Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2verschillende carters

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 892 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34417 - 2verschillende carters
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 16-1-2006 22:47 Print reply

Posts: 1255
kan iemand dit bevestigen met die nummers...? het gedeelte waar je cilinderhemd op komt dat kan ik nog gelijk dremelen en het gedeelte waar mijn krukaswangen in draaien dat kan ik laten uitkotteren als het moet.Alleen of men kruk dan nog goed staat weet ik niet
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
MT70-nolimit 16-1-2006 22:49 Print reply

Posts: 4323
wees nou maar niet zo bang over je krukas, die kan niet verkeerd staan omdat je blokbouten een vast punt zijn
 
gaat lang goed
mr200r 16-1-2006 23:20 Print reply
Posts: 5122
Honda heeft 3 modellen voor het type 80 blok
66% carters met punt eronder voor mt/mtx
33% carterszonder punt voor mb8
Met punt bedoel ik bevesteging voor mtx bij mt zit dit
eronder maar heeft geen funktie.
koppelingskap 66%met toerenteller gat 33% niet mt8
Dit is allemaal uitwisselbaar,opde rechterkant staan geen nr
Dus misschien kun je het aan die punt zien?
De %ten zijn door myzelf geschat.
 
mr200r
Hondalover19 16-1-2006 23:23 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
wees nou maar niet zo bang over je krukas, die kan niet verkeerd staan omdat je blokbouten een vast punt zijn


je snnapt hett nniet als die blokken gedraait of gekottert worden dan worden die 2 helften mett dezelfde hartlijn gekottert dus het gat waar je kruklager iin komt en het gat waar je krukwang in draait.Als je dan vann een ander blok een carter neemt dan past dit wel maar dat past nooit meer zoals het ori carter.Omdat het carter van dat ander blok gekottert of gedraait is op een andere hartlijn.Enja die andere hartlijn dat komt omdat bij massaproductie altijd afwijkingen komen.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
christianos 16-1-2006 23:27 Print reply

Posts: 20445
dit evrhaal klopt, maar het wordt overdreven

heb zelf altijd rondgereden op 2 andere carterhelften, nooit last van gehad (zo'n 10k)

misschien slijt het meer, dat lijkt me logisch, maar de slijtage is zo laag dat je het niet merkt..

ik denk eerder dat je het zult merken in prestatie iv.m ongelijkmatigere spoeling..
 
khpoppema 16-1-2006 23:28 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Honda heeft 3 modellen voor het type 80 blok
66% carters met punt eronder voor mt/mtx
33% carterszonder punt voor mb8
Met punt bedoel ik bevesteging voor mtx bij mt zit dit
eronder maar heeft geen funktie.
koppelingskap 66%met toerenteller gat 33% niet mt8
Dit is allemaal uitwisselbaar,opde rechterkant staan geen nr
Dus misschien kun je het aan die punt zien?
De %ten zijn door myzelf geschat.



volgens mij hebben we het over mbx carters

en hoeverre verschilt een ns 1 carter van mbx 80?

@ ts enne waar zit nou die 1 mm speling exact?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Hondalover19 16-1-2006 23:28 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Honda heeft 3 modellen voor het type 80 blok
66% carters met punt eronder voor mt/mtx
33% carterszonder punt voor mb8
Met punt bedoel ik bevesteging voor mtx bij mt zit dit
eronder maar heeft geen funktie.
koppelingskap 66%met toerenteller gat 33% niet mt8
Dit is allemaal uitwisselbaar,opde rechterkant staan geen nr
Dus misschien kun je het aan die punt zien?
De %ten zijn door myzelf geschat.


op het rechtercarter staat ergenns wel een nummer op zoo'n klein vlak stukje heb ik nett gezien.en ik heb geeen punt op allebij de carters
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
christianos 16-1-2006 23:29 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]



volgens mij hebben we het over mbx carters

en hoeverre verschilt een ns 1 carter van mbx 80?


veel
 
Hondalover19 16-1-2006 23:45 Print reply

Posts: 1255
beetje wazig maar hier zie je het verschil wel en binnenin waar mijn krukaswangen dus in draaien zit ook een rand van 1mm.


Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 17-1-2006 om 0:03 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 17-1-2006 0:09 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
beetje wazig maar hier zie je het verschil wel en binnenin waar mijn krukaswangen dus in draaien zit ook een rand van 1mm.
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 17-1-2006 om 0:03 uur.


ook een lekkere kras in men carter , vorige eigenaar heeft er wel wat mee gedaan zo te zien ...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
christianos 17-1-2006 0:15 Print reply

Posts: 20445
foto dood
 
Marthin 17-1-2006 0:15 Print reply

Posts: 6164
dus als is het goed begrijp heb je een blok gekocht met kapotte krukas en verneukte carterhelften...
 
christianos 17-1-2006 0:15 Print reply

Posts: 20445
yup, klinkt als motoimport

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 17-1-2006 om 0:16 uur.
 
Hondalover19 17-1-2006 0:25 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
yup, klinkt als motoimport

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 17-1-2006 om 0:16 uur.


jep ik wist het op voorhand en van die krukas dat wist ik zoiezo al.En ik heb expres nog een kaal blok bestelt NIET gereviseert en wat stuurt hij op een gereviseert blok ... ik wist als die gereviseert was dat ik dan genaait was.mja pech nu
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 17-1-2006 0:31 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
foto dood


Refresh knop induwen en je ziet de foto wel
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 2180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved