Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #34531 - Uitlaat keuze nsr
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1866 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Supernova |
22-1-2006 1:14 |
 Posts: 7654 |
heb je een belgische ge2 of een duitse ge2?
Proma niet nemen, gewoon herrie uitlaat  voor mooi geluid raad ik je een tecnigas uitlaat aan
Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 22-1-2006 om 1:15 uur.
Ik zie het al, een snelle dus, ik raad aan om die deraf te halen en een ori cilinder derop te zetten want je hebt al een ori uitlaat voor nsr  dus met een proma en snelle ge2 zul je waarschijnlijk alleen maar harder gaan  met ori cil zul je dus ongeveer 60/70 gaan
En je moet natuurlijk kleinere sproeier derin doen en opnieuw afstellen that's it
Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 22-1-2006 om 1:19 uur.
|
|
WP Car Customs |
|
vanwalsum |
22-1-2006 1:18 |
 Posts: 692 |
Hij draait zonder problemen 12000 toeren. Dus denk dat ik een belgische heb.
Iemand een opname van een technigas? en hoe hard rij ik ermee?
|
|
|
|
Supernova |
22-1-2006 1:20 |
 Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Hij draait zonder problemen 12000 toeren. Dus denk dat ik een belgische heb.
Iemand een opname van een technigas? en hoe hard rij ik ermee?
had ik ergens op de pc, maar zie me post hierboven word je een stuk wijzer
|
|
WP Car Customs |
|
vanwalsum |
22-1-2006 1:22 |
 Posts: 692 |
Ik hou toch liever deze cilinder. Omdat ik dan weet wat ik heb. En als ik nog eens snel wil gaan druk ik er zo een andere uitlaat onder.
En hoe hard zou ik gaan met alleen een originele uitlaat met prop erin? Want kan hier voor 40 euro aankomen.
|
|
|
|
BIET |
22-1-2006 1:24 |
 Posts: 22355 |
Als je donker gluid wilt doe je gwoon proma als je da mooi vind en kleine luchtslange, kan het nooit snel gaan en wel proma geluid en als je demperwol goed is valt geluid dan best wel meej.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Supernova |
22-1-2006 1:25 |
 Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Ik hou toch liever deze cilinder. Omdat ik dan weet wat ik heb. En als ik nog eens snel wil gaan druk ik er zo een andere uitlaat onder.
En hoe hard zou ik gaan met alleen een originele uitlaat met prop erin? Want kan hier voor 40 euro aankomen.
Dit is een orginele uitlaat (bocht is dunner en zit dus geen prop in) dus dan zul je der een ring in moeten zetten das de enige optie als je geen cilinder wilt wisselen of vertanding lichter maken maar dan krijg je overtoeren en loopt het sneller stuk
Want ik reed dezelfde setup maar dan met tecnigas en haalde ongeveer 100 dus met andere uitlaat ga je alleen sneller
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
Als je donker gluid wilt doe je gwoon proma als je da mooi vind en kleine luchtslange, kan het nooit snel gaan en wel proma geluid en als je demperwol goed is valt geluid dan best wel meej.
met een proma loopt ie alleen harder want het is een ge2
Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 22-1-2006 om 1:26 uur.
|
|
WP Car Customs |
|
vanwalsum |
22-1-2006 1:29 |
 Posts: 692 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Supernova
[...]
Dit is een orginele uitlaat (bocht is dunner en zit dus geen prop in) dus dan zul je der een ring in moeten zetten das de enige optie als je geen cilinder wilt wisselen of vertanding lichter maken maar dan krijg je overtoeren en loopt het sneller stuk
Want ik reed dezelfde setup maar dan met tecnigas en haalde ongeveer 100 dus met andere uitlaat ga je alleen sneller
[...]
met een proma loopt ie alleen harder want het is een ge2
Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 22-1-2006 om 1:26 uur.
Jah, bedoelde ik ook, dan koop ik nog een originele uitlaat erbij. Heb ik er een met en zonder prop.
Maar hoe hard ga ik met de originele uitlaat met prop?
En welke sproeier moet ik dan gebruiken?
edit::::
Of begrijp ik je laatste post nou verkeerd, en zit er in een nsr originele uitlaat helemaal geen prop, maar is de bocht gewoon dun
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 22-1-2006 om 1:33 uur.
|
|
|
|
Supernova |
22-1-2006 11:58 |
 Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
[...]
Jah, bedoelde ik ook, dan koop ik nog een originele uitlaat erbij. Heb ik er een met en zonder prop.
Maar hoe hard ga ik met de originele uitlaat met prop?
En welke sproeier moet ik dan gebruiken?
edit::::
Of begrijp ik je laatste post nou verkeerd, en zit er in een nsr originele uitlaat helemaal geen prop, maar is de bocht gewoon dun
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 22-1-2006 om 1:33 uur.
Juist de bocht is dunner, kijk maar goed, een prop zit er idd niet in, als je je setup wilt behouden is het enige wat je kan doen is zelf een ring derin maken, met een andere uitlaat zou het alleen harder gaan.
Je rijdt nou met deze setup 85, ik haalde met snelle uitlaat +/- 100 dus je uitlaat begrenst hem al
|
|
WP Car Customs |
|
vanwalsum |
22-1-2006 12:09 |
 Posts: 692 |
Das kut!
- Ik dacht dat hij zo hard liep doordat de ring uit de originele uitlaat is gehaald. Maar lopen al die belgische nsrretjes dan 80?
- Ik denk dat als ik een ring in de uitlaat zet het erg verrot gaat lopen, of heb ik dat mis.
- In hoeverre kan ik de brommer nog begrenzer door van de dikke luchtslang bijvoorbeeld een tuinslangformaat maak? Dat zou het mooiste zijn. Wil je hard...ploep, ff slangetje eraf trekken. En stel dat ik voor een kleine luchtslang ga, moet ik dan verder nog dingen bijstellen?
|
|
|
|
Sjoerd. |
22-1-2006 12:14 |
 Posts: 2607 |
Homoet special loopt wel mooi, op AR50 wel teringherrie, hoe op NSR weet ik niet.
Techno is wel een mooie pijp or.
Voor High Budget: METRAKIT
|
|
|
|
BIET |
22-1-2006 12:16 |
 Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AR50Gast
Homoet special loopt wel mooi, op AR50 wel teringherrie, hoe op NSR weet ik niet.
Techno is wel een mooie pijp or.
Voor High Budget: METRAKIT
@ NSR schiet het niet op met homoet @ 50cc
@Supernova:
Door kleinere luchtslangen krijgt hij niet meer lucht en kan hij gewoon niet harder, ookal gooi je er een 70cc op.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Supernova |
22-1-2006 12:21 |
 Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AR50Gast
Homoet special loopt wel mooi, op AR50 wel teringherrie, hoe op NSR weet ik niet.
Techno is wel een mooie pijp or.
Voor High Budget: METRAKIT
leest topic door, met andere uitlaat gaat ie alleen maar harder lopen! want het is een snelle cil
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
@ NSR schiet het niet op met homoet @ 50cc
@Supernova:
Door kleinere luchtslangen krijgt hij niet meer lucht en kan hij gewoon niet harder, ookal gooi je er een 70cc op.
Nou uhm ik had gewoon ori lichtslangen hoor en liep als een tierelier...
|
|
WP Car Customs |
|
MBX_cruiser |
22-1-2006 12:47 |
 Posts: 828 |
je hoeft helemaal geen andere uitlaat te kopen ofzo.
Ik moest eens op de rollebank met men mbx(= nsr blok),
ik had er ook originele cilinder, uitlaat en carb(16mm) opzitten,
allemaal ge2.
De uitlaat heeft ongeveer een diamter van 5cm ofzo (aan de flens),
hier heb ik een rondel ingelast (gewoon puntje),
met een binnendiamter van ongeveer 1.5 cm.
Dan volgt de luchtinlaat,
hiervoor heb ik uit een plastic plaatje, met een klokboor een schijfje uitgaald, beetje schuren tot het perfect in de 'lucht-aanzuig-buis past', de binnendiamter van dat schijfje was ongeveer 2cm ofzo. En dan volgt het afstellen, bij mij was sproeier maat 56 goed. Hij reed vlot zonder stotteren, max. 50 
Dus 60 zou ook moeten lukken 
Als je ontsteking vervroegd is kan je die ook beetje terugdraaien.
Als je geen kleine sproeier vind, kan je er gewoon een dell'ortho indraaien ofzo.
En als je het beu bent ligt alles er snel weer uit
Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 22-1-2006 om 12:50 uur.
|
|
|
|
vanwalsum |
22-1-2006 16:27 |
 Posts: 692 |
En waarom dan dat puntje in je uitlaat? of puntgelast...
Wat gebeurt er als ik een ring in de uitlaat zet? loopt het dan afgeknepen en verrot?
En wat moet ik afstellen als ik ALLEEN mijn luchtfilterslang dun maak.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 22-1-2006 om 16:28 uur.
|
|
|
|
khpoppema |
22-1-2006 16:37 |
 Posts: 3199 |
enige wat je meot doen is ring in uitlaat, dit is een begrenzing die standaard op newe brommers zit dus kan het nu ook zonder dat het vastloopt.
buitendiameter 29 mm binnen diameter om 60 a 0 te gaan zo rond de 13 a 14 gok ik, (hiermee kun je dus ook afstellen he steeds gaatje iets groter maken ga je steeds harder)
dan opnewe afstellen denk aan sproeier 70 tot 80 gok ik. miss nog iets minder. je trekt niet meer hard op en rijdt ook niet meer hard, tenzij je de tandwielverhouding aanpast, verder hoef je geen newe onderdelen te kopen ideaal toch
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Dit topic is 1866 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|