Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tandwielen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35032 - Tandwielen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shinigami 15-2-2006 17:49 Print topicpost

Posts: 797
Hey,
Heb vanmiddag me tandwielverhouding veranders van 16/43 naar 14/48 op een yamaha DT80, hij trekt nu wel lkker MAAR; hij rijd nu ook 20km minder hard en maakt behoorlijk toeren. hoe kan ik dit verhelpen want hij moet zeker niet zachter gaan lopen en die toeren mogen ook wel wat omlaag.
 
...

HayeSM 15-2-2006 17:50 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes
Hey,
Heb vanmiddag me tandwielverhouding veranders van 16/43 naar 14/48 op een yamaha DT80, hij trekt nu wel lkker MAAR; hij rijd nu ook 20km minder hard en maakt behoorlijk toeren. hoe kan ik dit verhelpen want hij moet zeker niet zachter gaan lopen en die toeren mogen ook wel wat omlaag.


fatsoenlijk vertanden
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
AOF 15-2-2006 17:50 Print reply

Posts: 1477
een gaat altijd ten koste van het andere
moet je middenweg zoeken
 
mtx freak 15-2-2006 17:51 Print reply

Posts: 2711
waarom verdander je je twv dan?
 
Shinigami 15-2-2006 17:51 Print reply

Posts: 797
wattan, is 14/48 niet goed dan?

wrm veranderd?, nah omdat m'n ketting op me achterbrug liep met die 43 en met die 48 niet, en ik dacht van nah, zal toch wel niet zoveel schelen., maar is dit te maken met behoud van vertanding of niet?

Dit bericht is gewijzigd door GoesKoes op 15-2-2006 om 17:52 uur.
 
...
HayeSM 15-2-2006 17:51 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes
wattan, is 14/48 niet goed dan?


gooi een 16 of 17 voor erop
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
mtx freak 15-2-2006 17:52 Print reply

Posts: 2711
nou als hij goed was met de oude twv, en als je hem lichter vertand kan je ook verwachten dat hij dan sneller trekt, lagere top heeft en makelijker meer toeren kan maken

Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 15-2-2006 om 17:57 uur.
 
blowhan 15-2-2006 17:52 Print reply

Posts: 92
lees de FAQ over Hoe kies ik de juiste tw-verhouding eens
 
Shinigami 15-2-2006 17:58 Print reply

Posts: 797
als je van 1 zwaarde uitgaat, dus bijvoorbeeld:
15 45 0,3333
en je wilt er
12 40 0,3000
opleggen, dan kun je zien dat de waarde van 12-40 lager ligt, dit bekent, zwaardere tandwielverhouding. dus minder hard optrekken maar hogere top, dus als je van 1 waarde uitgaat, en wat hoger ligt is harder trekken, lagere top, en als de waarde wat lager ligt, is lamgzamer trekken maar hogere top

eerst
16 43 0,3721
en nu
14 48 0,2917

dus dan zou die een hogere top moeten hebben en langzamer optrekken
Toch?!

Dit bericht is gewijzigd door GoesKoes op 15-2-2006 om 17:58 uur.
 
...
chineesboer 15-2-2006 18:02 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes
als je van 1 zwaarde uitgaat, dus bijvoorbeeld:
15 45 0,3333
en je wilt er
12 40 0,3000
opleggen, dan kun je zien dat de waarde van 12-40 lager ligt, dit bekent, zwaardere tandwielverhouding. dus minder hard optrekken maar hogere top, dus als je van 1 waarde uitgaat, en wat hoger ligt is harder trekken, lagere top, en als de waarde wat lager ligt, is lamgzamer trekken maar hogere top

eerst
16 43 0,3721
en nu
14 48 0,2917

dus dan zou die een hogere top moeten hebben en langzamer optrekken
Toch?!

Dit bericht is gewijzigd door GoesKoes op 15-2-2006 om 17:58 uur.



FOUT!!! tis andersom

edit: srry.. dacht dat jij replyde op iemand anders topic:P

Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 15-2-2006 om 18:03 uur.
 
Shinigami 15-2-2006 18:03 Print reply

Posts: 797
jah uh, sorry,ik heb de faq niet geschreven

ow, ok

Dit bericht is gewijzigd door GoesKoes op 15-2-2006 om 18:04 uur.
 
...

Dit topic is 250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved