Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - YZ-125 cil op nsr50 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 791 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #33853 - YZ-125 cil op nsr50 blok
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 89734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 1-2-2006 22:25 Print reply
Posts: 1842
Mag idd geen laagtoerig kreng worden.. Maar denk dat de zuiger daar niet zo een groot probleem is, gewoon vaak genoeg vervangen.
Het probleem is meer dat ik nu nog een goede zuiger heb liggen (65,x weet ff niet de preciese maat en ligt in schuur vandaar) en een cilinder met goede wand. Mij lijkt het het makkelijkste om dus busjes in de zuiger te persen, ipv een nette cilinder op te gaan boren.
Nu heb ik de volgende opties;
- Stalen bus (c45 bv)
- bronzen bus
De stalen bus is iig stevig genoeg, maar zal gaan slijten lijkt me als de pen gaat draaien, hier moet dus een vrij krappe passing.
Bronzen bus kan dan weer goed omgaan met draaiende pen, aangezien bronzen bussen ook weleens ipv small-end worden gebruikt.
Het plan is dus voorlopig een pen14 te pakken, of eventueel een te draaien als deze van mb blok veel te smal zouden zijn (heb er geen liggen) en deze dus dmv busjes in de zuiger te plaatsen. Ik zit alleen even met het materiaalgebruik, maar vraag dat dit weekend op m'n werk ff na. Lijkt me trouwens dat een pistonpen gewoon uit c45 staal gedraaid kan worden, of is het uit een ander materiaal gemaakt (indien een mb8-pen dus te smal zou zijn)
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Pingu 1-2-2006 22:26 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Mag idd geen laagtoerig kreng worden.. Maar denk dat de zuiger daar niet zo een groot probleem is, gewoon vaak genoeg vervangen.
Het probleem is meer dat ik nu nog een goede zuiger heb liggen (56,x weet ff niet de preciese maat en ligt in schuur vandaar) en een cilinder met goede wand. Mij lijkt het het makkelijkste om dus busjes in de zuiger te persen, ipv een nette cilinder op te gaan boren.
Nu heb ik de volgende opties;
- Stalen bus (c45 bv)
- bronzen bus
De stalen bus is iig stevig genoeg, maar zal gaan slijten lijkt me als de pen gaat draaien, hier moet dus een vrij krappe passing.
Bronzen bus kan dan weer goed omgaan met draaiende pen, aangezien bronzen bussen ook weleens ipv small-end worden gebruikt.
Het plan is dus voorlopig een pen14 te pakken, of eventueel een te draaien als deze van mb blok veel te smal zouden zijn (heb er geen liggen) en deze dus dmv busjes in de zuiger te plaatsen. Ik zit alleen even met het materiaalgebruik, maar vraag dat dit weekend op m'n werk ff na. Lijkt me trouwens dat een pistonpen gewoon uit c45 staal gedraaid kan worden, of is het uit een ander materiaal gemaakt (indien een mb8-pen dus te smal zou zijn)

edit; typfout en editfout..


Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 1-2-2006 om 22:26 uur.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
verwijderd 6-2-2006 12:00 Print reply
Posts: 4082
ZO, vet project.
Ik denk ik log me maar weer eens in, wie kent me nog? :P
Ik ben ook ooit met iets soortgelijks bezig geweest.
ik wou een MB8 krukas in een mbx blok plaatsen, en dan een getunede LC CR-125 cil (bj 82 schat ik) erop plaatsen.
maar het afdraaien van de krukas viel erg tegen, daarna is er eigenlijk niet veel meer aan gebeurd

kheb nog steeds die cilinder liggen trouwens.
 
barry 6-2-2006 12:21 Print reply

Posts: 7387
kijk eens aan, symen meld zich weer. ja ik kenje nog

maar mooi project. alleen 1 vraagje
wat wil je met dit project bereiken? want hier gaat best veeeeel tijd in zitten en misschien ook wel geld?

ik zou trouwens als je een busje draait om het pen verschil op te vangen geen standaard staal gebruiken maar wel gehard staal. misschien lastig met draaien. maar dat is wel te doen en wel aan te raden. busje zal misschien niet draaien. maar daarom zullen er wel behoorlijk wat kracht op komen
 
He?
verwijderd 6-2-2006 12:26 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
kijk eens aan, symen meld zich weer. ja ik kenje nog

maar mooi project. alleen 1 vraagje
wat wil je met dit project bereiken? want hier gaat best veeeeel tijd in zitten en misschien ook wel geld?

ik zou trouwens als je een busje draait om het pen verschil op te vangen geen standaard staal gebruiken maar wel gehard staal. misschien lastig met draaien. maar dat is wel te doen en wel aan te raden. busje zal misschien niet draaien. maar daarom zullen er wel behoorlijk wat kracht op komen


zodat ie gewoon een snel blok onder z'n brommer kan hebben zonder het frame aan te passen.

dat was mijn idee toen voor de ns1.

bij een andere nsr heb ik toen wel gelijk het frame aangepast en een compleet cr125 "83 blok eronder gelast
 
barry 6-2-2006 12:31 Print reply

Posts: 7387
dat is idd de snele manier + als je gewoon in een stad oid woont heeft zo'n snelle 'brommer' geen zin ivm politie en overlast e.d

vroeg mij dus af wat voor een reden. misschien wil hij wel gaan meedoen met brommer/motor sprints?

edit: als je dus op het platteland woont is het vaak al een ander verhaal ja

Dit bericht is gewijzigd door barry op 6-2-2006 om 12:31 uur.
 
He?
Pingu 6-2-2006 15:04 Print reply
Posts: 1842
De bedoeling is wel om er mee te sprinten. Weet dat je op bv jubbega er niets aan zult hebben, maar dat is me toch te ver
Symen, ik ken jou naam iig nog wel van wat leuke projectjes.
Busprobleem heb ik het van het weekend nog even over gehad, en moet wel goed komen.
Verder ben ik bezig met het afzoeken van marktplaats etc. en heb weer wat leuke spullen op het oog, duur hoeft het allemaal niet te zijn. Zoek onder andere nog een leuke uitlaat van een 125, membraan, carb en ontsteking, dan ben ik een heel eind met de setup.
Edit;
2e doel is natuurlijk gewoon hobby/technische uitdaging.

Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 6-2-2006 om 15:36 uur.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
verwijderd 6-2-2006 19:40 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
De bedoeling is wel om er mee te sprinten. Weet dat je op bv jubbega er niets aan zult hebben, maar dat is me toch te ver
Symen, ik ken jou naam iig nog wel van wat leuke projectjes.
Busprobleem heb ik het van het weekend nog even over gehad, en moet wel goed komen.
Verder ben ik bezig met het afzoeken van marktplaats etc. en heb weer wat leuke spullen op het oog, duur hoeft het allemaal niet te zijn. Zoek onder andere nog een leuke uitlaat van een 125, membraan, carb en ontsteking, dan ben ik een heel eind met de setup.
Edit;
2e doel is natuurlijk gewoon hobby/technische uitdaging.

Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 6-2-2006 om 15:36 uur.


ik heb nog leuke uitlaatjes voor je liggen!

oa
-CR-125 +- 94
-een lading moderne KTM SX-125 uitlaatjes (ook gedeukte, maar zijn makkelijk uit te deuken als je ze toch door gaat zagen)
(ik geloof dat ik ook nog een ouder cr uitlaat heb liggen trouwens)

en nog een nieuw KX-85 uitlaat, maar dat zal wel niet helemaal lekker werken met die lange slag
 
Pingu 6-2-2006 21:11 Print reply
Posts: 1842
kx-85 uitlaat (hgs) heb ik al, zit op m'n mtx
Ik mail je wel even..
Edit: carb en membraan zoek ik niet meer, al wat leuks gevonden

Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 6-2-2006 om 21:25 uur.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Pingu 8-2-2006 14:33 Print reply
Posts: 1842




Carbje en membraan binnen..
Komt van een cr125 af, het is een 34mm flatside van keihin. Het membraan past gewoon in de cil. hoef alleen de gaten maar iets op te boren
Is weer leuk speelgoed, voor zeer weinig geld
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
User 927 10-2-2006 12:21 Print reply

Posts: 6405
Intressant project, zie dat je een Postema cilinder hebt, zal wel aardig getuned zijn dan

Ik denk dat je die KX-85 uitlaat mooi op je MTX mag laten zitten, zal niet veel uithalen op die 125. Beter pak je gewoon een YZ bocht

Mischien kun je hier je zuigerprobleem oplossen:
http://www.mxsales.com
Ze hebben daar veel merken en types zuigers, misschien dat er iets voor jou tussen zit.


 
Pingu 10-2-2006 12:24 Print reply
Posts: 1842
Zuigerprobleem wordt binnenkort al opgelost dmv busjes. Uitlaat wordt wss een gedeukte dorna voor sx125, van symen dus. Wordt wel uitgedeukt hoor
Was idd al niet van plan om die kx uitlaat van m'n mtx af te halen, zit daar goed.. en heeft aangepaste flens voor mbx cil.
Edit; Is wel wat aan gefreesd iid, met name aan de inlaat. Hij heeft ook aux-poorten, al ben ik daar niet zo een voorstander van Maar ga ze iig niet dicht stoppen, het ziet er allemaal heel netjes uit.

Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 10-2-2006 om 12:26 uur.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
User 927 10-2-2006 12:33 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Zuigerprobleem wordt binnenkort al opgelost dmv busjes. Uitlaat wordt wss een gedeukte dorna voor sx125, van symen dus. Wordt wel uitgedeukt hoor
Was idd al niet van plan om die kx uitlaat van m'n mtx af te halen, zit daar goed.. en heeft aangepaste flens voor mbx cil.
Edit; Is wel wat aan gefreesd iid, met name aan de inlaat. Hij heeft ook aux-poorten, al ben ik daar niet zo een voorstander van Maar ga ze iig niet dicht stoppen, het ziet er allemaal heel netjes uit.

Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 10-2-2006 om 12:26 uur.



Dichtstoppen zal niet veelg oeds doen, die cilinder is gegarandeerd goed voor goud
 
Pingu 10-2-2006 12:48 Print reply
Posts: 1842
Dat dacht ik ook al In principe zou je ze kunnen dichtstoppen, en de kanalen deels opnieuw vormgeven, maar laten we het eerst maar eens zo proberen he, Postema heeft er immers ook z'n best op gedaan
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Pingu 12-4-2006 21:28 Print reply
Posts: 1842
Weer een update na meer dan twee maanden
Ik heb van Symen 2 uitlaatjes gekocht, waarvan er 1 voor de sprinter is;

Het is een DPR voor een KTM SX125. Er zitten wat deuken in, en omdat ik toch een nog een goede uitlaat voor m'n nsr nodig had, heb ik ook maar een Suzuki RM85 uitlaat van hem gekocht, deze is er een stuk slechter aan toe, maar dan kan ik hier goed op oefenen

Hier de uitlaat ff op een half blokje geplaatst om te kijken.
Gelukkig het slechste stuk van de uitlaat
Hier de eerste conus er al weer half aan gelast
Deze uitlaat zal wss vrij raar gaan lopen, maar goed, het is voor m'n nsr en die moet gewoon snel worden, uiterlijk boeit me niet.

De DPR kan wss gewoon bovenlangs blijven lopen, dus dat zal er beter uit gaan zien.

Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 12-4-2006 om 21:29 uur.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 89734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved