Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen" -topic deel 10

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 651 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35496 - "Kleine vragen" -topic deel 10
Pagina 117 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 99016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 27-3-2006 22:48 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


dan kan je tegen de 100



dat red je niet
de timingen van ori cil zijn niet snel genoeg zou je echt heel veel moeten doen en dat kost je een hoop opzet stukjes en zooi
 
op naar de grote brommers
Djeep 27-3-2006 22:48 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]



dat red je niet
de timingen van ori cil zijn niet snel genoeg zou je echt heel veel moeten doen en dat kost je een hoop opzet stukjes en zooi


Ja oke met std niet, maar met 50cc snel wel.. Was iets te optimistisch
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
jorismb 27-3-2006 22:50 Print reply

Posts: 360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]



dat red je niet
de timingen van ori cil zijn niet snel genoeg zou je echt heel veel moeten doen en dat kost je een hoop opzet stukjes en zooi


tja ik heb nooit die cilinder bekeken, ik weet nie hoe ver je kan gaan met de timingen van zon ding

 
Palava 27-3-2006 22:50 Print reply

Posts: 2866
maar 6 bak svcheelt veel met een 4 bak.. dan kun je je 50 qua snelheid beter benutten
 
Djeep 27-3-2006 22:51 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
maar 6 bak svcheelt veel met een 4 bak.. dan kun je je 50 qua snelheid beter benutten


Sgeelt het veel in snelheid of in optrekken?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 27-3-2006 22:53 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
[...]


tja ik heb nooit die cilinder bekeken, ik weet nie hoe ver je kan gaan met de timingen van zon ding



spoelpoorten is tog uitgesloten denks, hou 180 maar bij uitlaatpoort aan en 65 breedte uitlaatpoort blijft het nog beetje safe
 
Rubie-The-Sysop 27-3-2006 22:53 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubie-The-Sysop
Past een uitlaat van een Yamaha TZR (AM6) op een oud model Aprilia RS50 (AM5)?


 
Yamaha DT '81
Mitch_ 27-3-2006 23:01 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubie-The-Sysop
[...]




Ja, maar dan steekt je uitlaat een halve meter uit naar de zijkant, alhans bij de orginele Tzr uitlaat
 
Ik ben geen gangster maar ik kan zeggen dat ik kom van de straat_ en ik heb dingen gedaan waar ik liever niet over praat. =)(H) Negative
jorismb 27-3-2006 23:05 Print reply

Posts: 360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


spoelpoorten is tog uitgesloten denks, hou 180 maar bij uitlaatpoort aan en 65 breedte uitlaatpoort blijft het nog beetje safe


maar er is toch n soort vlinderpoort bij honda in de inlaat waardoor ik de cilinder wel een flink stuk kan ophogen, of gaan de zuigerveerslotjes dan in de poorten lopen?
anders schroef ik de spoeltiming wel egt n heel stuk op, en de blowdown ook door de 6bak.. dan kom je toch wel bij aangename timingen uit mag ik verwachten?

 
richard3 27-3-2006 23:08 Print reply

Posts: 5198
een 6 bak scheeld in top niet veel
je kan hem alleen beter op toeren houden
je verliest wel weer een beetje als je moet schakelen



een ori cil kom je niet heel ver mee is mij verteld

 
op naar de grote brommers
MT70-nolimit 27-3-2006 23:09 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
[...]


maar er is toch n soort vlinderpoort bij honda in de inlaat waardoor ik de cilinder wel een flink stuk kan ophogen, of gaan de zuigerveerslotjes dan in de poorten lopen?
anders schroef ik de spoeltiming wel egt n heel stuk op, en de blowdown ook door de 6bak.. dan kom je toch wel bij aangename timingen uit mag ik verwachten?



bij een kleine verhoging van je spoelers knettert wel gelijk je blowdown naar beneden he, kiek uut
 
gaat lang goed
jorismb 27-3-2006 23:15 Print reply

Posts: 360
als ik de timing verhoog met n plaat niet
ik ga zelf niet klooien aan die spoelers, dan verneuk ik de spoelrichting en de flow zeer zeker
 
John Huijben 27-3-2006 23:26 Print reply

Posts: 2433
naja opzich kun je ze redelijk late lope, is alleen heel veel werk.
maar als je de uitlaatpoort nu heel groot maakt, 65% vd boring en hoge timingen dan kan t zijn dat t wat minder loopt, omdat in de verhouding de spoelpoorten gewoon te klein zijn.
mischien boostpoort bij boren
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
jww 27-3-2006 23:32 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
een 6 bak scheeld in top niet veel
je kan hem alleen beter op toeren houden
je verliest wel weer een beetje als je moet schakelen



een ori cil kom je niet heel ver mee is mij verteld


Je kan wel een stuk sneller optrekken, natuurlijk verlies je wel een beetje tijd (schakelen ) maar ik denk dat dit wel opweegt tegen het optrekken. (sneller optrekken natuurlijk omdat er een veel lichtere vertanding kan worden gekozen)
 
Dus...
richard3 27-3-2006 23:33 Print reply

Posts: 5198
ik verloor het met 70cc 6bak tegen ge2 belg 4 bak nsr :S
dus tja

 
op naar de grote brommers

Dit topic is 99016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 117 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved