Ik ben nu al een tijdje bezig met het verbouwen van mijn mtx-sh, aangezien ik al een aantal keer tehooren heb gekreegen dat ik er een topic over moest openen doen we dat maar effe he
Dit word hoogst warschijnlijk de setup:
Honda mtx-r2 80cc lc. blok (gepolijst) (Al aangeschaft)
cilinder orgineel gehoond 53.4 JS stage3 tuned (Als het mee zit eind deze maand, het zat dus niet mee :P)
Malossi 53,4mm zuiger (is binnen)
cilinderkop js tuned (als het mee zit eind deze maand, het zat dus niet mee :P)
34mm keihin vlakschuif (Al aangeschaft)
Op maat uitlaat+demper
Warschijnlijk 6kleps malossi membraam (Al aangeschaft)
Op maat powerbox (Al aan begonnen)
Power filter
Ontsteking gaat als het goed is nu toch een HPI 2005 worden met licht spoel.
Ooit was deze mtx-sh inde volgende staat..
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 33.jpg[/img]
Eindelijk heb ik dan me crm tank en zadel tepakken
Er zit een mtx r2 voorvork in maar ik heb het balhooft aangepast met bussen en niet de kroonplaaten
22-01-05
bussen in me frame gezet
Zo zijn ze geworden:
De stop is erop gelast
Even mijn achter kappen er grof op gezet om te kijken hoe het past en hoe het eruit ziet.
Even met fotoshop gespeeld
Ik heb nu mijn zadel een zijkap en mijn voor en achterspadbord netjes passent gemaakt,
Me arm zat int gips en was me aan het vervelen,
zie hier het resoltaat daarvan
het is nog niet helemaal af maar al vast een voorproefje
30-10-05
Eindelijk me cr125 onderdeelen gehaald
dus kan weer verder bouwen...
Achterveetje van WP, maar heb ik nu gerolen tegen een yamaha 125 veer.
Alu. voor wiel
Stukje achterbrug met rem pomp,
Me kleine 34mm keihin PJ carp.
Achterwiel met schijfje en rem klauw,
De dubbele radiators.
compleete alu. acterbrug,
6-11-05
Effe me brommer grof in mekaar gezet om te kijken hoe i er nu uitziet..
7-11-05
Een achterveer er in gezet en nog wat andere kleine dingen op gemeten en afgewerkt. (Veer komt van Leen af
)
9-11-05
Voor de lol heb ik even gekeken of de houder van me km/h teller van me mtx-r2 voorwiel in het voorwiel van de cr125 past, en tot mijn verbazing waren de naven alle twee presies hetzelfde, alleen bij het cr wiel zat er een grotere keering in aan de kant van de km/h teller.
Dus heb nu de orgineele km/h teller met een cr-125 voor wiel
15-11-05
Geprobeert de orgineele lagers uit de achterbrug ban de cr te halen, maar zitten vast gerot, dus heeft ons pa op ze werk geregeld dat i volgende week een lager trekker kan lenen. En dan opmeten en op school nieuwe bussen maken voor in de achterbrug.
18-11-05
carters af geplakt en naar een kennis gebracht om te laten stralen, hetzelfde vor cilinder en cilinder kop.
19-11-05
Zuiger besteld (malossi 53,4mm),
Net me carters cilinder en cilinder kop terug gekreegen, komen nog foto's van.
25-11-05
vandaag even 2 bussen gedraait voor in me voorvork, zadat i wat stugger is, en de bus voor over de as van me achterbrug.
En ben effe gaan kijken of me zuiger er al was, maar staat in beck order, maar warscheinlijk is die
volgende week binnen.
2-12-05
Bussen gedraait van nylon om in me achterbrug te persen(Dient dan dus als glij lager) en alles natuurlijk gemonteert, nu zit me achterbrug er dus netjes in, moet alleen die as die hier onder staat een nieuwe hebben, alleen pak nu gewoon de as van een r2, want moet gehard staal zijn...
6-12-05
De onderste u zeg maar van pro-link systeem paste niet goed van de cr, dus op school effe nieuwe gemaakt vandaag.
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 101.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 102.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 103.jpg[/img]
9-12-05
Me cilinder zilver gespoten niet scht boeient verder maar et is weer een update
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 104.jpg[/img]
12-12-05
Alle lagers en keringen besteld(op de naaldlagers na)
worden alemaal c3 lagers van fag met stalen kooi.
14-12-05
Lagers zijn binnen
ze konden alleen 2 type keeringen niet leveren, dus die moet ik bij de honda dealer bestellen samen met de naaldlagers, dat doe ik als alles mee zit vrijdag even. Ik heb overigens 30% korting gehad op me spul
schilt toch weer wat in de prijs(fototje)
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 106.jpg[/img]
Net toch me carters maar gespoten (had geen zin om daar maanden te gaan zitten polijsten, alu. van het blok is namelijk kk hard) ze zitten nu nog in de oven dus foto's komen later.
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 108.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 109.jpg[/img]
15-12-05
Nett even gevragen hoe lang het nog ging duuren voor me zuiger binnen is, dit is meschien morgen en anders warschijnlijk volgende week vrijdag, en heb meteen effe een pro-x deijfstang besteld, en je gelooft nooit wat de inkoop kosten daarvan zijn :P 24,50. Met winst voor winkel ed. erbij kom je op ongeveer 60 euro wat je er voor moet betalen, de oplichters :P.
En heb van me balans as het lager en tandwiel af geperst
[img]http://members.home.nl/jeroenvdput/plaatjes%20brommer/Foto 111.jpg[/img]
16-12-05
Vandaag effe alles in mekaar gezet om te kijken of het alemaal wel past, en om te kijken of de vering stug genoeg was, Nou is de veering iig stug genoeg.. alleen ik kan me blok er niet inz eten als me achterveer er in zit, deze zit namelijk te recht naar beneden, dus nu wil ik in me proling een nieuw gad frezen waar de veer vast komt te zitten zodat me veer wat schuiner zit, en dan maar hopen dat het werkt.
Voor het vervolg zie pagina 2
Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 4-5-2006 om 17:55 uur.