik moet de koppeling een beetje snel los laten, dan schokt hij een keer, en dan staat hij wel in zn vrij. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Saknet 30-3-2006 19:14 Print reply

Posts: 10355
kopp kabel opspannen?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Shifty 30-3-2006 21:19 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
kopp kabel opspannen?


Nope, in zn vrij heeft de koppeling trouwens zowieso niet zoveel effect ae Als ik hem in zn vrij wil zetten koppelt hij ook gewoon goed, met de koppeling in draait hij dan gewoon stationair in zn 1 of 2.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Dit topic is 568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved