Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #34450 - Splendid VS Chineesboer
|
Pagina 25 van 43
|
Dit topic is 44913 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mulder |
11-3-2006 12:56 |
 Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
khad dat ding uit elkaar, snapte er nog weinig van, en joost zei, ik doe het wel, heb ik ook weer werk, dus dacht ik ok..
edit: kep trouwens die carb opgemeten, en tis geen 32, maar 34mm
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 11-3-2006 om 12:54 uur.
Zo blijf je een noob, ga het dan samen met die gozer doen ofzo.
|
|
|
|
Kampersjaak |
11-3-2006 12:57 |
 Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
khad dat ding uit elkaar, snapte er nog weinig van, en joost zei, ik doe het wel, heb ik ook weer werk, dus dacht ik ok..
edit: kep trouwens die carb opgemeten, en tis geen 32, maar 34mm
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 11-3-2006 om 12:54 uur.
waar heb je opgemeten dan?
officieel moet dat bij je gasschuif
|
|
oderint dum metuant |
|
Splendid |
11-3-2006 13:25 |
 Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
waar heb je opgemeten dan?
officieel moet dat bij je gasschuif
jah, mijn fout:P is gewoon 32
@mulder, jah ik ga ff naar gemonde toe, om samen met joost mn blokje te reviceren
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 11-3-2006 om 13:26 uur.
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
[RRT] Lost-P |
11-3-2006 13:26 |
Posts: 4578 |
maakt niks uit allemaal 
Als je het maar netjes opbouwt verder
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Splendid |
11-3-2006 13:40 |
 Posts: 8421 |
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Alvilon |
11-3-2006 13:51 |
 Posts: 1013 |
Cilinder ziet der netjes uit  anders zijn we ook niet gewent van robin
|
|
Cb350four, Big Bore, Big Brakes |
|
honda-mbx |
11-3-2006 14:22 |
|
Splendid |
11-3-2006 18:14 |
 Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
heb hier anders nooit wat gezien van hem
waar wat zijn de poortoppervlakte's en de timingen etc?
Timingen waren:
Uitlaat: 197.40
Spoelers: 126.59
Blowdown: 35.405
Uitlaatpoort:
40.05 op poortmap, 36.48 gecorrigeerd, 67.56% vd Boring.
Nieuwe timingen:
Uitlaat: 203
SPoelers: 135
Blowdown: 34
Uitlaatpoort is op 68.5% vd Boring, dus 36.99mm gecorrigeerd
Inlaat en boostpoorten zijn ook bijgewerkt, ent cilinderhemd
Oppervlaktes heb ik (nog) niet
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
blair |
11-3-2006 19:02 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
euh, hiermee ga ik wel gewoon mee naar school, wat denk jij..
Balansas eruit heb ik geen zin in.:P
maare moet daarom ook wel beetje lekker rijden. Morgen eens ff lange rit oid maken, beetje inrijden
Je gaat naar school met een cilinder met uitlaattiming van 197 graden?! Ik denk dat je vaak lessen gaat missen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
er slingerd hier ergens een of ander stom formuletje rond, daar moet je 3 dingen invullen en dan heb je zogenaamd de ideale carb. sommige mensen geloven dat echt, en nemen aan de hand van de uitkomst ook die carb.
Is gewoon een richtlijn. Opzich komt het wel redelijk in de richting. Er is 1 of andere factor tussen de 0,65 en 0,90 afhankelijk van BMEP waarde. Dit icm met toerental en cilinderinhoud moet toch voldoende zijn om tot een indicatie te komen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
Timingen waren:
Uitlaat: 197.40
Spoelers: 126.59
Blowdown: 35.405
Uitlaatpoort:
40.05 op poortmap, 36.48 gecorrigeerd, 67.56% vd Boring.
Nieuwe timingen:
Uitlaat: 203
SPoelers: 135
Blowdown: 34
Uitlaatpoort is op 68.5% vd Boring, dus 36.99mm gecorrigeerd
Inlaat en boostpoorten zijn ook bijgewerkt, ent cilinderhemd
Oppervlaktes heb ik (nog) niet
Vind je de timingen niet een beetje te extreem, ruim 200 graden is echt idioot. Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om hem te monteren. Ik zou hem maar gelijk op marktplaats zetten als er nog iemand is die hem nog wil hebben.
Handelbaarheid en betrouwbaarheid/slijtage zijn ook belangrijk. Hoewel ik me afvraag of je met deze timingen zelfs het hoogste vermogen kan halen...
project klonk leuk, maar is dit niet een beetje kansloos aan het worden
Dit bericht is gewijzigd door blair op 11-3-2006 om 19:03 uur.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Splendid |
11-3-2006 19:06 |
 Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
Vind je de timingen niet een beetje te extreem, ruim 200 graden is echt idioot. Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om hem te monteren. Ik zou hem maar gelijk op marktplaats zetten als er nog iemand is die hem nog wil hebben.
Handelbaarheid en betrouwbaarheid/slijtage zijn ook belangrijk. Hoewel ik me afvraag of je met deze timingen zelfs het hoogste vermogen kan halen...
project klonk leuk, maar is dit niet een beetje kansloos aan het worden
Dit bericht is gewijzigd door blair op 11-3-2006 om 19:03 uur.
tuurlijk heeft dat wel zin, sowiezo eerst goed warmrijden, deze is gewoon om pk`s te scoren, misschien 1 of 2 keer mee naar school (is best ver enzo) verder ori 80 halen ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 11-3-2006 om 19:06 uur.
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
[RRT] Lost-P |
11-3-2006 21:55 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]
Vind je de timingen niet een beetje te extreem, ruim 200 graden is echt idioot. Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om hem te monteren. Ik zou hem maar gelijk op marktplaats zetten als er nog iemand is die hem nog wil hebben.
Handelbaarheid en betrouwbaarheid/slijtage zijn ook belangrijk. Hoewel ik me afvraag of je met deze timingen zelfs het hoogste vermogen kan halen...
project klonk leuk, maar is dit niet een beetje kansloos aan het worden
Dit bericht is gewijzigd door blair op 11-3-2006 om 19:03 uur.
Niet een beetje een overdreven reactie? Timing van (boven) 200 graden idioot? valt wel mee 
Heb er al vaker mee rond gereden, en (zeker met flink hoogtoerige dingen) het rijd best lekker imho...
en, bij deze cilinder is de betrouwbaarheid/slijtage juist van minder belang, daarom staat het vrij extreem... het moet flink vermogen scoren voor even, en meer niet...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
blair |
11-3-2006 22:16 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
Niet een beetje een overdreven reactie? Timing van (boven) 200 graden idioot? valt wel mee 
Heb er al vaker mee rond gereden, en (zeker met flink hoogtoerige dingen) het rijd best lekker imho...
en, bij deze cilinder is de betrouwbaarheid/slijtage juist van minder belang, daarom staat het vrij extreem... het moet flink vermogen scoren voor even, en meer niet...
Jij zegt het. Ik denk dat je beter in de breedte kan werken door fluitpoorten enz kan bijmaken als je echt vermogen wil ipv je uitlaatpoort zo hoog te zetten. Kijk bv eens naar scooter cilinders, die hebben nog niet zo'n timing nodig om vermogen te scoren...
Power is nothing without control. Wat heb je aan een hoge vermogenspiek als je 90 % van de tijd buiten je powerband zit.
Lekker rijden? Ik heb liever een wat laagtoeriger iets met een brede powerband waar ik in kan blijven.
Wil je echt profijt van zoon hoge uitlaatpoort timing hebben moet je een goede uitlaat en ontsteking, membraan enz. hebben... Houdt er rekening mee dat alles veel nauwer luisterd. Ik ben vraag me zelfs af of je er echt veel (vermogen) uit gaat halen...
Maar de toekomst zal het leren  .
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
[RRT] Lost-P |
11-3-2006 22:21 |
Posts: 4578 |
Uitlaat en kop worden sowieso opmaat gemaakt door John Huijben...
btw, het vermogen ligt door de timingen wel erg hoog in de toeren ja... maar hij is minder "piekerig" dan dat hij was... de Blowdown is ook omlaag gegaan...
En, ik had ook liever fluiters gebruikt... maar aangezien iemand de uitlaatpoort al op 67.5% had gezet, was er geen ruimte meer voor!
En dan nog, je verteld wat "jij" lekkerder vindt rijden.. daar gaat het niet om  Jij hebt jouw manieren, ik de mijne
maar, we zullen idd zien
Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 11-3-2006 om 22:27 uur.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
rubbert |
11-3-2006 22:23 |
 Posts: 8825 |
ik denk splendid maar ik hoop chineesboer
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Splendid |
12-3-2006 12:37 |
 Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]
Jij zegt het. Ik denk dat je beter in de breedte kan werken door fluitpoorten enz kan bijmaken als je echt vermogen wil ipv je uitlaatpoort zo hoog te zetten. Kijk bv eens naar scooter cilinders, die hebben nog niet zo'n timing nodig om vermogen te scoren...
Power is nothing without control. Wat heb je aan een hoge vermogenspiek als je 90 % van de tijd buiten je powerband zit.
Lekker rijden? Ik heb liever een wat laagtoeriger iets met een brede powerband waar ik in kan blijven.
Wil je echt profijt van zoon hoge uitlaatpoort timing hebben moet je een goede uitlaat en ontsteking, membraan enz. hebben... Houdt er rekening mee dat alles veel nauwer luisterd. Ik ben vraag me zelfs af of je er echt veel (vermogen) uit gaat halen...
Maar de toekomst zal het leren .
zoals robin al zei, uitlaat wordt opmaat, cilinderkop ook, membraan is 6 kleps, ontsteking is van ns1
@rubbert: waarom
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 12-3-2006 om 12:43 uur.
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Dit topic is 44913 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 25 van 43
|
|