Kampersjaak |
7-2-2006 13:30 |
Posts: 12285 |
wat ik je wel kan vertellen is, dat bij de motoren met ram air, de ram air pas gaat werken bij hogere senlheden.
dus je zou de lucht al onder druk moeten in brengen
|
|
oderint dum metuant |
|
richard3 |
7-2-2006 13:32 |
Posts: 5198 |
volgens wat testen bij ons opschool heeft het al effect boven de 80km
nou is dit nog niet echt merkbaar maar de verbranding verloopt dan al wat beter
e.v.t. kan er altijd nog wat extra kracht bijgezet worden maar wil het eerst zo even proberen kijken of het nut heeft
denk dat als je bij de 100 in de buurt komt wat met exstreme setups makkelijk te doen is het dan zeker nut heeft
|
|
op naar de grote brommers |
|
christianos |
7-2-2006 13:34 |
Posts: 20445 |
Zat ik ook al aan te denken.
het grote nadeel wordt naar mijn idee de afstelling .. want hoe harder je gaat rijden, hoe hoger de druk wordt en omgekeerd.
ook vraag ik me de vermogenswinst heel erg af..
je krijgt te maken met een variabele druk, en dat zal denk ik moeilijk of niet te zijn ondervangen met je afstelling..
|
|
|
|
richard3 |
7-2-2006 13:37 |
Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
Zat ik ook al aan te denken.
het grote nadeel wordt naar mijn idee de afstelling .. want hoe harder je gaat rijden, hoe hoger de druk wordt en omgekeerd.
ook vraag ik me de vermogenswinst heel erg af..
je krijgt te maken met een variabele druk, en dat zal denk ik moeilijk of niet te zijn ondervangen met je afstelling..
ik denk dat het heel nauwkeurig komt denk dat het wel te doen moet zijn, maar het zal zeker niet makkelijk zijn.
denk dat ie ook onderin toeren beetje zou gaan stotteren maar dat hij boven in wel redelijk zou kunnen lopen
|
|
op naar de grote brommers |
|
christianos |
7-2-2006 13:42 |
Posts: 20445 |
ff nog wat info van mb -driver
Quote:
eeuh chis
zou je dit ff in het pf voor mij willen posten? in het topic ram systeem
miss kun je wel iets maken met een ventilator van bijv. een computer.
en dat die bij de hogere toeren uitschakeld ofzo.
mja een comp ventilator levert niet supper veel lucht maar dan heb je toch wat voor onderin toeren.
alvast bedankt sybrand
uhm..
ik zou dan gaan voor een systeem na de carb..
aangezien je niet gaat zitten kutte aan de afstellings..
dus
luchtfilter --> carb--> fan --> spruitstuk
|
|
|
|
KaWaReZ |
7-2-2006 13:44 |
Posts: 20582 |
afaik heeft ram-air pas echt werking @ 160kmu (of lag de grens op +-100?)
en een fan, denk niet dat dat genoeg oplevert.
je zult een conische (trechter)buis moeten hebben richting je luchtfilter/carb.
edit: fan op lage toeren... gaat niet werken enz.. levert te weinig.
en ram air heet nix voor nix ram air, omdat je met de snelheid die je maakt lucht in je filter "ramt".
btw, ff searchen, zijn al et eea aan topics over voorbijgekomen.
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 7-2-2006 om 13:47 uur.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
richard3 |
7-2-2006 13:45 |
Posts: 5198 |
wat hij nu zegt idd zat ik ook aan te denken en dan gewoon een fan pakken van 12mm of zo
deze zou ik dan halverwege het buizen systeem zetten en niet zo als jij zegt (hoe wil je dat eigelijk maken tussen je carb/ spruitstuk benzine zit daar weet je
zal je fan niet leuk vinden aangezien een kleinbeetje water een fan al tot stoppen kan dwingen
lees net pas ff de post van rez
die lag op ongeveer 100 volgens mij ?:S
maja ik zal een beetje gaan testen over een tijdje omdat ik voorlopig niet op school aanwezig zal zijn en ook thuis niet veel zou kunnen doen
ik ga iig deze week nog ff proberen de aansluiting op de kap goed te fixen en zal daar dan ook ff foto's van maken
het begin wordt van hout (met daar over heen flexibel polyester) houd is puur voor de vorm zodat je dit een beetje mooi kan maken
en dus na de hand niet teveel meer hoeft weg te halen om alles mooi te maken zodat de flow een beetje blijft lopen
edit 2
ik zal de zoekfunctie zo nog ff gebruiken
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 13:47 uur.
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 13:49 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
christianos |
7-2-2006 13:46 |
Posts: 20445 |
dan neem je iets anders dan een fan..
een waaier ofzo..
maja, moet je weer gaan aandrijven d.v.m een accu ofzo
mss gewoon goed naar het systeem van een turbo van een auto kijken en dat op schaal namaken???
|
|
|
|
KaWaReZ |
7-2-2006 13:48 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
dan neem je iets anders dan een fan..
een waaier ofzo..
maja, moet je weer gaan aandrijven d.v.m een accu ofzo
mss gewoon goed naar het systeem van een turbo van een auto kijken en dat op schaal namaken???
turbo werkt anders, is denk ik wel te doen, maar oft kan op een 2takt?
werkt met uitlaatgassen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
christianos |
7-2-2006 13:50 |
Posts: 20445 |
hdden yudb en ik het laatst ook over..
het kan wel, maar je moet eerst uitlaatgassen hebben voor het systeem gaat werken
dus moet je eerst de marathon lopen voordat je uberhaupt dat ding kan starten..
IMHO is het hele systeem niet logisch..zeker niet met RAM werking..
|
|
|
|
richard3 |
7-2-2006 13:50 |
Posts: 5198 |
weet bijna zeker dat je voor turbo helemaal te weinig druk hebt
denk dat dit een tussen stapje kan zijn voor gewone filter en turbo
meaby dat als ik dit werkend heb ik daar eens naar zal kijken
christianos
hoe wou je die fan uitzetten op hogere toerentallen ?
edit
dit kreeg ik net in mijn inbox
heey ik ken niet posten in pro forum maar hier toch mijn idee er over :
je hebt het over de afstelling. er zijn van die carb's met 3 sproeiers. 1 voor lage 1 voor midden en 1 voor hoge toeren. ben even de naam kwijt maar dit zou jou probleem van afstelling kunne oplossen. ja het word moeilijk afstellen dan maar je kunt hem dan in iederegevaal goed afstellen.
denk dat dit idd wel zou kunnen werken, maar ga het zo ie zo eerst proberen met een ori carb die ik nu heb
lukt dat echt niet dan kan je altijd nog dit proberen ?
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 13:53 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
christianos |
7-2-2006 13:52 |
Posts: 20445 |
niet?
gewoon op een gegeven moment laten meedraaien met de gassen..
ik zou dat niet zo snel weten..
je zit op ene gegeven moment ook met een verkeerde flow je spuitstuk in..
|
|
|
|
KaWaReZ |
7-2-2006 13:55 |
Posts: 20582 |
turbo zou imho handier zijn dan ram-air, omdat je OF met een fles perslucht moet gaan rijden of gruwelijk hard, wil je er iets van merken
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
christianos |
7-2-2006 13:57 |
Posts: 20445 |
|
|
|
|
scooterkiller |
7-2-2006 14:00 |
Posts: 2987 |
Vol ramair gaat niet werken op 2takt omdat dan je membraamkleppen open geduwt worden op hogere snelheid of met storm/wind tegen.
Wat ik heb is half ram air op mn NSR wat een luchtwentelling in je filterbox maakt waardoor je carb geen moeite hoeft te toen om zijn lucht te krijgen, ik heb er meer vermogenwinst mee kunnen behalen.
Helaas is dit systeem moeilijk uit te leggen via internet.
Edit : systeem heb ik trouwens zelf ontworpen
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:01 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|