Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - "kleine vragen" topic deel 7

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1129 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34339 - "kleine vragen" topic deel 7
Pagina 122 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 69033 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Menu2t 31-1-2006 18:33 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marry
[...]


neej als je hem voor kleiner maakt dan vertand je hem lichter, dus trek je minder snel op maar >>>kom je makkelijker op toeren in een hoge versnelling<<< (als ik me niet vergis)



je spreekt jezelf tegen.... das dus optrekken voor kleiner is harder trekken achter groter is ook harder optrekken voor grotere is harder rijden achter kleiner is ook harder rijden... *zit alleen kwa snelheid zeer weinig verschil in... alleen ik denk ook dat je m nu te zwaar hebt vertand..
 
NSR Supersprint special!
Djeep 31-1-2006 19:28 Print reply

Posts: 8621
Wat is een vergelijkbare tandwiel verhouding van 13/47? want ik moet die vervangen.. en ik geloof niet dat se hier een 47 hebben
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Terror 31-1-2006 19:29 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Wat is een vergelijkbare tandwiel verhouding van 13/47? want ik moet die vervangen.. en ik geloof niet dat se hier een 47 hebben



12-43 geloof ik
 
Djeep 31-1-2006 19:31 Print reply

Posts: 8621
okee, waarschijnlijk wilk hem iets zwaarder vertanden, dus 14/47. Is dat dan 13/43?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Terror 31-1-2006 19:32 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
okee, waarschijnlijk wilk hem iets zwaarder vertanden, dus 14/47. Is dat dan 13/43?


ja
 
Djeep 31-1-2006 19:33 Print reply

Posts: 8621

 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
mulder 31-1-2006 19:39 Print reply

Posts: 13701
Hoe kan het dat als je een hpi met een lichter vliegwiel hebt wat leid tot meer vermogen, ervoor zorgt dat je meer last hebt van tegenwind?
 
Hondalover19 31-1-2006 19:52 Print reply

Posts: 1255
Zo'n Imi krukas van mb8 Nieuw in doos.krijg ik dat nog verkocht?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
voederbiet2 31-1-2006 20:00 Print reply

Posts: 1317
balhoofdstel MT/B is zelfde as MTX-SH/NSR tog?
 
mantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
bart de scootergek 31-1-2006 20:03 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Hoe kan het dat als je een hpi met een lichter vliegwiel hebt wat leid tot meer vermogen, ervoor zorgt dat je meer last hebt van tegenwind?



omdat je minder vliegwielwerking hebt, door een zwaar vliegwiel loopt je blokje wat makkelijker rond. er gaat wel energie verloren aan dat zware vliegwiel, maar na de arbeids slag zorgt de grote roterende massa van je zware vliegwiel weer dat je krukas makkelijk rond draait.

bij een licht vliegwiel zal hij dus makkelijker inzakken.
 
Honda RC-33
kay 31-1-2006 20:19 Print reply

Posts: 223
Hoeveel inch is een mt achterwiel (spaken)
 
Honda The Red Power
bereheer 31-1-2006 20:22 Print reply

Posts: 1901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kay
Hoeveel inch is een mt achterwiel (spaken)


17

 
bloaze manne, meej diene woage!
mtx freak 31-1-2006 20:25 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Zo'n Imi krukas van mb8 Nieuw in doos.krijg ik dat nog verkocht?



probeer en je ziet het vanzelf
 
Djeep 31-1-2006 20:27 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
[...]



probeer en je ziet het vanzelf


Hebbe soon leuke onderdeel van... Sales
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Jozeff - Forum en Sales Moderator 31-1-2006 20:30 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



omdat je minder vliegwielwerking hebt, door een zwaar vliegwiel loopt je blokje wat makkelijker rond. er gaat wel energie verloren aan dat zware vliegwiel, maar na de arbeids slag zorgt de grote roterende massa van je zware vliegwiel weer dat je krukas makkelijk rond draait.

bij een licht vliegwiel zal hij dus makkelijker inzakken.



je zegt het niet helemaal goed. Die energie gaat niet verloren aan het zware vliegwiel maar wordt er juist in opgeslagen. En die opgeslagen energie komt dan vrij bij bijvoorbeeld tegenwind of een heuveltje.

In een klein vliegwiel kan minder energie opgeslagen worden waardoor bij tegenwind die extra energie die je brommer nodig heeft meer van de verbranding af moet komen en dat merk je doordat je brommer dan wat meer terug valt dan bij een zwaar vliegwiel.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 69033 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 122 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved