Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - project : suzukiracer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32697 - project : suzukiracer
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 27043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki gt50 19-10-2005 19:42 Print topicpost

Posts: 561
Zo was de caféracer van '78 , gekocht voor 75 euro



Zo heb ik hem al optisch omgebouwd:





hoe hij er nu bijstaat:





nu was hij dus dringend toe aan een motorische update.

1. vervanging lagers en keerringen.
Voor we met het project starten , moeten de lagers en de keerringen van deze olie verliezende oude beer (1978) vervangen worden.
We beginnen dus met het splitsen van het motorblok.





deze cartertrekker is ontworpen door men broer brecht (moderator 49cc)



Het blok met de nieuwe lagers en keerringen(revisie)



Een carterhelft met de vloeibare pakking:



Het blok weer dicht.



2.afdraaien van het vliegwiel van 1025g naar 780g







3. cilinder uitdraaien en honen tot 45.5mm



Kop van de zuiger Vlakken



Cilindertje uitdraaien tot 45.5mm (is nauwkeurig werkje)





En natuurlijk honen...



Zuigerveren passen perfect



Hier word de zuiger wat verlicht mbv de draaibank



Het resultaat mag er wel wezen

4. Het wegwerken van de oliepomp
Voor het wegwerken van de oliepomp heb ik een plaatje gemaakt da net op da plaats past waar de pomp zat(om af te dichten).
Vervolgens gevlakt en een pakking voor gemaakt



5. Aanpassen van de compressieverhouding.
Voor de compressie gaan we de cilinderkop uitdraaien tot op 1:8.5




Wouter mag als eerste de cilinder een proefrun geven.[zaakje van dat ik het niet geweest kan zijn die hem doet vastlope



nu zijn we nog aan het roderen, als ie gerodeert is gaan we ermee naar een testbank en ik geef jullie de resultaten
 

User 927 19-10-2005 19:45 Print reply

Posts: 6405
Ziet er netjes uit Word ie voor nog verlaagt ICM clip-ons?
 
dthedjuh 19-10-2005 19:46 Print reply

Posts: 693
tju mooie apperatuur allemaal:p is dat van jezelf?
 
Suzuki TSX!!!
PraatPaal 19-10-2005 19:48 Print reply

Posts: 7977
netjes hoor , vind alleen de hoek van het balhoofd zo raar staan voor een racertje.. of de vvork te lang =)
 
Ariej 19-10-2005 19:48 Print reply

Posts: 3685
leuk gereedschap hoor, maar dit is toch niet echt een racer?
Of heb je de cilinder een tunebeurt gegeven?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Henk-88 19-10-2005 19:49 Print reply

Posts: 26703
mooi bezig kerel
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
User 927 19-10-2005 19:51 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
leuk gereedschap hoor, maar dit is toch niet echt een racer?
Of heb je de cilinder een tunebeurt gegeven?



Kijk voor de grap eens naar de foto..... hij heeft de cilinder uitgedraait, gehoond, vliegwiel afgedraait etc.
 
Neluhz 19-10-2005 19:51 Print reply

Posts: 4032
ga je voorvork inkorten, en idd clipons
voor de rest is ie mooi
 
bart de scootergek 19-10-2005 19:52 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Kijk voor de grap eens naar de foto..... hij heeft de cilinder uitgedraait, gehoond, vliegwiel afgedraait etc.


dan moet je wel tunen, want door het uitdraaien zijn de timingen van alle poorten omlaag gegaan.


edit: en ohja met racer, zal hij wel caferacer bedoelen .

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 19-10-2005 om 19:53 uur.
 
Honda RC-33
Ariej 19-10-2005 19:52 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Kijk voor de grap eens naar de foto..... hij heeft de cilinder uitgedraait, gehoond, vliegwiel afgedraait etc.



Ik heb alles al bekeken hoor, ziet er allemaal goed uit, alleen ori cilinder uitgehoond lijkt me nog steeds niet echt snel
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
maxisport 19-10-2005 19:53 Print reply

Posts: 4206
hij is te hoog idd
verders supper gedaan allemaal
 
Hardstyle 19-10-2005 19:58 Print reply

Posts: 1077
Netjes gedaan, cekr mooie apparatuur
Hij heeft cekr wheelie vertanding?, dat achtertandwiel is niet te klein..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
mcdronkz 19-10-2005 20:01 Print reply

Posts: 32777
het blijft een suzuki

maar wel leuk bezig ja
 
suzuki gt50 19-10-2005 20:02 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edwinhermkens
tju mooie apperatuur allemaal:p is dat van jezelf?


jep
 
suzuki gt50 19-10-2005 20:02 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
leuk gereedschap hoor, maar dit is toch niet echt een racer?
Of heb je de cilinder een tunebeurt gegeven?



uitlaatpoort verbreed
inlaat naar 21mm verbreed
spoelpoorten gepolierd
 
Luc 19-10-2005 20:05 Print reply

Posts: 3590
Uiterlijk vind ik hem dan weer niet mooi, ook niet voor een caf?racer.
Motorisch gezien is weer een knap werk wat je geleverd hebt
 

Dit topic is 27043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved