Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Horse Power Ignition

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 87 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #35879 - Horse Power Ignition
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 41717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 28-3-2006 22:22 Print topicpost

Posts: 7387
ik heb een vraag en misschien kan dit topic wel gebruikt worden voor mensen die ook vragen voor hpi hebben

ik heb laatst mijn hpi2005 voor honda nsr laten afstellen met een stroboscoop. nu kwamen we er achter dat deze onsteking een verlatingscurve van 6graden heeft!

nu vraag ik mij af of dit voor hpi normaal is?
of heb ik nou een vage ontsteking gekocht?

ik ben erg benieuwd naar mensen die ook ervaring met hpi hebben en deze ook hebben gecontrolleerd met stroboscoop. en wat van jullie dan de bevindingen zijn.

als dit topic niet pf waardig is merk ik het wel

ik kreeg een inboxje van Gertjan. die gaf mij de volgende grafieken:



nu moet ik wel zeggen dat het mij niet zo heel veel zegt. gewoon omdat ik mij er nooit in verdiept hebt. en die 6 graden ontstekingscurve heeft die beste man die mijn onsteking heeft gecontrolleerd ook maar verteld.

maar 6graden lijkt mij zo aso veel. wat die man dus ook vond. hij gebruikte oa de volgende woorden hehe: ongewoonlijk, niet normaal


ik stel deze vraag ook. omdat ik eerst (voor stroboscoop afstelling) mijn brommer op 3graden voorontsteking heb gezet zoals hpi verteld (tussen 3 a 5 graden), maar dat met deze afstelling mijn brommer in de 4/5/6de versnelling begint te detoneren (vermogen valt compleet weg) onder zware omstandigheden (modderbaan).
(hij had namelijk nergens last van op de weg)


wat jullie



Dit bericht is gewijzigd door barry op 28-3-2006 om 22:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door barry op 28-3-2006 om 22:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nick op 29-3-2006 om 16:20 uur.
 
He?

Neonlampje 29-3-2006 11:54 Print reply
Posts: 14825
6 graden, dat betekend 3 graden onsteking na bdp.. dat is wel een beetje veel..
Neem anders contact op met hpi, wij kunnen alleen gokken of het wel of niet goed zal zijn
 
barry 29-3-2006 12:08 Print reply

Posts: 7387
ja heb je gelijk in. maar misschien dat nog meer mensen dit hebben gecontrolleerd.

en ja idd. als ik hem op 3 graden voorontsteking zou laten staan. zou die idd ontsteken na bdp. daarom heb ik hem bij het starten/stationair lopen op 6graden voorontsteking staan.

start er goed om. rijd ook wel goed. je merkt er weinig aan. voor een straat brommer zou het niet goed zijn. maar 95% van de tijd zit ik op 8/9000rpm of meer te draaien. en valt de vervroeging dus wel mee.
maar toch heb ik dus mijn twijfels want is niet gezond lijkt me, 6graden voor ontsteking!


vandaar mijn vragen

Dit bericht is gewijzigd door barry op 29-3-2006 om 12:09 uur.
 
He?

Dit topic is 41717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved