Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat keuze nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34531 - Uitlaat keuze nsr
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanwalsum 22-1-2006 17:23 Print reply

Posts: 692
Wat moet ik afstellen, op een nieuwe sproeier na. Het mengsel?

En waar moet ik de ring leggen, direct voorin?
 
vanwalsum 22-1-2006 21:36 Print reply

Posts: 692
Goed, nu even duidelijkheid.

Optie 1 gewoon de originele uitlaat (waar dus standaart ook geen prop inzit?) erop en er een ring inlassen, andere sproeier en ?mengsel? aanpassen? dan kan je hem zo laten lopen als je wilt.

Optie 2 je luchtslang afknijpen, wat zijn de consequenties. of rijd hij gewoon langzaamer naarmate je de slang dunner maakt. En krijgt hij dan niet te veel benzine waardoor het mengsel rijker wordt?

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 22-1-2006 om 21:37 uur.
 
khpoppema 22-1-2006 21:38 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Goed, nu even duidelijkheid.

Optie 1 gewoon de originele uitlaat (waar dus standaart ook geen prop inzit?) erop en er een ring inlassen, andere sproeier en ?mengsel? aanpassen? dan kan je hem zo laten lopen als je wilt.

Optie 2 je luchtslang afknijpen, wat zijn de consequenties. of rijd hij gewoon langzaamer naarmate je de slang dunner maakt. En krijgt hij dan niet te veel benzine waardoor het mengsel rijker wordt?

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 22-1-2006 om 21:37 uur.


ga voor optie 1 lees faq over afstellen ff door klaar.

ring moet tussen cil en uitlaatpakking is exact 29 mm

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
vanwalsum 22-1-2006 21:43 Print reply

Posts: 692
Zijn die ringen ergens te bestellen? of gewoon ff naar de gamma gaan...

MOET je die ring vastlassen? of kan je hem er ook gewoon tussen zetten... en dan de bouten van je uitlaat vastdraaien. En met welke grootte beginnen bij het binnengat?


Ben toch nog even benieuwd naar die luchtslangen... wat zijn de consequenties en wat moet je bijstellen.
 
MBX_cruiser 22-1-2006 22:03 Print reply

Posts: 828
die ring kan je gewoon in de gamma halen ja,
Ik had de diamter precies wel een beetje overschat nu ik mijn latje ff bekijk

Maar volgens mij is de combinatie van uitlaat EN luchtinlaat afknijpen het beste.
Dan gaat hij het zuiverste lopen.
Als hiervoor te tam bent, kan je natuurlijk ook alleen de uitlaat begrenzen, en afstellen, zal ook wel gaan hoor.

Vergeet niet wat de afstelling (verhouding benzine/lucht, die je kan optimaliseren door de sproeier aan te passen) kan doen.

Als je sproeier 10 maatjes te groot is kan het zijn dat hij maar 40 haalt ipv 60.

Als je niet veel sproeiertjes ter beschikking hebt,
kan je mss beter met die luchtvernauwing spelen.
stotteren --> gaatje groter maken
happen/uitvallen --> gaatje kleiner maken
het 'gaatje' zou ik om te beginnen de helft zo groot nemen als oorspronkelijke diameter, dan kan je nog altijd groter gaan.


Ik denk dat je best begint met de binnendiameter van de uitlaatflens te halveren. Hiervoor ga je toch even een puntje moeten lassen, anders blijft hij niet zitten.

Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 22-1-2006 om 22:09 uur.
 
vanwalsum 23-1-2006 11:26 Print reply

Posts: 692
Ga ik vandaag even op zoek naar een ring en een lasser


Kan je trouwens niet begrenzen met sproeiers? een hele kleine sproeier erin bijvoorbeeld?
 
Kampersjaak 23-1-2006 11:27 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Ga ik vandaag even op zoek naar een ring en een lasser


Kan je trouwens niet begrenzen met sproeiers? een hele kleine sproeier erin bijvoorbeeld?



nee dan loopt die warm of vast
 
oderint dum metuant

Dit topic is 1868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved