het verhaal :
t-stuk 1 = pitbike
t-stuk 2 = suzuki
t-stuk 3 = xl
Enkele weken geleden kocht ik een compleet voorvork van een of andere pitbike. Dit wil zeggen : t-stuk(1), fourchebenen, klauw, wiel met schijf, wielas en afstandsbussen. Deze had ik gekocht met de bedoeling om deze passend te maken op mijn xl50.
Toen ik bij mijn xl de originele fourche verwijdert had bleek dat de diameter van de balhoofdspen(1) exact was aan de diameter van balhoofdspen 3. Alleen was deze 3 cm te kort(1). Bij t-stuk 3 stonden de fourchebenen tedicht bij mekaar, deze was dus niet bruikbaar.
Toen ik in de kelder wat ging rommelen vond ik het t-stuk(2) van een suzuki zr50a. De afstand tussen de fourchebenen was hierbij exact aan de afstand van tstuk 1. Maar de diameter van deze balhoofdspen was te breed(lengte was goed). Ik dus mijn lagerschalen van de xl uitgedremeld tot deze er wel doorging. Maar nu blijkt dat de lagerschaal die op de balhoofdspen geperst zit (2)niet in mijn balhoofd zelf past (schaal heeft een te grote diameter)
maar wat is nu de beste oplossing?
of wel : Ik laat een stuk draaien wat ik langs onderen in mijn balhoofd pers zodat de lagerschaal toch past van tstuk 2 zoals hier dus :
of wel : zet ik de balhoofdspen van tstuk 3 over op tstuk 1 (bijna onmogelijk)
of wel verleng ik de balhoofdspen van t-stuk 1 (probleem is hier dat deze balhoofdspen vol en niet hol is, dus ik gebruik best een hol staafje om te verlengen.
of nog andere mogelijkheden?
foto is btw van het forum...
Dit bericht is gewijzigd door chappydriver op 31-1-2006 om 15:34 uur.
|