Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kopneuker?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 743 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34132 - kopneuker?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 3-1-2006 20:54 Print topicpost

Posts: 1881
Als mijn brom stationair draait hoor ik een klein beetje getik, als ik gas geef en ie in toeren omhoog schiet is het weg, of tenminste is het niet meer hoorbaar, ik heb er al een paar duizend km mee gereden btw.

Wat kan die zijn? Een kopneuker? Hoe herken je zoiets als ik mijn cil. eraftrek?
 
7 seconden, of 21 gram

tsxj oran 3-1-2006 20:55 Print reply

Posts: 6498
stoere praat dat kopneuker
maar dan heb je geen kopneuker, mischien ff je cil eraf trekken mischien je zuigerveren of speling op lagers..
 
oud
Kees de Jong 3-1-2006 20:57 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
stoere praat dat kopneuker
maar dan heb je geen kopneuker, mischien ff je cil eraf trekken mischien je zuigerveren of speling op lagers..


zuigerveren zijn iig goed en speling op lagers valt ook erg mee, en het vreemde is dat het weg is als ik gas geef.

oohja je verbinding met stoere praat heb ik even gemist
 
7 seconden, of 21 gram
tsxj oran 3-1-2006 20:59 Print reply

Posts: 6498
de speling valt wel mee... dus er zit speling op ?
en als jou zuiger je kop raakt dan rijd hij nu niet meer(iig als hij dat al een tijdje doet)
heb je je cilinderkop afgevlakt?
 
oud
Kees de Jong 3-1-2006 21:00 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
de speling valt wel mee... dus er zit speling op ?
en als jou zuiger je kop raakt dan rijd hij nu niet meer(iig als hij dat al een tijdje doet)
heb je je cilinderkop afgevlakt?


zit wel wat speling op krukaslagers, maar niet dermate veel dat een revisatie nodig is, je voelt het net als je je best doet zegmaar.

kop is niet afgevlakt, maar zit wel vloeibare pakking tussen cil. en kop.

 
7 seconden, of 21 gram
tsxj oran 3-1-2006 21:03 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


zit wel wat speling op krukaslagers, maar niet dermate veel dat een revisatie nodig is, je voelt het net als je je best doet zegmaar.

kop is niet afgevlakt, maar zit wel vloeibare pakking tussen cil. en kop.


de kleinste speling kan al fataal zijn als het gaat omje krukas, en normaal zit er een normale pakking tussen je cilinder en je kop die zorgt voor de juiste hoogte van je kop, met vloeibare pakking verneuk je dus die hoogte en kan je de compressie verhouding veranderen, hij kan nu te hoog zijn geworden en gaan pingelen(wat me in jou geval niet lijkt)
heb je wel de juiste bougie?


Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 3-1-2006 om 21:05 uur.
 
oud
Kees de Jong 3-1-2006 22:12 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

de kleinste speling kan al fataal zijn als het gaat omje krukas, en normaal zit er een normale pakking tussen je cilinder en je kop die zorgt voor de juiste hoogte van je kop, met vloeibare pakking verneuk je dus die hoogte en kan je de compressie verhouding veranderen, hij kan nu te hoog zijn geworden en gaan pingelen(wat me in jou geval niet lijkt)
heb je wel de juiste bougie?


Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 3-1-2006 om 21:05 uur.


ik heb de juiste bougie ja, die vloeibare pakking is gedaan om de compressie te verhogen, hetzelfde idee als kop afvlakken dus.

 
7 seconden, of 21 gram
Luc 3-1-2006 23:18 Print reply

Posts: 3590
In theorie gezien zou het niet kunnen.
Bij meer toeren gaat je krukas harder rond, dus een grotere centrifugaal kracht bij je zuiger. Dus in principe zou hij dan een grotere slag krijgen (is allemaal wel h??l minimaal natuurlijk) en zou hij alleen maar harder tegen de kop komen.

Dus eigenlijk zou de zuiger het al niet kunnen zijn..

edit;
mss een tip..
schroevendraaier met ijzeren kant tegen de plaats aan houden waar jij denkt dat het tikt, en dan luisteren waar hij het hardste tikt.
Als hij bij de cilinder dan al geen tik maakt, zou het dat al niet zijn..

Dit bericht is gewijzigd door Luc op 3-1-2006 om 23:19 uur.
 
mb-gek 3-1-2006 23:21 Print reply

Posts: 10385
kijk eens naar je bigend
die kan namelijk ook alleen onderin de toeren tikken en bovenin niet meer
maar als je al weet dat je speling heb moet je niet raar opkijken dat je blok gaat tikken natuurlijk......
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
HONDARACINGTEAM 3-1-2006 23:23 Print reply

Posts: 1806
Of je cilinder is niet goed afgewerkt
 
denollie(the real one) 3-1-2006 23:45 Print reply

Posts: 501
van die blauwe vloeibare pakking ???
, die is nie bestand tege de 40 bar hoge verbrandingsdruk , die is zo weg , en dan hebbe we het ng nie over de temperatuur.
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............

Dit topic is 573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved