Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - nsr 125 ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 610 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #32161 - nsr 125 ac
Pagina 9 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 38502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dt50rcrosser 21-11-2005 10:20 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
hoeveel betaal je voor die brug en wielen?



brug 25 euro en wielen 75
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
S1lv3r 21-11-2005 10:59 Print reply

Posts: 5213
je hebt dan toch ook nog een voorvork nodig?
 
Nelly 21-11-2005 12:16 Print reply
Posts: 597
waarom andere velgen, vindt je die mooier?

Verder op zich wel oke, maar dat voorkapje vindt ik nisk eigenlijk...
 
dt50rcrosser 21-11-2005 12:49 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nelly
waarom andere velgen, vindt je die mooier?

Verder op zich wel oke, maar dat voorkapje vindt ik nisk eigenlijk...



die was ook alleen om ff te proberen of het wou met polyesther..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
bart de scootergek 21-11-2005 16:10 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]



klopt idd.. door de beter verdeelde koeling kan je met alles net ff wat verder gaan (met minder risico. op vastlopen of warmlopen)met tunen.

maar ik blijf erbij dat je uit een ongetunende ac meer vermogen kan halen dan uit een ongetunende lc..

en aangezien ik een naked aan het bouwen ben ziet het er (zoals velen al zeggen) een stuk beter uit dan een lc op een naked..

het probleem is alleen dat het allemaal net niet past...
me 110cc en 125cc passen allebeide net niet in het framen..
ik heb daarom bij allebei de koppen het (kop)bevestigingspunt weg moeten flexen. en ik heb twee van de drie ophangpunten weg moeten halen..

ik krijg nou alleen problemen met me koeling verwacht ik. dus heb ik wat windhappers moeten maken... daar kom ik denk ik niet onderuit. of idd een fan derop.. maar ik zou niet weten waar.?



en hoe wilde je dat gaan bewijzen? vind maar eens een cilinder die qua poort lay-out en poortiming exact hetzelfde is in ac versie en lc versie, en dan moet je ook nog precies dezelfde setup hebben.

ik wil wel eens argumenten zien waarom je uit die ac van je meer vermogen krijgt.

 
Honda RC-33
50cc crosser 21-11-2005 16:24 Print reply

Posts: 1866
snel????????????????????????????????????????????
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
MT70-nolimit 21-11-2005 16:26 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchdriverjohn
snel?????????


wat bedoel je?
 
gaat lang goed
mcdronkz 21-11-2005 16:29 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



en hoe wilde je dat gaan bewijzen? vind maar eens een cilinder die qua poort lay-out en poortiming exact hetzelfde is in ac versie en lc versie, en dan moet je ook nog precies dezelfde setup hebben.

ik wil wel eens argumenten zien waarom je uit die ac van je meer vermogen krijgt.



je weet net zo goed als ik dat bij AC scooters/brommers en dergelijke de poorttiming en layout van de wat snellere cilinders altijd wat milder is, dus het is gewoon appels met peren vergelijken.

denk dat het bij 4t beter is te vergelijken, bij een ss50 ofzo

heeft die direct als voordeel dat 'ie bij AC geen waterpomp hoeft aan te slingeren, mits je een electrische waterpomp gebruikt, maar verder denk ik dat er geen verschil zal zijn.
 
MT70-nolimit 21-11-2005 17:24 Print reply

Posts: 4323
met argumenten aandragen kom je toch niet uit deze discussie, dat lukt alleen als we met zen alleen bij de testbank staan. persoonlijk vind ik het ook logischer dat wanneer er geen waterpomp aangedreven hoeft te worden en de bedrijfstemperatuur hoger is(beter rendement) dat de cilinder beter presteerd, los van poorttimingen
 
gaat lang goed
bart de scootergek 21-11-2005 19:34 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


je weet net zo goed als ik dat bij AC scooters/brommers en dergelijke de poorttiming en layout van de wat snellere cilinders altijd wat milder is, dus het is gewoon appels met peren vergelijken.

denk dat het bij 4t beter is te vergelijken, bij een ss50 ofzo

heeft die direct als voordeel dat 'ie bij AC geen waterpomp hoeft aan te slingeren, mits je een electrische waterpomp gebruikt, maar verder denk ik dat er geen verschil zal zijn.


en waarom zijn de timingen milder? juist ja, omdat ze anders gewoon warmlopen.

maar wat ik met mijn reply dus wil zeggen, is dat je vrijwel onmogelijk kan bewijzen dat ac beter is dan lc, danwel lc beter is dan ac. alleen veel argumenten die hier gegeven worden slaan eigenlijk nergens op.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
met argumenten aandragen kom je toch niet uit deze discussie, dat lukt alleen als we met zen alleen bij de testbank staan. persoonlijk vind ik het ook logischer dat wanneer er geen waterpomp aangedreven hoeft te worden en de bedrijfstemperatuur hoger is(beter rendement) dat de cilinder beter presteerd, los van poorttimingen



mja, ideale temperatuur voor een cilinder is tussen de 50 en 60 graden geloof ik, daar ben je na een kwartiertje rijden met een ac al ruim voorbij . dus dat rendement verhaal klopt ook niet, het is niet hoe hoger de bedrijfstemperatuur is des te beter het rendement.
 
Honda RC-33
dt50rcrosser 21-11-2005 21:28 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



en hoe wilde je dat gaan bewijzen? vind maar eens een cilinder die qua poort lay-out en poortiming exact hetzelfde is in ac versie en lc versie, en dan moet je ook nog precies dezelfde setup hebben.

ik wil wel eens argumenten zien waarom je uit die ac van je meer vermogen krijgt.



ik wil van jou wel eens argumenten zien waaruit blijkt dat lc sneller is..



 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
mcdronkz 21-11-2005 21:35 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


en waarom zijn de timingen milder? juist ja, omdat ze anders gewoon warmlopen.



heb je daar soms bewijzen voor ?

wat ik trouwens niet snap aan die scootergastjes, als ze een LC cilinder hebben bouwen ze er direct een driedubbele radiateur en een dikke waterpomp op, maar met een luchtgekoeld cilindertje houden ze de standaard koelvin

vind je het gek dat het spul dan warmloopt ? alsof het dat niet zou doen bij een LC cil en een enkele radiateur ?

eerlijk is eerlijk.

geldt net zo goed voor menig brommerrijder.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 21-11-2005 om 21:37 uur.
 
dt50rcrosser 21-11-2005 21:36 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


heb je daar soms bewijzen voor ?



idd dronkz... let them proof it..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
[RRT] Lost-P 21-11-2005 21:42 Print reply
Posts: 4578
Ten eerste, het is niet zo dat wanneer je een ac zo timed als een "snelle" lc, dat het meteen warmloopt.
Het is meer dat het met een ac niet rendabel is, omdat de temperatuur dan wel zo hoog oploopt dat je meer vermogensverlies hebt...

Daarom kun je een lc gewoon sneller krijgen... een ac is in principe even snel, maar zodra die ffies draait, wordt het zo heet dat je teveel vermogen verliest.

en als je m echt flink lang door blijft trekken dan loopt t wel warm ja, maar dat valt opzich nog wel mee...
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 21-11-2005 21:43 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Ten eerste, het is niet zo dat wanneer je een ac zo timed als een "snelle" lc, dat het meteen warmloopt.
Het is meer dat het met een ac niet rendabel is, omdat de temperatuur dan wel zo hoog oploopt dat je meer vermogensverlies hebt...

Daarom kun je een lc gewoon sneller krijgen... een ac is in principe even snel, maar zodra die ffies draait, wordt het zo heet dat je teveel vermogen verliest.

en als je m echt flink lang door blijft trekken dan loopt t wel warm ja, maar dat valt opzich nog wel mee...


maar beweer je ook dat een AC op geen enkele wijze net zo koel is te houden als een LC cilinder ?
 

Dit topic is 38502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved