Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - "kleine vragen" topic - deel 5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1550 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32272 - "kleine vragen" topic - deel 5
Pagina 95 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 87830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

m_a_r_c_o 24-10-2005 16:39 Print reply

Posts: 6443
die 50cc maken meestal 'ietsjes' meer toeren en het is 2takt en die zijn vrij smering afhankelijk, als ze iets te weinig krijgen lopen ze zo vast
 
Seat Leon 20vt
er-freak 24-10-2005 16:41 Print reply
Posts: 415
en als je er een flinke lel olie in doet, of is dat ook niet echt goed?
 
bart de scootergek 24-10-2005 16:41 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: er-freak
je hoort bij brommers redelijk vaak dat iemand een vastloper heeft gehad. maar bij motors hoor je het bijna nooit. hoe kan dat eigenlijk? ligt het eraan dat er nogal stevig wordt opgevoerd ofzo?




4-takt en 2-takt verhaal? motor is veel vaker 4-takt, en de 2-takt motors die er zijn hoor je vaak slechte dingen over( appie rs125 bv )

4-takt is qua afstelling minder gevoelig op warm- en vastlopen. ook kun je er niet vergeten olie door de benzine te doen, en ook de zuiger en zuigerveren slijten niet zo hard doordat er geen poorten in de cilinder zitten, dit verkleint ook de vastloopkans.

maar vooral bij 4-takt 1 cilinders hoor je wel degelijk verhalen van vastlopen, dit type motor heeft wat meer onderhoud nodig dan een 4-cilinder. en vaak wordt dit onderhoud niet gedaan, en dan is een revisie toch al snel 2 keer of meer duurder dan een revisie van een 2-taktje.


 
Honda RC-33
Pitre 24-10-2005 17:11 Print reply

Posts: 4066
als ik nu eens zon k&n powerfilter op me carb fix samen met een grotere sproeier.. zal ik dan genoeg vermogen hebben om tandwiel 13 voor drop te douwe inplaats van 11 nu?

of is het heel slecht voor me motor? gaatie nu niet snel kapot enzo?

 
Ja en?
mb-gek 24-10-2005 17:15 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..
als ik nu eens zon k&n powerfilter op me carb fix samen met een grotere sproeier.. zal ik dan genoeg vermogen hebben om tandwiel 13 voor drop te douwe inplaats van 11 nu?

of is het heel slecht voor me motor? gaatie nu niet snel kapot enzo?


jij zal echt niet meer kracht gaan krijgen van een powerfilter op je brom

iig niet merkbaar

kijk eens of je luchtfilter ergens begrenst is en haal dat eruit want een ori filter is vele malen beter dan een powerfilter en is veel stiller

voor het geluid zou je wel een powerfilter kunnen nemen en neem dan idd een goed merk zoalf k&n of twinn air
 
m_a_r_c_o 24-10-2005 17:17 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: er-freak
en als je er een flinke lel olie in doet, of is dat ook niet echt goed?


te veel is ook neit goed.
 
Seat Leon 20vt
Pitre 24-10-2005 17:41 Print reply

Posts: 4066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

jij zal echt niet meer kracht gaan krijgen van een powerfilter op je brom

iig niet merkbaar

kijk eens of je luchtfilter ergens begrenst is en haal dat eruit want een ori filter is vele malen beter dan een powerfilter en is veel stiller

voor het geluid zou je wel een powerfilter kunnen nemen en neem dan idd een goed merk zoalf k&n of twinn air


zou je aan een foto kunnen zien of die begrenst is?

edit:


luchtfilter huis.. alleen dan is bij deze dat gat 3x vergroot.



de middelste filter zit in het filterhuis.. als ik die een middendoor boor zou dat kwaad kunne?

Dit bericht is gewijzigd door Pitre.. op 24-10-2005 om 17:43 uur.
 
Ja en?
Pitre 24-10-2005 17:58 Print reply

Posts: 4066
kvind mijn brom ook best wel wat trillen als ik wat meer touren maak.. vooral men voetpendalen en soms voel ik 't ook in 't zadel.. kan ik daaar mee trug gaan voor garantie ofzo en dan rubbers oid er tussen laten zetten?

Dit bericht is gewijzigd door Pitre.. op 24-10-2005 om 17:58 uur.
 
Ja en?
Speakerfreak 24-10-2005 18:00 Print reply

Posts: 4941
ga eens op een derbi rijden en dan nog eens op je eige:P zal je dealer waarschijnlijk niets aan doen
 
Vieze naaiers hier
Pitre 24-10-2005 18:01 Print reply

Posts: 4066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
ga eens op een derbi rijden en dan nog eens op je eige:P zal je dealer waarschijnlijk niets aan doen


trilt dat dan ook zo? ^^
 
Ja en?
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-10-2005 18:02 Print reply

Posts: 13700
maakt meer touren dan jou 4takt
 
Pitre 24-10-2005 18:03 Print reply

Posts: 4066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
maakt meer touren dan jou 4takt


dat vraag ik niet
 
Ja en?
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-10-2005 18:03 Print reply

Posts: 13700
omdat derbi meer toeren maakt trilt die ook vooral in hoog toeren
 
Terror 24-10-2005 18:03 Print reply

Posts: 9269
geen balansas
althans senda modellen meen ik

Dit bericht is gewijzigd door Terror op 24-10-2005 om 18:04 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-10-2005 18:30 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror
geen balansas
althans senda modellen meen ik

Dit bericht is gewijzigd door Terror op 24-10-2005 om 18:04 uur.


dat oud type dat ik heb heeft iig wel nog een balans as nieuwere idd niet
 

Dit topic is 87830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 95 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved