Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch maxi: surflexs koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 280 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32223 - puch maxi: surflexs koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

celica 26-9-2005 19:27 Print topicpost
Posts: 26
ik heb gehoord dat een surflex koppeling beter is dan een normale puch koppeling, weet iemand het verschil en wat het waard is?? bij voorbaat dank
 
nothing runs like a honda 80cc

maxisport 26-9-2005 19:56 Print reply

Posts: 4206
wtf is da? da ken ik nie eens heb je hier een plaatje van
of kun je uitleggen wat het is.
 
Ariej 26-9-2005 20:08 Print reply

Posts: 3685
idd nog nooit van gehoord, maar zal wel duur zijn, beter tune je je eigen koppeling (amper werk al weet je eenmaal hoe het moet)
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
celica 26-9-2005 22:07 Print reply
Posts: 26
ja ik weet hoe het moet, achter die punten waar de koppeling aangrijpt een stuk eraf en een gat erin, maar even over dat koppelingshuis, het is gewoon een ``normaal`` koppelingshuis, ziet er ook gewoon uit, maar is van een ander metaal, en hij is 2 gram (JAJA!) zwaarder, zal hij dan kwalitatief beter zijn? heb al even wat rondgevraagd en het blijt dat veel puchsprinters zo`n koppelingshuis willen ivm met slijtage maar dat wist hij niet zeker.... nu rest mij de vraag : wat is hij waard want iemand die dus aan brommersprint doet, wil hem kopen, 5 euro geeft hij ervoor maar dat lijkt m niks voor zo`n ``speciaal`` ding.
 
nothing runs like a honda 80cc
lamahoofd 26-9-2005 22:16 Print reply

Posts: 3432
Beter tune je je ori koppeling,dat werkt ook goed,alleen voor op straat niet zo goed omdat die verlicht wel snel kromtrekken maar voor sprints is het perfect
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
koen-z 26-9-2005 22:41 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd
Beter tune je je ori koppeling,dat werkt ook goed,alleen voor op straat niet zo goed omdat die verlicht wel snel kromtrekken maar voor sprints is het perfect



kromme koppeling????? euh..

ze raken op , slijt als een tierelier, je blok word sneller heet, maarja, het trekt wel lekker door
 
maxisport 26-9-2005 22:59 Print reply

Posts: 4206
ja die koppelingen gaan nog wel eens krom ja als je ze te licht maakt.

ehm tja van da koppelingshuis is volgens mij niks van waar, waar heb je al die verhalen vandaan zeg
 
Ariej 26-9-2005 23:14 Print reply

Posts: 3685
het lijkt me niet handig voor jou om zo een duur koppelingshuis te kopen, die worden dus blijkbaar voor poegies gebruikt die tot het uiterste getuned worden en dat doe jij niet, beter maar je een paar gaten in je koppelingshuis en haal je een klein stukje van je segmenten af (symmetrisch houden!)

verder lijkt het me niet dat het veel nut zal hebben, je trekt dat ori koppelingshuis niet zomaar krom, tenzij je er gatenkaas van hebt gemaakt
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
PRO TUNING 27-9-2005 11:16 Print reply

Posts: 4000
Surflex is net als Adige een fabriek gespecialiseerd in rem / koppelings onderdelen.

Surflex zat volgens mij standaard in de Piaggio Puch Maxi
 
maxisport 27-9-2005 11:28 Print reply

Posts: 4206
ja en is het dan ook beter?
als het tzelfde is als adige koppelingen is t troep.
 
lamahoofd 27-9-2005 13:20 Print reply

Posts: 3432
Het beste is er zelf 1 bouwen.Een grondplaat van een 2 klauws koppeling en dan segmenten van een 3 klauws erop.En dan een plaatje erop fixen.Koppelingshuis moet je gewoon gaten in boren.Bij snelle setups breekt het tandwiel dat aan het koppelingshuis vast zit wel is af(bij onze snelle puch gebeurd dat ook wel is)
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
celica 28-9-2005 14:42 Print reply
Posts: 26
waar ik die verhalen vandaan heb?? van een sprinter

hij had alleen gehorod dat ze beter zijn, omdat de kwaliteit veel en veel beter is, ik denk met oog op slijtage om dat zijn koppeling bij 9000 toeren ofzo pas aangrijpt. maar ik heb ook ngo een ander koppelingshuis... er staat een soort van krokodil op, staat ook op een 2 klauws koppeling.... is dat dan een koppelingshuis spiciaal voor de 2 klauw?
 
nothing runs like a honda 80cc

Dit topic is 2718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved