Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - GSM valt uit, van hoge toeren naar nul.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 519 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35299 - GSM valt uit, van hoge toeren naar ...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Bassie- 4-3-2006 20:02 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: H - I - M
hey,

ik heb probleme met me Gilera GSM.
hij start nog steeds gewoon met 1x kicken met choke aan, maar als ik dan vol gas geef en de choke slaat uit blijft ie een tijdje in hoge toeren en dan valt ie ineens helemaal uit. met aan het een soort Tssss geluid uit de uitlaat.
klasgenoot zei dat dit waarschijnlijk me ontsteking zou zijn. ik me vliegwielkap eraf, allemaal vloeistof eruit. dus zal wel natte ontsteking zijn.
ik een vliegwiel trekker gehaald. ik wil het vliegwiel eraf halen. draai ik het hele schroefdraad van de vliegwiel trekker glad. ik heb hem ook paar keer laten 'schrikken' en klap erop gegeve in de hoop dat ie soort van los zou trillen. maar het mocht nie baten....

dus alle sugesties zijn welkom...



er staat dat z`n onsteking nat is geweest dus je heb kans dat er sluiting is geweest dat dat het was.


maar koop eerst effe een nieuwe bougie en een dop kijk wat hij dan doet.

en dan anders effe op nieuw afstellen.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 4-3-2006 om 20:04 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
spiemel 4-3-2006 20:08 Print reply

Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]



er staat dat z`n onsteking nat is geweest dus je heb kans dat er sluiting is geweest dat dat het was.


maar koop eerst effe een nieuwe bougie en een dop kijk wat hij dan doet.

en dan anders effe op nieuw afstellen.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 4-3-2006 om 20:04 uur.


als er sluiting was geweest deed ie nu helemaal niks meer dus ik denk niet dat het dat zal zijn geweest

 
roy gsm 4-3-2006 20:10 Print reply
Posts: 319
mijne had ook kortsluiting alles was aanelkaar gesmolten en toch starte die nog ff. maar inderdaad eerst andere dingen nakijken voordat je aan de duurdere dingen begint. geeft je bougi trouwens nog een goeie blauwe vonk?
 
-Bassie- 4-3-2006 20:12 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spiemel
[...]


als er sluiting was geweest deed ie nu helemaal niks meer dus ik denk niet dat het dat zal zijn geweest




controleer eerst of:

hij vonkt.

hij benzine krijgt.

uitlaat niet verstopt zit.

hij compressie heeft.

koppakking niet lek is.

voetpakking niet lek is.

keringen niet lek zijn.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Sjaan_Banaan 6-3-2006 15:27 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
als ik jouw was zou ik eerst andere dingen proberen.

en als dat egt niet lukt een HPI kopen ben je zelfs goedkoper uit.

maar eerst kijken of je niet je condensator moet vervangen of dat het allemaal kortsluiting heeft gemaakt.






wat is eigelijk het verschil tussen een HPI en gewone ontsteking. meestal hebben al die race dingetjes van die HPI toch... is het sneller ofzo. en werkt alles verder hetzelfde, licht enzo?
 
ADHD-Kutkind 6-3-2006 15:48 Print reply

Posts: 1049
bij hpi moet je er ook een lichtspoel bijkopen maar ik lees vaak op dit forum dat de lichtopbrengst bagger is.
Owjah hpi is race ontsteking ja
 
tsxj oran 6-3-2006 15:50 Print reply

Posts: 6498
het lijkt me niet je ontsteking....
ik denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken, bij die gsm's kunnen het nog wel is je membraan kleppen zijn
 
oud
Sjaan_Banaan 9-3-2006 16:18 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]



controleer eerst of:

hij vonkt.

hij benzine krijgt.

uitlaat niet verstopt zit.

hij compressie heeft.

koppakking niet lek is.

voetpakking niet lek is.

keringen niet lek zijn.


hij vonkt wel, volgens mij ook benzine (bougie was wit )
hij heeft flink compressie.
pakkingen zijn niet lek. iig geen ruik uit cylinder.

ik heb nieuwe bougie dop geprobeert. valt nog steeds uit, leek alleen wel langer te dure voor die uit viel.

 
tsxj oran 9-3-2006 16:19 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: H - I - M
[...]


hij vonkt wel, volgens mij ook benzine (bougie was wit )
hij heeft flink compressie.
pakkingen zijn niet lek. iig geen ruik uit cylinder.

ik heb nieuwe bougie dop geprobeert. valt nog steeds uit, leek alleen wel langer te dure voor die uit viel.


MEMBRAAN KLEPPEN!!!(hoe vaak moet ik het nog zeggen )
 
oud
Sjaan_Banaan 9-3-2006 16:22 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

MEMBRAAN KLEPPEN!!!(hoe vaak moet ik het nog zeggen )


ga probere van het weekend er naar te kijke...

(hoe zie je dat dat nie werkt dan?? )

 
honda_2takt_power 9-3-2006 16:24 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: H - I - M
[...]


ga probere van het weekend er naar te kijke...

(hoe zie je dat dat nie werkt dan?? )

stukkie eraf of ze staan op de tocht

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
tsxj oran 9-3-2006 16:25 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: H - I - M
[...]


ga probere van het weekend er naar te kijke...

(hoe zie je dat dat nie werkt dan?? )


tegen het zonlicht in kijken met het membraan voor je ogen, als ze krom zijn en dus openstaan zie je een kier, en ander er aan zuigen, dan voel je ook of ze krom zijn, een tikje krom is al genoeg en nieuwe kleppen kosten geen hol
 
oud
chineesboer 9-3-2006 16:33 Print reply

Posts: 3676
gooi eens wat benzine door je bougiegat
 
roy gsm 10-3-2006 16:55 Print reply
Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

tegen het zonlicht in kijken met het membraan voor je ogen, als ze krom zijn en dus openstaan zie je een kier, en ander er aan zuigen, dan voel je ook of ze krom zijn, een tikje krom is al genoeg en nieuwe kleppen kosten geen hol

membraam kleppen van een gsm zijn volges mij de zelfde als in een senda blok.
ik heb nog nooit iemand horen klagen over membraam kleppen die rot zijn. maar idd je zou het kunnen probren.

 
Sjaan_Banaan 17-3-2006 15:16 Print reply

Posts: 254
net me carb helemaal schoon gemaakt, zat nix verstopt... dus dat is het niet.
ik kon me spruitstuk er nie afhalen 3 ware inbusbouten en de vierde bout niet, die had een soort van kegel vorm :S dus heb me membraan nie kunne bekijke.

 

Dit topic is 2478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved