Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe zit dat met Tandwiel Vhdingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 805 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34688 - Hoe zit dat met Tandwiel Vhdingen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StormingSoul 29-1-2006 19:59 Print reply

Posts: 503
Naja, ik schakel niet echt als een gek.
Maar als ik dus 14 ga,trekt ie wel minder dus?
 
StormingSoul 29-1-2006 20:01 Print reply

Posts: 503
In ze 6 heeft hij wel beetje dip. Dan trekt hij niet echt.
Maar 6 is ook meer als overdrive te beschouwden?

Hij rijd hem gewoon uit naar de 70 waarop ie begrenst is iig.
Maar als ie begrenst is zal ie toch altijd meer toeren maken op ze top en als ik dan de koppeling indruk?
 
rene-RX 29-1-2006 20:01 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
Naja, ik schakel niet echt als een gek.
Maar als ik dus 14 ga,trekt ie wel minder dus?



nee oke 12 kan ook heel goed las net ook nog dat hij iets begrenst is door jou prop

ik rij ontgrenst en dan 14 52 en dat trekt hij wel

maar voor een crosser zou ik 12 of 13 kiezen
 
www.apriliaforum.nl
segeren 29-1-2006 20:03 Print reply

Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
In ze 6 heeft hij wel beetje dip. Dan trekt hij niet echt.
Maar 6 is ook meer als overdrive te beschouwden?

Hij rijd hem gewoon uit naar de 70 waarop ie begrenst is iig.
Maar als ie begrenst is zal ie toch altijd meer toeren maken op ze top en als ik dan de koppeling indruk?



alstie begrenst is dan maakt hij nooit egt overtoeren volgens mij
begrenst reed ik ook met 15/70 en dat reed ook fijn.. ik moest de tandwielverhouding pas aanpasse na het ontgrenzen

als je hem zo houd (met prop) dan kan je je tandwielverhouding dus zo laten
 
StormingSoul 29-1-2006 20:03 Print reply

Posts: 503
Mja want daarom twijfel ik ook zo.
Bij de dealer hebben ze er altijd 11-52 onder gezet.

Hij is begrenst op 70, overtoeren..tja sla mij maar dood?
Ik zal morgen es proberen met koppelingin te drukke op me top, maar dan maakt ie naar mijn idee altijd hogere toeren omdat ie begrenst is.

En als ik dus me voortandwiel groter maakt trekt ie wel midner?
 
Speakerfreak 29-1-2006 20:03 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
In ze 6 heeft hij wel beetje dip. Dan trekt hij niet echt.
Maar 6 is ook meer als overdrive te beschouwden?

Hij rijd hem gewoon uit naar de 70 waarop ie begrenst is iig.
Maar als ie begrenst is zal ie toch altijd meer toeren maken op ze top en als ik dan de koppeling indruk?




als ie nu al terug zakt in ze 6 is het wel erg brak hoort met zon lichte vertanding nog volop in ze 6 door te trekken.

En als ie begrenst is zal die juist minder toeren maken, en als je koppeling inknijpt kom je niet meer vooruit
 
Vieze naaiers hier
StormingSoul 29-1-2006 20:05 Print reply

Posts: 503
Naja echt inzakken is het niet..Maar die 2/3 kilometer van 60, 62, naar 68/70 is niet super, maar dat is omdat ie gewoon niet in die versnelling aan ze powerband komt denk?
 
segeren 29-1-2006 20:08 Print reply

Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
Naja echt inzakken is het niet..Maar die 2/3 kilometer van 60, 62, naar 68/70 is niet super, maar dat is omdat ie gewoon niet in die versnelling aan ze powerband komt denk?


komt door de begrenzing volgens mij
 
StormingSoul 29-1-2006 20:09 Print reply

Posts: 503
Precies.

Naja laatste vraag.
Als ik dus 12 of 13 erop zou zetten, zou die harder gaan, maar wel minder trekken?
 
jeffreyyy 29-1-2006 20:11 Print reply

Posts: 1634
je zou dan minder trekken
maar als je nu al slecht doortrekt in z'n 6 zou ik dat zeker Niet doen ..
 
daanmtx 29-1-2006 22:23 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
Mja want daarom twijfel ik ook zo.
Bij de dealer hebben ze er altijd 11-52 onder gezet.

Hij is begrenst op 70, overtoeren..tja sla mij maar dood?
Ik zal morgen es proberen met koppelingin te drukke op me top, maar dan maakt ie naar mijn idee altijd hogere toeren omdat ie begrenst is.

En als ik dus me voortandwiel groter maakt trekt ie wel midner?


natuurlijk maakt hij onbelast meer toeren... damn.
 
Honda VFR400R
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-1-2006 22:24 Print reply

Posts: 10560
als je brommer heel zwaar vertand is zal dit verschil veel groter zijn als wanneer je met overtoeren aan het rijden bent
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ADHD-Kutkind 29-1-2006 23:49 Print reply

Posts: 1049
Als hij nou al slecht trekt zou ik hem niet zwaarder vertanden want dan trekt hij het straks helemaal niet meer, tenij je de prop eruit gaat halen wat ik zowiezo zou doen omdat onbegrenst rijden veel fijner rijd en harder maar dan zou ik naar vertanding 12-48 of 13-52 gaan omdat je dan gewoon hard optrekt en ongeveer 80 op teller gaat. Als je 90 op auotteller wilt gaan vertand e hem 13-48 of 14-52. Als je niet te hard wilt gaan vertand je hem 11-48 en dan trekt hij zeer lekker wat wel ahdnig is als je vaak crosst.
 
StormingSoul 30-1-2006 0:50 Print reply

Posts: 503
Ik geloof het allemaal wel, maar hoe weet ik nou of ik overtoeren heb.

Toerenteller heb ik niet.
Trillen doet ie niet in ze top.
Hij trekt goed door, alleen de laatste 5 km in ze 6 niet, aangezien is begrenst is.

Verder is het alleen van ze 5 (62), naar ze 6(tot 68/70), dat ie niet helemaal terug zakt in ze toeren net zoals 3 naar 4, maar dat komt ook gewoon door de begrenzing denk ik.

Verder nog wat tips fso?
Zal morge truucje met koppeling ff proberen, en anders heb ik nog wel filmpje met geluid.
 
segeren 30-1-2006 9:48 Print reply

Posts: 376
hij maakt wsl geen overtoeren als ie nog begrenst is want dan kan hij gewoon niet zoveel toeren maken
 

Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved