Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - [MB] vliegwiel / contactpuntjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 715 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34110 - [MB] vliegwiel / contactpuntjes
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlackIce4 3-1-2006 11:54 Print reply

Posts: 3654
alst goed is heb je ronde gaten en ovaale gaten. 1 punt in de ronde en 1 inde ovale. klaaar. jij denkt waarschijnlijk aan eentje die over je hele vliegwiel gaat he
 
Alvilon 3-1-2006 11:54 Print reply

Posts: 1013
Valt wel mee! beetje beunhaazen met schroevendraaiers en hamers, daarmee sloop je de boel pas!

Kheb hier een zuigerstop + vliegwiel trekker liggen. Als je de boel er af wil hebben moetje maar ff aanspreke op msn Opzich valt er niet veel aan de ontsteking te zien. Je kan enkel je spoelen doormeten.
 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes
aergrimm 3-1-2006 11:56 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alvilon
Valt wel mee! beetje beunhaazen met schroevendraaiers en hamers, daarmee sloop je de boel pas!

Kheb hier een zuigerstop + vliegwiel trekker liggen. Als je de boel er af wil hebben moetje maar ff aanspreke op msn Opzich valt er niet veel aan de ontsteking te zien. Je kan enkel je spoelen doormeten.


ik spreek je vanmiddag wel ff aan ja op msn, koop ze zelf wel ..
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
Shoot_me 3-1-2006 11:56 Print reply

Posts: 1535
ik snap zowiso niet waarom die overweegd zijn vliegwiel eraf te halen zonder eerst een nieuwe boegi te halen maarja
 
miauw
aergrimm 3-1-2006 11:58 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
ik snap zowiso niet waarom die overweegd zijn vliegwiel eraf te halen zonder eerst een nieuwe boegi te halen maarja



doe ik ook niet, maar als ik toch een bougi moet halen, kan ik gelijk een vliegwieltrekker halen ..

mocht het de bougi niet zijn, hoe ik niet gelijk terug naar de brommerboer ..

die paar euro is netzoveel als mn auto zuipt (zuipt iets minder)
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
richard3 3-1-2006 11:58 Print reply

Posts: 5198
mag et niet zeggen maar dat is idd gewoon dom
t kan wel zo zijn dat zijn ontsteking losgetrilt is wat niet mag gebeuren eigelijk maar je weet maar nooit h?
ram er een nieuwe bougie in en klaar ben je

 
op naar de grote brommers
aergrimm 3-1-2006 11:59 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
mag et niet zeggen maar dat is idd gewoon dom
t kan wel zo zijn dat zijn ontsteking losgetrilt is wat niet mag gebeuren eigelijk maar je weet maar nooit h?
ram er een nieuwe bougie in en klaar ben je



t zal zo zijn dat we tegelijk gepost hebben, maar was het dus niet vanplan ..
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
Almer 3-1-2006 12:02 Print reply

Posts: 3325
laat ons wel horen wanneer die het weer doet en waar het aan lag... ik haal ook wel es n staalborstel over mn bougie... wil ook nog wel es helpe alstie vet slaat

Maar zijn je kabels nog wel in orde? Ik bedoel, als je het blok eronder weg hebt gehad... je kan zo een stekkertje vergeten... zit het zwart-witte stekkertje naar je contact nog wel vast? t zijn van die kleine dingen

en die zuigerstop: het kan wel maar ze zijn der ook die beginnen met hamers daarna op sleutels te slaan en dat vinden je lagers niet lief En een verstelbare stiftsleutel geen optie (niet dat wij die hebben) ?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
aergrimm 3-1-2006 12:36 Print reply

Posts: 187
kan het zijn dat ik niet goed gemengt heb (olie benzine) en dat daardoor mn bougi te vet is ?
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
mb-gek 3-1-2006 17:07 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
zuigerstop is troep. Gewoon een sleutel op je vliegwielmoer, brommer in de versnelling en een goeie tik geven.

das nog slechter

de beste manier is om je vliegwiel zelf te blokeren van buiten af en anders een schorevendraaier tegen je spoel

die schroevendraaien is echt niet een erge beun manier oor
zolang je hem maar tussen de 2 grote speolen in zet gaat er niet kapot

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Quantoelicoe 3-1-2006 17:11 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

das nog slechter

de beste manier is om je vliegwiel zelf te blokeren van buiten af en anders een schorevendraaier tegen je spoel

die schroevendraaien is echt niet een erge beun manier oor
zolang je hem maar tussen de 2 grote speolen in zet gaat er niet kapot



mja zo kan het ook... maar vind zuigerstop toch wel beter...

 
aergrimm 3-1-2006 20:20 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
laat ons wel horen wanneer die het weer doet en waar het aan lag... ik haal ook wel es n staalborstel over mn bougie... wil ook nog wel es helpe alstie vet slaat

Maar zijn je kabels nog wel in orde? Ik bedoel, als je het blok eronder weg hebt gehad... je kan zo een stekkertje vergeten... zit het zwart-witte stekkertje naar je contact nog wel vast? t zijn van die kleine dingen

en die zuigerstop: het kan wel maar ze zijn der ook die beginnen met hamers daarna op sleutels te slaan en dat vinden je lagers niet lief En een verstelbare stiftsleutel geen optie (niet dat wij die hebben) ?


hij start dus weer ..

gedaan:
- bougie schoongemaakt
- koppakking vervangen
- kop schoongemaakt

en hij start weer als een zonnetje ..

alleen nu komt er een onwijs hard tikkend geluid uit mn cilinder ..

misschien uitlaatpakking die lek is, doordat de koppakking weer goed sluit ? paktie het zwakste punt ?
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken
ImplosioN 5-1-2006 11:01 Print reply
Posts: 57
ik denk eerder dat je zuiger tegen je kop aankomt, omdat er eerst 2 koppakkingen tussen zaten en nu maar eentje... dus ff een dikkere (of 2) voetpakking....
 
richard3 5-1-2006 11:04 Print reply

Posts: 5198
beter 2 voetpakkingen i.v.m. compressie verlies enz.

 
op naar de grote brommers
aergrimm 5-1-2006 11:27 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
beter 2 voetpakkingen i.v.m. compressie verlies enz.




zit nu een dikke voetpakking tussen ipv een dunne ..

hij loopt nu niet meer tegen de kop aan, maar heb nogsteeds een ratel in mn cilinder / bak ..

en mn uitlaat pakking is lek (was ik vergeten te halen) dus maakt beetje veel lawaai
 
http://www.aergrimm.nl - de n00b heeft gesproken

Dit topic is 2215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved