Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - fs1 ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 674 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #34275 - fs1 ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 10-1-2006 17:58 Print topicpost

Posts: 34928
ik heb dus net mijn puch in elkaar
FS1 blokje deronder
bobine aangesloten (nieuw) en nieuwe bougie + kabel + dop
maar hij vonkt niet
hij krijgt wel benzine en lucht
maar vonken wil die niet
ik dacht zelf de contactpunten maar ik heb geen voelermaatje en ik snap niet hoe je contactpunten afstelt..
maar als de contactpunten niet goed afgesteld staan dan hoort ie toch wel te starten (netzoals honda ontsteking verkeerd gedraait ?) of kun je zo'n onsteking ook draaien
blokje is een 2RU volgens mij
iig met carter inlaat
 
giggitybyte

Dikke Dennes 10-1-2006 18:00 Print reply

Posts: 4337
Dingen zijn heel lastig te stellen, ik zal de Fs1 kenner fseend hierop afsturen
 
Drive it like you stole it.
Hells Hobbit 10-1-2006 18:07 Print reply

Posts: 1793
yow, daar ben ik :P


op 1,7mm voor je dode punt (meen ik) moeten de punten n?t open gaan, als ze dan helemaal open staat moet er 0,3 /0,4mm tussen zitten, ik had gewoon een stuk placemat gepakt van 0,35mm en die nagemeten met de schuifmaat, en dat als voeler maat gebruikt, werkte prima.

want een stalen voellermaat trekt zichzelf naar de vliegwiel magneet dus is kut meten!

dus steek een schuifmaat door je bougie gat, meet hoe hoog je zuiger staat op het bovenste punt, tel daar 1,7mm bij op, en zet de zuiger mbv het vliegwiel op die stand, stel de puntjes z? af dat ze op dat punt n?t open gaan, zet ze vast.

draai vervolgens het vliegwiel tot zijn hoogste punt en meet de ruimte tussen de puntjes ( die nu als het goed is groter is geworden. deze waarde moet tussen 0,3 en 0,4 liggen.

loop verder ff standaard dingen na: maakt de bobine goede massa met het frame? het blok ook?

ontsteking kan je niet draaien, enkel 180graden verkeerd om monteren, maar dat zie je vanzelf aan de draden die uit je ontsteking komen: de vorm klopt dan niet.

als je geen vonk hebt start hij uiteraard ook niet als je de bougie erinstopt dus opties zoals inlaat schijf fout gemonteerd, carb verstopt enz zijn niet aan de orde.

condensator kan ook helemaal keduk zijn, of je spoel, spoel kan je doormeten met multi meter en condensator ff vervangen.

succes!


 
Sypie_Honda 10-1-2006 18:43 Print reply

Posts: 13830
tjek ook ff of je punten wel verbreken. pak je multimeter en zet hem op ohm's. pak je contactpunten en zet 1 pool op het bewegende gedeeldte van de contactpunt en de andere pool op het stukje waar je hem vast schroeft. en als hij dicht is moet hij onteindigt zijn en als hij open is moet hij niks zijn. (de ohm meter dan)

dit probleem had mijn puch nl ook.

als je er geen hol van snapt vraag je op msn maar naar beter uitleg
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Almer 10-1-2006 19:02 Print reply

Posts: 3325
maken je punten wel contact? Gewoon even een stukje schuurpapier derdoor heen halen, en koop een voelermaat! Keerl die zijn niet zo duur, het is precies en je hebt er een leven lang plezier van
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Hells Hobbit 10-1-2006 19:54 Print reply

Posts: 1793
nwe contact punten , immi fs1 , heb ik wel eens gehoort dat ze het niet doen en dat je idd ff schuurpapiertje doorheen moet halen omdat er een soort laagje op zit


 
-Tom- 11-1-2006 11:00 Print reply

Posts: 4150
wtf ben jij degene met dat fs1 blok onder een puch :mrgreen:, serieus, dit is het betere beunwerk
 
FTS Member
Frysk 11-1-2006 13:12 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
wtf ben jij degene met dat fs1 blok onder een puch :mrgreen:, serieus, dit is het betere beunwerk

jep dat ben ik check me gallerij maar

enne
ik ga straks ff proberen
maar ik kan dus geen voelermaatje krijgen en cor vraagt er 14,- voor
dus dat doe ik maar niet
iemand iets wat de goeie dikte is ?
 
giggitybyte
Evilmex 11-1-2006 13:13 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speeder
[...]

jep dat ben ik check me gallerij maar

enne
ik ga straks ff proberen
maar ik kan dus geen voelermaatje krijgen en cor vraagt er 14,- voor
dus dat doe ik maar niet
iemand iets wat de goeie dikte is ?



Je nagel dacht ik, alleen verwacht er nie te veel van :p
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Henk-88 11-1-2006 13:39 Print reply

Posts: 26703
Ik gebruikte vroeger voor het afstellen van de punten van m'n FS1 's het kartonnen flapje van m'n vloeiboekje. Het kan vast beter maar ik reed er prima mee.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Frysk 11-1-2006 13:39 Print reply

Posts: 34928
mb5 driver zei op msn dat je ipv een voelermaatje ook de dikte van een ijzerzaagje kon gebruike
dus ik gedaan
maar start nog steeds niet :-(

hoe moeten de oppervlakten van contactpunten eruit zien ?
 
giggitybyte
Henk-88 11-1-2006 13:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speeder
mb5 driver zei op msn dat je ipv een voelermaatje ook de dikte van een ijzerzaagje kon gebruike
dus ik gedaan
maar start nog steeds niet :-(

hoe moeten de oppervlakten van contactpunten eruit zien ?



vlak (geen ingebrand putje oid) en ong. een dikke millimeter hoog
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-Tom- 11-1-2006 13:46 Print reply

Posts: 4150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Ik gebruikte vroeger voor het afstellen van de punten van m'n FS1 's het kartonnen flapje van m'n vloeiboekje. Het kan vast beter maar ik reed er prima mee.

Klopt dat gebruiken ze ook vaak
 
FTS Member
Dikke Dennes 11-1-2006 13:49 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speeder
mb5 driver zei op msn dat je ipv een voelermaatje ook de dikte van een ijzerzaagje kon gebruike
dus ik gedaan
maar start nog steeds niet :-(

hoe moeten de oppervlakten van contactpunten eruit zien ?


Zoals martijn zei: Zoek is wat niet van metaal is van 3.5 tot 4.0.
Effe schuifmaat in de kontzak en lekker spitten thuis tussen de placemets enz.
 
Drive it like you stole it.
Henk-88 11-1-2006 13:53 Print reply

Posts: 26703
tja anders pak je een stukje redelijk flexibel plastic (vspb oid) en die vijl je op de goede dikte.

edit: vonk 'ie tussen de contactpunten als je 'm probeert te starten? Zo ja, condensator vervangen en neem gelijk ff nieuwe punten dan, de contactpunten van mijn FS1 's gingen niet al te lang mee

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 11-1-2006 om 13:56 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Frysk 11-1-2006 14:04 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
tja anders pak je een stukje redelijk flexibel plastic (vspb oid) en die vijl je op de goede dikte.

edit: vonk 'ie tussen de contactpunten als je 'm probeert te starten? Zo ja, condensator vervangen en neem gelijk ff nieuwe punten dan, de contactpunten van mijn FS1 's gingen niet al te lang mee

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 11-1-2006 om 13:56 uur.

wat kosten contactpunten ongv...

 
giggitybyte

Dit topic is 7498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved