Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Splendid VS Chineesboer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1138 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wie gaat de meeste pk's scoren?
Splendid
Chineesboer
  Technical Forum - Topic #34450 - Splendid VS Chineesboer
Pagina 25 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 44913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 11-3-2006 12:56 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


khad dat ding uit elkaar, snapte er nog weinig van, en joost zei, ik doe het wel, heb ik ook weer werk, dus dacht ik ok..

edit: kep trouwens die carb opgemeten, en tis geen 32, maar 34mm

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 11-3-2006 om 12:54 uur.

Zo blijf je een noob, ga het dan samen met die gozer doen ofzo.
 
Kampersjaak 11-3-2006 12:57 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


khad dat ding uit elkaar, snapte er nog weinig van, en joost zei, ik doe het wel, heb ik ook weer werk, dus dacht ik ok..

edit: kep trouwens die carb opgemeten, en tis geen 32, maar 34mm

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 11-3-2006 om 12:54 uur.



waar heb je opgemeten dan?

officieel moet dat bij je gasschuif
 
oderint dum metuant
Splendid 11-3-2006 13:25 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]



waar heb je opgemeten dan?

officieel moet dat bij je gasschuif


jah, mijn fout:P is gewoon 32

@mulder, jah ik ga ff naar gemonde toe, om samen met joost mn blokje te reviceren

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 11-3-2006 om 13:26 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
[RRT] Lost-P 11-3-2006 13:26 Print reply
Posts: 4578
maakt niks uit allemaal
Als je het maar netjes opbouwt verder
 
Chille Tune shit dan
Splendid 11-3-2006 13:40 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
maakt niks uit allemaal
Als je het maar netjes opbouwt verder


doe ik zeker
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Alvilon 11-3-2006 13:51 Print reply

Posts: 1013
Cilinder ziet der netjes uit anders zijn we ook niet gewent van robin
 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes
honda-mbx 11-3-2006 14:22 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alvilon
Cilinder ziet der netjes uit anders zijn we ook niet gewent van robin


heb hier anders nooit wat gezien van hem

waar wat zijn de poortoppervlakte's en de timingen etc?
 
ik vlam je..
Splendid 11-3-2006 18:14 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


heb hier anders nooit wat gezien van hem

waar wat zijn de poortoppervlakte's en de timingen etc?


Timingen waren:

Uitlaat: 197.40
Spoelers: 126.59
Blowdown: 35.405

Uitlaatpoort:
40.05 op poortmap, 36.48 gecorrigeerd, 67.56% vd Boring.



Nieuwe timingen:

Uitlaat: 203
SPoelers: 135
Blowdown: 34

Uitlaatpoort is op 68.5% vd Boring, dus 36.99mm gecorrigeerd

Inlaat en boostpoorten zijn ook bijgewerkt, ent cilinderhemd

Oppervlaktes heb ik (nog) niet
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
blair 11-3-2006 19:02 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
euh, hiermee ga ik wel gewoon mee naar school, wat denk jij..

Balansas eruit heb ik geen zin in.:P

maare moet daarom ook wel beetje lekker rijden. Morgen eens ff lange rit oid maken, beetje inrijden


Je gaat naar school met een cilinder met uitlaattiming van 197 graden?! Ik denk dat je vaak lessen gaat missen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek



er slingerd hier ergens een of ander stom formuletje rond, daar moet je 3 dingen invullen en dan heb je zogenaamd de ideale carb. sommige mensen geloven dat echt, en nemen aan de hand van de uitkomst ook die carb.



Is gewoon een richtlijn. Opzich komt het wel redelijk in de richting. Er is 1 of andere factor tussen de 0,65 en 0,90 afhankelijk van BMEP waarde. Dit icm met toerental en cilinderinhoud moet toch voldoende zijn om tot een indicatie te komen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


Timingen waren:

Uitlaat: 197.40
Spoelers: 126.59
Blowdown: 35.405

Uitlaatpoort:
40.05 op poortmap, 36.48 gecorrigeerd, 67.56% vd Boring.



Nieuwe timingen:

Uitlaat: 203
SPoelers: 135
Blowdown: 34

Uitlaatpoort is op 68.5% vd Boring, dus 36.99mm gecorrigeerd

Inlaat en boostpoorten zijn ook bijgewerkt, ent cilinderhemd

Oppervlaktes heb ik (nog) niet


Vind je de timingen niet een beetje te extreem, ruim 200 graden is echt idioot. Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om hem te monteren. Ik zou hem maar gelijk op marktplaats zetten als er nog iemand is die hem nog wil hebben.

Handelbaarheid en betrouwbaarheid/slijtage zijn ook belangrijk. Hoewel ik me afvraag of je met deze timingen zelfs het hoogste vermogen kan halen...

project klonk leuk, maar is dit niet een beetje kansloos aan het worden

Dit bericht is gewijzigd door blair op 11-3-2006 om 19:03 uur.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Splendid 11-3-2006 19:06 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
Vind je de timingen niet een beetje te extreem, ruim 200 graden is echt idioot. Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om hem te monteren. Ik zou hem maar gelijk op marktplaats zetten als er nog iemand is die hem nog wil hebben.

Handelbaarheid en betrouwbaarheid/slijtage zijn ook belangrijk. Hoewel ik me afvraag of je met deze timingen zelfs het hoogste vermogen kan halen...

project klonk leuk, maar is dit niet een beetje kansloos aan het worden

Dit bericht is gewijzigd door blair op 11-3-2006 om 19:03 uur.


tuurlijk heeft dat wel zin, sowiezo eerst goed warmrijden, deze is gewoon om pk`s te scoren, misschien 1 of 2 keer mee naar school (is best ver enzo) verder ori 80 halen ofzo


Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 11-3-2006 om 19:06 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
[RRT] Lost-P 11-3-2006 21:55 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]

Vind je de timingen niet een beetje te extreem, ruim 200 graden is echt idioot. Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om hem te monteren. Ik zou hem maar gelijk op marktplaats zetten als er nog iemand is die hem nog wil hebben.

Handelbaarheid en betrouwbaarheid/slijtage zijn ook belangrijk. Hoewel ik me afvraag of je met deze timingen zelfs het hoogste vermogen kan halen...

project klonk leuk, maar is dit niet een beetje kansloos aan het worden

Dit bericht is gewijzigd door blair op 11-3-2006 om 19:03 uur.


Niet een beetje een overdreven reactie? Timing van (boven) 200 graden idioot? valt wel mee
Heb er al vaker mee rond gereden, en (zeker met flink hoogtoerige dingen) het rijd best lekker imho...

en, bij deze cilinder is de betrouwbaarheid/slijtage juist van minder belang, daarom staat het vrij extreem... het moet flink vermogen scoren voor even, en meer niet...
 
Chille Tune shit dan
blair 11-3-2006 22:16 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]


Niet een beetje een overdreven reactie? Timing van (boven) 200 graden idioot? valt wel mee
Heb er al vaker mee rond gereden, en (zeker met flink hoogtoerige dingen) het rijd best lekker imho...

en, bij deze cilinder is de betrouwbaarheid/slijtage juist van minder belang, daarom staat het vrij extreem... het moet flink vermogen scoren voor even, en meer niet...


Jij zegt het. Ik denk dat je beter in de breedte kan werken door fluitpoorten enz kan bijmaken als je echt vermogen wil ipv je uitlaatpoort zo hoog te zetten. Kijk bv eens naar scooter cilinders, die hebben nog niet zo'n timing nodig om vermogen te scoren...

Power is nothing without control. Wat heb je aan een hoge vermogenspiek als je 90 % van de tijd buiten je powerband zit.
Lekker rijden? Ik heb liever een wat laagtoeriger iets met een brede powerband waar ik in kan blijven.

Wil je echt profijt van zoon hoge uitlaatpoort timing hebben moet je een goede uitlaat en ontsteking, membraan enz. hebben... Houdt er rekening mee dat alles veel nauwer luisterd. Ik ben vraag me zelfs af of je er echt veel (vermogen) uit gaat halen...

Maar de toekomst zal het leren .
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
[RRT] Lost-P 11-3-2006 22:21 Print reply
Posts: 4578
Uitlaat en kop worden sowieso opmaat gemaakt door John Huijben...

btw, het vermogen ligt door de timingen wel erg hoog in de toeren ja... maar hij is minder "piekerig" dan dat hij was... de Blowdown is ook omlaag gegaan...
En, ik had ook liever fluiters gebruikt... maar aangezien iemand de uitlaatpoort al op 67.5% had gezet, was er geen ruimte meer voor!

En dan nog, je verteld wat "jij" lekkerder vindt rijden.. daar gaat het niet om Jij hebt jouw manieren, ik de mijne

maar, we zullen idd zien


Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 11-3-2006 om 22:27 uur.
 
Chille Tune shit dan
rubbert 11-3-2006 22:23 Print reply

Posts: 8825
ik denk splendid maar ik hoop chineesboer
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Splendid 12-3-2006 12:37 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]


Jij zegt het. Ik denk dat je beter in de breedte kan werken door fluitpoorten enz kan bijmaken als je echt vermogen wil ipv je uitlaatpoort zo hoog te zetten. Kijk bv eens naar scooter cilinders, die hebben nog niet zo'n timing nodig om vermogen te scoren...

Power is nothing without control. Wat heb je aan een hoge vermogenspiek als je 90 % van de tijd buiten je powerband zit.
Lekker rijden? Ik heb liever een wat laagtoeriger iets met een brede powerband waar ik in kan blijven.

Wil je echt profijt van zoon hoge uitlaatpoort timing hebben moet je een goede uitlaat en ontsteking, membraan enz. hebben... Houdt er rekening mee dat alles veel nauwer luisterd. Ik ben vraag me zelfs af of je er echt veel (vermogen) uit gaat halen...

Maar de toekomst zal het leren .


zoals robin al zei, uitlaat wordt opmaat, cilinderkop ook, membraan is 6 kleps, ontsteking is van ns1

@rubbert: waarom


Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 12-3-2006 om 12:43 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!

Dit topic is 44913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 25 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved