Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - "kleine vragen" topic deel 6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #33474 - "kleine vragen" topic deel 6
Pagina 139 van 207
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 205, 206, 207Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 29-12-2005 23:32 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
ben ik gek als ik een ar125 koop?


moet je aan speeder of michaelknip vragen
 
Valid 30-12-2005 1:06 Print reply

Posts: 658
Vandaag heb ik deze brommer gekocht. Deze beschikt over de volgende onderdelen:

-50cc snel
-12mm carburateur
-sproeier 78 ofzo

Toen ik thuis kwam was het al donker maar ik wou natuurlijk toch nog even rijden dus ik het land op. Als ik weg wil rijden in z'n 1 dan moet ik flink wat gas bij geven en dan langzaam de koppeling op laten komen om hem niet uit te laten vallen. Ik heb geen idee of dit normaal is want heb verder 0,0 ervaring.

Op het land (bulten grond en veel sneeuw) trekt hij langzaam naar zo'n 6000rpm en dan begint hij heel hard te trekken. Als je schakelt naar z'n 2 dan blijft hij op de 4000rpm hangen.

De brommer heeft 5 versnellingen en in z'n 5e versnelling trekt hij niet goed door (aldus de jongen van wie ik hem gekocht heb). Er moet een grotere carburateur in: volgens hem maat 16. Ik heb er een maat 18 bij gekregen en ik kan me niet voorstellen dat dat te groot is of kan dit wel kloppen?

Ik wil dus weten of een 18mm carburateur goed is en dan sproeier 90 ofzo en of het normaal is dat je flink gas moet geven met het laten opkomen van de koppeling (hij rijdt dan wel spinnend weg maar het is ook glad. Hij begint bijna onder het rijden weer te spinnen als hij bij de 6000rpm komt)

Wat denken jullie ervan?
 
-Dennis- 30-12-2005 1:12 Print reply

Posts: 919
als hij niet goed doortrekt in zen 5 zal dat aan de tandwielverhouding liggen.

18mm carb gaat wel denk ik nog wel, maar is wel moeilijker afstellen.

en wat is volgens jouw flink gas geven? met hoeveel toeren trek je op als je wegrijd?

Dit bericht is gewijzigd door -Dennis- op 30-12-2005 om 1:12 uur.
 
nee, dat mag niet
Valid 30-12-2005 1:33 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
als hij niet goed doortrekt in zen 5 zal dat aan de tandwielverhouding liggen.

18mm carb gaat wel denk ik nog wel, maar is wel moeilijker afstellen.

en wat is volgens jouw flink gas geven? met hoeveel toeren trek je op als je wegrijd?

Dit bericht is gewijzigd door -Dennis- op 30-12-2005 om 1:12 uur.


Nou gewoon op de verharde weg moet ik toch zeker wel 6000rpm draaien denk ik en dan koppeling langzaam op laten komen. Kan ook wel 5000rpm of 7000rpm zijn maar ergens in die buurt denk ik.
 
HersenSpinsel 30-12-2005 12:59 Print reply

Posts: 2984
:S

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 30-12-2005 om 13:03 uur.
 
HPT www.derbi-club.com!
mulder 30-12-2005 13:00 Print reply

Posts: 13701
wat is je vraag?
 
HersenSpinsel 30-12-2005 13:03 Print reply

Posts: 2984
mijn carb is gaar, nu wil een een andere kopen en ik heb 2 carbs op het oog

- 17,5mm dellorto (inschuif)
- 19mm dellorto (inschuif)

mijn setup is
-50cc ori belgisch (snel)
-gianelli 50 uitlaat
(met mijn carb nu 16 of 18mm weet niet precies, loopt hij 80 - 85)

welke kan ik het beste nemen ivm overkill ofzo? (het is voor een suzuki tsw)
 
HPT www.derbi-club.com!
Valid 30-12-2005 13:30 Print reply

Posts: 658
Net zag ik dat het slangetje wat uit m'n tank komt zeg maar bijna door was. Toen ik hem optilde brak hij helemaal af. Het slangetje stopt nou dus aan de rand van de tankdop. Is dit ernstig en hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen?
 
Yewst 30-12-2005 13:37 Print reply
Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
Net zag ik dat het slangetje wat uit m'n tank komt zeg maar bijna door was. Toen ik hem optilde brak hij helemaal af. Het slangetje stopt nou dus aan de rand van de tankdop. Is dit ernstig en hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen?


Bedoel je zo'n slangetje dat op je tanktop zit zodat de druk eraf gaat ofzo? (Heb ik bij m'n DT) Dat die afgebroken is lijkt me geen ramp, maar met eventuele regen zou het wel problemen op kunnen leveren. Dus gewoon een ander slangetje opzetten
 
Valid 30-12-2005 13:44 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yewst
[...]


Bedoel je zo'n slangetje dat op je tanktop zit zodat de druk eraf gaat ofzo? (Heb ik bij m'n DT) Dat die afgebroken is lijkt me geen ramp, maar met eventuele regen zou het wel problemen op kunnen leveren. Dus gewoon een ander slangetje opzetten


Ja dat slangetje wat uit de tank komt (honda mtx-sh) en dan ergens bij het stuur erin gestoken wordt. Ik probeer wel een nieuwe erin te zetten.
 
Jurrian 30-12-2005 13:58 Print reply

Posts: 276
Ik heb een poll gemaakt in mn profiel, met wat kleurencombinaties voor mn tsx, zouden jullie daar aub je mening over willen geven?
 
Night-Rider RS 30-12-2005 14:05 Print reply

Posts: 435
op welke site kan je makkelijk en gratis filmpjes uploaden??
 
HersenSpinsel 30-12-2005 14:13 Print reply

Posts: 2984
waarom wil een tsx bij mij nooit met de kickstart aan :S

ik heb nu 2 blokken gehad en bij bijde wou het niet terwijl mijn broer zijn derbi altijd in 1x kicken aangaat :S

wat doe ik fout...

 
HPT www.derbi-club.com!
Snackpens 30-12-2005 14:19 Print reply

Posts: 361
Beter afstellen, compressieverlies.
Gewoon vaker kicken.
 
Suzuki pwr!
[RRT] Lost-P 30-12-2005 14:24 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
ff vraagje...
Ik heb sinds kort me eige (nep)dremel, maar passen daar wel ori dremel freesjes in enzo? of is dat merkgebonden? Anders zit ik met die goeiekope kutfreesjes te kijke...


Yep dat kan prima
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 82742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 139 van 207
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 205, 206, 207Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved