Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Ram-air systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 580 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #34873 - Ram-air systeem
Pagina 11 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina
Dit topic is 98981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snowboarderke 19-9-2006 0:06 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
maar op een gegeven moment is de weerstand om het membraan open te drukken en de carterruimte bij te vullen toch groter dand e weerstand om voor een gedeelte weg te stromen via die 18 mm?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 12:59 uur.


mss dat je op dit moment dan 'geluk' hebt dat de kleppen gaan zweven?
Maar toch lijkt met het systeem helemaal niet te werken en zoals christianos zegt lijkt me alles via de luchtfilter van de kleinere carbu weg te stromen...

edit: waarom kan je op die kleinere carb ook geen ramair maken? dan heb je daar tegendruk en kan de druk niet weg lijkt me, of zie ik dat nu totaal verkeerd?

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 19-9-2006 om 0:21 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-9-2006 0:24 Print reply

Posts: 13700
was ook niet zijn bedoeling dus lijkt me niet echt relevant


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]
Goed ik zal het niveau weer om hoog gooien.

Ik zat te denken, als ik het voor elkaar krijg om twee carbs aan te sluiten.
1. standaard 18mm met crossfilter (voor de lage toeren)
2. 24mm carb waar het RAM AIR systeem op wordt aan gesloten. Deze carb moet gaan werken boven de 7000 toeren en of 45 km/u (minimale druk van 1.45 bar). en het systeem moet zo in elkaar zitten dat hij overgaat van 18mm carb naar 24mm carb. Zodat je op de lage toeren een normale werking heb, maar bij hoge toeren overgaat naar het RAM AIR systeem.




zit er meer over in hoe hij zijn 4takt grasmaaierkop op een 2takt heeft gebouwd.
 
snowboarderke 19-9-2006 0:25 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
was ook niet zijn bedoeling dus lijkt me niet echt relevant


[...]


zit er meer over in hoe hij zijn 4takt grasmaaierkop op een 2takt heeft gebouwd.

maar wat is de reden dat hij dat niet zou doen? ik zie er niet onmiddellijk een nadeel in.
edit: bij lage toeren blijft het gewone principe gewoon werken aangezien je toch te weinig snelheid hebt... en eenmaal je genoeg snelheid hebt dan kan je over tot ram air gaan zonder dat de druk verdwijnt doordat het niet wegstroomt via die kleinere carburateur


Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 19-9-2006 om 0:38 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
richard3 22-9-2006 12:28 Print reply

Posts: 5198
ben nu al weer een tijdje op school bezig geweest
en heb berekend dat je met ram-air gemiddeld 5% winst maakt op 4 takt en met srad 5.5% winst maakt op 4 takt
ik heb suzuki even gemailt over hoe wat met dat srad systeem en ze zouden hier over wat informatie opsturen deze hoop ik dus in de loop van volgende week te ontvangen
omdat het gewicht wat je toe moet voegen om de winst te behalen minimaal is denk ik dat als je het werkend krijgt op je brommer je ook 5% winst zou kunnen halen
echt veel is het niet dus
stel je hebt 18PK
18/100=0.18
0.18*5=0.9 PK winst
je zal het op een uitdraai wel merken in het echt zal het misschien net voelbaar zijn


wat denken jullie ?
dubbel carb systeem klinkt wel leuk maar betwijfel of het gaat werken

net aan het kijken op wikipedia en daar zeggen ze dat het gewoon het zelfde is

recht van wikipedia

Dit is een luchtinlaatsysteem van Suzuki motorfietsen met drukruimte (airbox) onder de tank. SRAD werkt als Kawasaki’s Ram Air System. Door gaten in de kuip wordt lucht met kracht in de airbox gebracht. Door de overdruk die hierdoor ontstaat komt ook meer lucht (dus zuurstof) in de cilinders waardoor het motorvermogen toeneemt.

SRAD is de opvolger van DAIS op de Suzuki GSX-R 750 vanaf 1996. Suzuki was de eerste die met metingen van de vermogenstoename kwam. Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.


ik ben aan het overleggen geweest en het heeft totaal geen nu om het direct op de carb te plaatsen want dit zou minder winst geven als dan wanneer je er een filterbox tussen zet


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 22-9-2006 om 12:36 uur.
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 98981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved