Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Ram-air systeem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #34873 - Ram-air systeem
Pagina 1 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Volgende pagina >
Dit topic is 81799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 7-2-2006 13:24 Print topicpost

Posts: 5198
na van veel mensen gehoord dat et dan wel dan wel geen nut zou hebben, heb ik maar besloten dat ik daar zelf achter moest komen.
nu ben ik op school al een tijdje aan het overleggen met natuurkunde leraar maar die had er niet veel vertrouwen in(dit groeit overguns wel met de minuut)
ik heb een nsr en wou ook niet al teveel aanpassen om het allemaal passend te maken nu zal dit wel redelijk lukken je hebt genoeg ruimte duszal wel gaan.
ik wil dus de bstaande gaten aan de voorkuip onder de koplamp gebruiken
deze gaten zijn groot genoeg om voldoende lucht bij de carb te brengen nu zit ik dus nog wel met een paar vragen
namelijk:

1 grote van de lucht filterbox?
de eene zegt dat een grote box meer nut heeft (dit zie ik zelf niet omdat je dan meer lucht nodig zou hebben om druk op te kunnen bouwen)de andere zegt dat het weer handiger is om het meteen op de carb te zetten. nu zou ik graag jullie meningen hier over willen weten

2 afstelling
de afstelling is het volgende probleem omdat je in de lagere versnellingen nog niet heel hard zal rijden en dus minder druk in je box of in je carb krijgt
hierdoor zou je brommer dan te rijk lopen en stotteren.
niet echt ideaal ik denk dat er wel een tussen weg te vinden is maar denk dat het afstellen heel precies moet gebeuren

3 extreme setup
de setup die ik op het moment op mijn nsr zit zal hier niet heel veel winst uit halen, dit omdat dit maar 70cc is met ori ontsteking en een 20mm carb
dit wordt wss weer anders omdat ik een snelle GE2 kan krijgen voor een leuk prijsje
ik verwacht geen wonderen op deze setup maar ik denk dat het op setups met meer cc's enz. wel meer nut zal hebben wat denken jullie ??


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 13:28 uur.
 
op naar de grote brommers

Kampersjaak 7-2-2006 13:30 Print reply

Posts: 12285
wat ik je wel kan vertellen is, dat bij de motoren met ram air, de ram air pas gaat werken bij hogere senlheden.
dus je zou de lucht al onder druk moeten in brengen
 
oderint dum metuant
richard3 7-2-2006 13:32 Print reply

Posts: 5198
volgens wat testen bij ons opschool heeft het al effect boven de 80km
nou is dit nog niet echt merkbaar maar de verbranding verloopt dan al wat beter
e.v.t. kan er altijd nog wat extra kracht bijgezet worden maar wil het eerst zo even proberen kijken of het nut heeft
denk dat als je bij de 100 in de buurt komt wat met exstreme setups makkelijk te doen is het dan zeker nut heeft
 
op naar de grote brommers
christianos 7-2-2006 13:34 Print reply

Posts: 20443
Zat ik ook al aan te denken.
het grote nadeel wordt naar mijn idee de afstelling .. want hoe harder je gaat rijden, hoe hoger de druk wordt en omgekeerd.
ook vraag ik me de vermogenswinst heel erg af..
je krijgt te maken met een variabele druk, en dat zal denk ik moeilijk of niet te zijn ondervangen met je afstelling..
 
Chris is lief, maar niet als je niet lief tegen Chris bent
richard3 7-2-2006 13:37 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
Zat ik ook al aan te denken.
het grote nadeel wordt naar mijn idee de afstelling .. want hoe harder je gaat rijden, hoe hoger de druk wordt en omgekeerd.
ook vraag ik me de vermogenswinst heel erg af..
je krijgt te maken met een variabele druk, en dat zal denk ik moeilijk of niet te zijn ondervangen met je afstelling..


ik denk dat het heel nauwkeurig komt denk dat het wel te doen moet zijn, maar het zal zeker niet makkelijk zijn.
denk dat ie ook onderin toeren beetje zou gaan stotteren maar dat hij boven in wel redelijk zou kunnen lopen

 
op naar de grote brommers
christianos 7-2-2006 13:42 Print reply

Posts: 20443
ff nog wat info van mb -driver

Quote:

eeuh chis

zou je dit ff in het pf voor mij willen posten? in het topic ram systeem

miss kun je wel iets maken met een ventilator van bijv. een computer.
en dat die bij de hogere toeren uitschakeld ofzo.

mja een comp ventilator levert niet supper veel lucht maar dan heb je toch wat voor onderin toeren.

alvast bedankt sybrand


uhm..

ik zou dan gaan voor een systeem na de carb..
aangezien je niet gaat zitten kutte aan de afstellings..


dus

luchtfilter --> carb--> fan --> spruitstuk
 
Chris is lief, maar niet als je niet lief tegen Chris bent
KaWaReZ 7-2-2006 13:44 Print reply

Posts: 20573
afaik heeft ram-air pas echt werking @ 160kmu (of lag de grens op +-100?)

en een fan, denk niet dat dat genoeg oplevert.
je zult een conische (trechter)buis moeten hebben richting je luchtfilter/carb.

edit: fan op lage toeren... gaat niet werken enz.. levert te weinig.

en ram air heet nix voor nix ram air, omdat je met de snelheid die je maakt lucht in je filter "ramt".

btw, ff searchen, zijn al et eea aan topics over voorbijgekomen.

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 7-2-2006 om 13:47 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
richard3 7-2-2006 13:45 Print reply

Posts: 5198
wat hij nu zegt idd zat ik ook aan te denken en dan gewoon een fan pakken van 12mm of zo
deze zou ik dan halverwege het buizen systeem zetten en niet zo als jij zegt (hoe wil je dat eigelijk maken tussen je carb/ spruitstuk benzine zit daar weet je
zal je fan niet leuk vinden aangezien een kleinbeetje water een fan al tot stoppen kan dwingen

lees net pas ff de post van rez

die lag op ongeveer 100 volgens mij ?:S
maja ik zal een beetje gaan testen over een tijdje omdat ik voorlopig niet op school aanwezig zal zijn en ook thuis niet veel zou kunnen doen
ik ga iig deze week nog ff proberen de aansluiting op de kap goed te fixen en zal daar dan ook ff foto's van maken
het begin wordt van hout (met daar over heen flexibel polyester) houd is puur voor de vorm zodat je dit een beetje mooi kan maken
en dus na de hand niet teveel meer hoeft weg te halen om alles mooi te maken zodat de flow een beetje blijft lopen

edit 2

ik zal de zoekfunctie zo nog ff gebruiken

Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 13:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 13:49 uur.
 
op naar de grote brommers
christianos 7-2-2006 13:46 Print reply

Posts: 20443
dan neem je iets anders dan een fan..

een waaier ofzo..

maja, moet je weer gaan aandrijven d.v.m een accu ofzo

mss gewoon goed naar het systeem van een turbo van een auto kijken en dat op schaal namaken???
 
Chris is lief, maar niet als je niet lief tegen Chris bent
KaWaReZ 7-2-2006 13:48 Print reply

Posts: 20573
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
dan neem je iets anders dan een fan..

een waaier ofzo..

maja, moet je weer gaan aandrijven d.v.m een accu ofzo

mss gewoon goed naar het systeem van een turbo van een auto kijken en dat op schaal namaken???



turbo werkt anders, is denk ik wel te doen, maar oft kan op een 2takt?
werkt met uitlaatgassen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 7-2-2006 13:50 Print reply

Posts: 20443
hdden yudb en ik het laatst ook over..

het kan wel, maar je moet eerst uitlaatgassen hebben voor het systeem gaat werken

dus moet je eerst de marathon lopen voordat je uberhaupt dat ding kan starten..

IMHO is het hele systeem niet logisch..zeker niet met RAM werking..

 
Chris is lief, maar niet als je niet lief tegen Chris bent
richard3 7-2-2006 13:50 Print reply

Posts: 5198
weet bijna zeker dat je voor turbo helemaal te weinig druk hebt
denk dat dit een tussen stapje kan zijn voor gewone filter en turbo
meaby dat als ik dit werkend heb ik daar eens naar zal kijken


christianos
hoe wou je die fan uitzetten op hogere toerentallen ?


edit
dit kreeg ik net in mijn inbox
heey ik ken niet posten in pro forum maar hier toch mijn idee er over :

je hebt het over de afstelling. er zijn van die carb's met 3 sproeiers. 1 voor lage 1 voor midden en 1 voor hoge toeren. ben even de naam kwijt maar dit zou jou probleem van afstelling kunne oplossen. ja het word moeilijk afstellen dan maar je kunt hem dan in iederegevaal goed afstellen.

denk dat dit idd wel zou kunnen werken, maar ga het zo ie zo eerst proberen met een ori carb die ik nu heb
lukt dat echt niet dan kan je altijd nog dit proberen ?


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 7-2-2006 om 13:53 uur.
 
op naar de grote brommers
christianos 7-2-2006 13:52 Print reply

Posts: 20443
niet?

gewoon op een gegeven moment laten meedraaien met de gassen..
ik zou dat niet zo snel weten..
je zit op ene gegeven moment ook met een verkeerde flow je spuitstuk in..
 
Chris is lief, maar niet als je niet lief tegen Chris bent
KaWaReZ 7-2-2006 13:55 Print reply

Posts: 20573
turbo zou imho handier zijn dan ram-air, omdat je OF met een fles perslucht moet gaan rijden of gruwelijk hard, wil je er iets van merken


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 7-2-2006 13:57 Print reply

Posts: 20443
dan kom je al snel hierop:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/14202
 
Chris is lief, maar niet als je niet lief tegen Chris bent
scooterkiller 7-2-2006 14:00 Print reply

Posts: 2987
Vol ramair gaat niet werken op 2takt omdat dan je membraamkleppen open geduwt worden op hogere snelheid of met storm/wind tegen.

Wat ik heb is half ram air op mn NSR wat een luchtwentelling in je filterbox maakt waardoor je carb geen moeite hoeft te toen om zijn lucht te krijgen, ik heb er meer vermogenwinst mee kunnen behalen.

Helaas is dit systeem moeilijk uit te leggen via internet.

Edit : systeem heb ik trouwens zelf ontworpen

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 7-2-2006 om 14:01 uur.
 
BIERTJUH!!!!!!!!

Dit topic is 81799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved