Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Lagers Mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34788 - Lagers Mb
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mitchelll 2-2-2006 21:21 Print reply
Posts: 25
lager zit er rechr onder gaat alles behalve daarnaartoe
 
christianos 2-2-2006 21:22 Print reply

Posts: 20445
hmm neej maar kijk dat er achter je koppeling door pompt...

en dat niet alles de bak in word gepompt...
 
Joostvdw 2-2-2006 21:23 Print reply

Posts: 4789
ik heb er ook over nagedacht en nagevraagd en de enige fatsoenlijke reden die ik kon bedenken is dat er geen rommel van je koppelingsplaten in het lager kan komen

al is dat natuurlijk ook wel enigzins vergezocht, omdat de platen in het koppelingshuis zitten en het lager ver achter het huis zit,

dus tja, het blijft een raar idee en je ken er dus ook prima een normaal lager in rammen.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Mitchelll 2-2-2006 21:23 Print reply
Posts: 25
ja maar op het moment dat dta lager draait gaat er echt niet zoveel olie doorheen denk ik hoor


maja t zou kunnen tot nu toe meest logische iig
 
Mitchelll 2-2-2006 21:24 Print reply
Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
ik heb er ook over nagedacht en nagevraagd en de enige fatsoenlijke reden die ik kon bedenken is dat er geen rommel van je koppelingsplaten in het lager kan komen

al is dat natuurlijk ook wel enigzins vergezocht, omdat de platen in het koppelingshuis zitten en het lager ver achter het huis zit,

dus tja, het blijft een raar idee en je ken er dus ook prima een normaal lager in rammen.

Dat kan gwn niet want dan was je krukaslager ook na 5 km dood en die zit er bekant rechtonder ...
 
Joostvdw 2-2-2006 21:26 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchelll
[...]

Dat kan gwn niet want dan was je krukaslager ook na 5 km dood en die zit er bekant rechtonder ...


daarom zeg ik ook dat het geen sluitende conclusie is, maar wel het enige wat ik kan bedenken.


 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Mitchelll 2-2-2006 21:32 Print reply
Posts: 25
zit net nog ff te kijk maar als je blok gemonteerd zit is het volgens mij wle het laagst liggende lager ...


Edit :

Nog een id mischien dicht om zuiging te voorkomen ?

2 tandwielen die draaien ( nauw sluitend ) zuigen ...

mischien dat het alle olie wegtrekt

Dit bericht is gewijzigd door Mitchelll op 2-2-2006 om 21:34 uur.
 
Hondalover19 2-2-2006 21:32 Print reply

Posts: 1255
het is niet moeilijk het is gemakkelijk .Als je alles zo'n beetje bekijkt dan is er 1 ding duidelijk de meeste tandwielen draaien allemaal richting het koppelingslager hoe ze ook draaien .Er word dus naar dat lager meer olie en zooi gegooit dan de andere lagers.Dat lager krijgt dus van ieder tandwiel wat zooi naar zich toe gegooit.Van de tandwielen lichte slijtage (slijpsel) ,Als dat tandwiel open zou zijn dan slijt dat tandwiel veel sneller als alle andere.Dus daarmee is dat half open half dicht.Dat is mijn theorie dan
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
hondamt8 2-2-2006 21:37 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
het is niet moeilijk het is gemakkelijk .Als je alles zo'n beetje bekijkt dan is er 1 ding duidelijk de meeste tandwielen draaien allemaal richting het koppelingslager hoe ze ook draaien .Er word dus naar dat lager meer olie en zooi gegooit dan de andere lagers.Dat lager krijgt dus van ieder tandwiel wat zooi naar zich toe gegooit.Van de tandwielen lichte slijtage (slijpsel) ,Als dat tandwiel open zou zijn dan slijt dat tandwiel veel sneller als alle andere.Dus daarmee is dat half open half dicht.Dat is mijn theorie dan




ook dat is gelul... de tandwielen die het hardste slijten zijn de bak tandwielen omdat die bewegen... en juist aan die kant is het lager open

ik weet verder ook niet wat het is hoor maar dat iig niet

Dit bericht is gewijzigd door hondamt8 op 2-2-2006 om 21:38 uur.
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Hondalover19 2-2-2006 21:41 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]




ook dat is gelul... de tandwielen die het hardste slijten zijn de bak tandwielen omdat die bewegen... en juist aan die kant is het lager open

ik weet verder ook niet wat het is hoor maar dat iig niet

Dit bericht is gewijzigd door hondamt8 op 2-2-2006 om 21:38 uur.



dat is waar en denk eens even na naar waar word dat slijpsel van je bak tandwielen heen gezwiert naar je lager?dacht het niet naar onder toe .Dus aan dat open lager komt hellemaal nix behalve wat olie .Mijn theorie klopt nog altijd volgens mij dan
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
mb-gek 2-2-2006 21:43 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]




ook dat is gelul... de tandwielen die het hardste slijten zijn de bak tandwielen omdat die bewegen... en juist aan die kant is het lager open

ik weet verder ook niet wat het is hoor maar dat iig niet

Dit bericht is gewijzigd door hondamt8 op 2-2-2006 om 21:38 uur.

je koppeling sltijd harder

die heeft namelijk altijd kracht en je bak tandwielen niet

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Hondalover19 2-2-2006 21:50 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

je koppeling sltijd harder

die heeft namelijk altijd kracht en je bak tandwielen niet




ook waar ja , koppeling slijt hardste en dan de draaien+bewegende tandwielen ,en dan de draaiende tandwielen.Maar je koppeling gooit het slijpsel alle kanten uit behalve naar het middelste lager ...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Almer 2-2-2006 22:09 Print reply

Posts: 3325
hmm heeft met koeling te maken, krukaslager en balansaslager draaien veel harder, dus die worden heet, en daar wil het vet dus uit, nu moet er wel genoeg vet zijn om der net zo hard weer in te lopen als dat het eruit gegooid wordt, dit is bij de koppeling niet zo omdat die niet zo snel draait, dus maken ze die dicht omdat ze daar geen rommel in willen hebben...

verder moet je ook niet proberen die japanezen (spleetogen) te snappen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Schrabbekerke 2-2-2006 22:14 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmm heeft met koeling te maken, krukaslager en balansaslager draaien veel harder, dus die worden heet, en daar wil het vet dus uit, nu moet er wel genoeg vet zijn om der net zo hard weer in te lopen als dat het eruit gegooid wordt, dit is bij de koppeling niet zo omdat die niet zo snel draait, dus maken ze die dicht omdat ze daar geen rommel in willen hebben...

verder moet je ook niet proberen die japanezen (spleetogen) te snappen


Onzin ! En bij het balansas lager komt wss minder olie dan bij het krukaslager.

En tja, als de koeling beter is.. waarom zouden ze dan voor de zekerheid het lagertje bij de koppeling niet open laten aan beide kanten?

Dit bericht is gewijzigd door Schrabbekerke op 2-2-2006 om 22:16 uur.
 
Hondalover19 2-2-2006 22:25 Print reply

Posts: 1255
Oke we komen er nooit aan uit we moeten een mail sturen naar honda japan en het vragen
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 2426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved