Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cylinder kop??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35511 - cylinder kop??
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 14-3-2006 22:46 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


12 nm is toch voor m6 , boutjes (puch , mina verticaal )
dacht dat honda (m8) ongeveer 20/24 nm aangedraait mocht worden

oh w8 daar kan je nog wel us gelijk in hebben srry
 
gaat lang goed
Henk-88 15-3-2006 1:35 Print reply

Posts: 26703
Koppen gaan meestal krom al na ??n keer opnieuw op de gebruikte koppakking te monteren.
Met TSX-koppen is dat cker zo dat je echt bij elke keer de kop eraf een nieuwe koppakking moet plaatsen, anders is de kop gelijk krom.

Bij TSX-en kun je dus het beste de kop laten vlakken en simpelweg nooit meer een koppakking gebruiken; de kop blijft dan vlak; en het heeft geen nadelige gevolgen voor de prestaties.

Er is -however- een hele kleine kans dat jij een cilinder hebt die -om wat voor reden dan ook- niet vlak is. Beste in jouw geval lijkt mij om je cilinder en kop te (laten) checken of het vlak is. En daarna de koppakking achterwege te laten.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-3-2006 om 2:54 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
MrOi 15-3-2006 2:09 Print reply

Posts: 3110
zonder koppakking rijden is niet al te gezond ivm zuiger die de kop raakt?
 
XT Supermotard For Sale!
Henk-88 15-3-2006 2:13 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
zonder koppakking rijden is niet al te gezond ivm zuiger die de kop raakt?


bij een TSX kan dat never nooit niet

Edit: en mijn kop is MAX-gevlakt

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-3-2006 om 2:14 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Bullet 15-3-2006 3:36 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Koppen gaan meestal krom al na ??n keer opnieuw op de gebruikte koppakking te monteren.
Met TSX-koppen is dat cker zo dat je echt bij elke keer de kop eraf een nieuwe koppakking moet plaatsen, anders is de kop gelijk krom.

Bij TSX-en kun je dus het beste de kop laten vlakken en simpelweg nooit meer een koppakking gebruiken; de kop blijft dan vlak; en het heeft geen nadelige gevolgen voor de prestaties.

Er is -however- een hele kleine kans dat jij een cilinder hebt die -om wat voor reden dan ook- niet vlak is. Beste in jouw geval lijkt mij om je cilinder en kop te (laten) checken of het vlak is. En daarna de koppakking achterwege te laten.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-3-2006 om 2:54 uur.


dan heb je belachelijk veel kans dat je cilkop gaat lekken..
 
**My BungHole Will Speak Now**
Henk-88 15-3-2006 5:28 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


dan heb je belachelijk veel kans dat je cilkop gaat lekken..



Ik rijdt er al twee jaar mee en de kop is er in die tijd een keer of vijf afgeweest, nooit lekkage gehad. De tip kwam van een gozer die tien jaar diverse TSX-en heeft gereden, en het net zo deed.

Maar misschien werkt 't alleen bij TSX zo?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Suzuki tsx 15-3-2006 8:18 Print reply

Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


bij een TSX kan dat never nooit niet

Edit: en mijn kop is MAX-gevlakt

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-3-2006 om 2:14 uur.


wedden dat je zuiger makkelijk je kop kan raken zonder pakking ertussen
vooral die imi zuigers
 
christianos 15-3-2006 9:47 Print reply

Posts: 20445
zuiger die de kop raakt zonder koppaking is simpelweg te ondervangen door een dikkere voetpakking (beun style )
maar voorderest, als ik het verhaal zo lees weet ik haast cker dat d kop gewoon krom is.
leg hem eens op een glasplaat en kijk er eens langs en die hetzelfde met de cilinder...
Miischien is de kop wel een productiefout? je weet het niet
 
Marthin 15-3-2006 10:01 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Koppen gaan meestal krom al na ??n keer opnieuw op de gebruikte koppakking te monteren.
Met TSX-koppen is dat cker zo dat je echt bij elke keer de kop eraf een nieuwe koppakking moet plaatsen, anders is de kop gelijk krom.

Bij TSX-en kun je dus het beste de kop laten vlakken en simpelweg nooit meer een koppakking gebruiken; de kop blijft dan vlak; en het heeft geen nadelige gevolgen voor de prestaties.

Er is -however- een hele kleine kans dat jij een cilinder hebt die -om wat voor reden dan ook- niet vlak is. Beste in jouw geval lijkt mij om je cilinder en kop te (laten) checken of het vlak is. En daarna de koppakking achterwege te laten.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-3-2006 om 2:54 uur.


henk, koppen gaan niet meestal krom als je een gebruikte koppakking monteerd. koppen gaan krom als ze te heet worden of verkeerd aangedraaid.

En je moet altijd een koppakking gebruiken.
 
De Schout 15-3-2006 10:11 Print reply
Posts: 5327
als je het echt met geen pakking dicht krijgt --> goede hittebestendige cilikonen kit. rijd nu zelf @ nsr zonder pakking.. is gewoon dicht (die immi pakkingen lekte bij mij altijd door de pakking heen aan de voorkant v/d cilinder, bij die gaatje voor het koelwater)
 
tune tweak fiddle bang bummer
Razor 15-3-2006 10:44 Print reply

Posts: 1554
Hoe kan je goed zien/meten of je cil vlak of kop vlak scheef is?

Want dat gaat volgensmij echt om tiende van milimeters dus dat zie je echt niet met blote oog.

Misschien iets met de waterpas erop leggen maar dan moet je weer iets hebben dat je zeker weet dat de ondergrond waarop je je cilinder legt wanneer je dat meet ook 100% vlak ligt.
 
blowdown en een powerband te koop!
christianos 15-3-2006 11:32 Print reply

Posts: 20445
leg hem op een glazen plaat en je kan het meestal meteen zien of ie recht of scheef is
 
Remco RS 15-3-2006 11:33 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
leg hem op een glazen plaat en je kan het meestal meteen zien of ie recht of scheef is

idd, soms is een tafelblad al genoeg
 
Arjan nsr driver 15-3-2006 11:50 Print reply
Posts: 33
als je je cillinder vlak op een glasplaat legt en dan met een spuitbus erlangs spuiten, als je dan je cillinder van de glasplaat af tilt kun je zien of dat de cill het was
 
Pijn is fijn!!!!
Henk-88 15-3-2006 14:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]


henk, koppen gaan niet meestal krom als je een gebruikte koppakking monteerd. koppen gaan krom als ze te heet worden of verkeerd aangedraaid.

En je moet altijd een koppakking gebruiken.



Na jullie vraagtekens heb ik me maar even z?lf laten informeren en niet via via zoals het geval eigenlijk was.

Cilinderkoppen gaan idd niet meestal krom door het gebruiken van een gebruikte koppakking.

Ze kunnen w?l krom gaan door te hard aandraaien. Met 4 ? 4,5 kilo aandraaien is goed voor m6.

Ik beken hierbij mijn ongelijk in deze.


Maar een koppakking gebruiken is cker niet noodzakelijk, eerder overbodig als cil+kop goed aansluiten, en in sommige gevallen zelfs ongewenst.

De reden waarom het beter is om geen koppakking te gebruiken is omdat er dan betere warmte-overdracht naar de cilinderkop is. Aluminium neemt warmte liever op dan dat 'ie het weer afgeeft. Dat een goede warmte-overdracht van cilinder naar cilinderkop wenselijk is, lijkt me duidelijk.

Bij het niet gebruiken van een koppakking is het aan te raden om niet alleen de kop te vlakken maar ook de cilinder. Goedkope cilinders hebben wel eens vaker dat ze z?lf krom zijn.

Het mooiste is om daarna een sleuf in de cil-kop draaien en dan kit (vloeibare pakking) er in (een O-ring dus). Drie sleuven is nog mooier. Vaak kunnen kop en cilinder gewoon op elkaar zonder de sleuven.

Zuigers raken haast nooit de kop bij het weglaten van de koppakking. Meten is weten hier en een dikkere voetpakking is dan gauw geplaatst als dat nodig zou zijn en ook nooit weg wegens betere poort-timing meestal. Dat is geen beun-style dus maar gewoon een goede oplossing.

Zuigers die vaak te hoog zijn om ongestraft de koppakking weg te laten als je niets aan de voetpakking doet, zijn bijna altijd die zuigers met een L-veertje bovenaan. Ze zitten vaak op Z?ndapp en Kreidler maar DT / Fs1 / en Vespa hebben het soms ook.


Edit: @ topicstarter: laat je cilinder ?n kop vlakken.



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-3-2006 om 14:23 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 3175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved