Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - nsr 125 ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 631 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #32161 - nsr 125 ac
Pagina 8 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 18-11-2005 8:55 Print reply

Posts: 4323
Waarom de discussie als de uitslag toch al duidelijk is. De temperatuur van LC blokken blijft gewoon lager en daar haal je voordelen uit, klaar.

 
gaat lang goed
Neluhz 18-11-2005 9:08 Print reply

Posts: 4032
dat klopt, maar hoewel ik de bijde blokken niet ken, is het mogelijk dat ze gewoon een verschillende opbouw hebben, en daardoor het ac blok sneller is.
je hebt btw ook nog verlies van waterpomp, dat scheelt ook een beetje.

edit: ik vind ac beter staan op een naked, streetfighter moet wel lc zijn imho.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 18-11-2005 om 9:08 uur.
 
Baasbas 18-11-2005 10:18 Print reply
Posts: 2177
Quote:
Waarom de discussie als de uitslag toch al duidelijk is. De temperatuur van LC blokken blijft gewoon lager en daar haal je voordelen uit, klaar.



*zucht*
daar g??t het helemaal niet over..

en er IS geen discussie.. alleen iedereen wil pers? niet lezen wat ik zeg ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 18-11-2005 om 10:20 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Kietel Tuning 18-11-2005 10:29 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Waarom de discussie als de uitslag toch al duidelijk is. De temperatuur van LC blokken blijft gewoon lager en daar haal je voordelen uit, klaar.



Dat klopt niet helemaal hoe hoger de bedrijfstemperatuur van een motor hoe meer rendement je uit een motor kan halen. Lc zorgt gewoon voor een betere koeling rond om de hele cilinder en daardoor zou je verder kunnen gaan met tunen en zou een lc sneller moeten zijn dan een ac.

Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 18-11-2005 om 10:30 uur.
 
phil is chil 18-11-2005 11:55 Print reply

Posts: 483
ziet er wel bot uit mee die sterretjes



ho dit was eigelijk bedoeld voor dat andere nsr project....

Dit bericht is gewijzigd door phil is chil op 18-11-2005 om 11:56 uur.
 
<3 the massive
dt50rcrosser 18-11-2005 12:00 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


Dat klopt niet helemaal hoe hoger de bedrijfstemperatuur van een motor hoe meer rendement je uit een motor kan halen. Lc zorgt gewoon voor een betere koeling rond om de hele cilinder en daardoor zou je verder kunnen gaan met tunen en zou een lc sneller moeten zijn dan een ac.

Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 18-11-2005 om 10:30 uur.



klopt idd.. door de beter verdeelde koeling kan je met alles net ff wat verder gaan (met minder risico. op vastlopen of warmlopen)met tunen.

maar ik blijf erbij dat je uit een ongetunende ac meer vermogen kan halen dan uit een ongetunende lc..

en aangezien ik een naked aan het bouwen ben ziet het er (zoals velen al zeggen) een stuk beter uit dan een lc op een naked..

het probleem is alleen dat het allemaal net niet past...
me 110cc en 125cc passen allebeide net niet in het framen..
ik heb daarom bij allebei de koppen het (kop)bevestigingspunt weg moeten flexen. en ik heb twee van de drie ophangpunten weg moeten halen..

ik krijg nou alleen problemen met me koeling verwacht ik. dus heb ik wat windhappers moeten maken... daar kom ik denk ik niet onderuit. of idd een fan derop.. maar ik zou niet weten waar.?
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
mcdronkz 18-11-2005 12:00 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
[...]



nou ik baal er heel erg van dat ik nooit een uitdraai of filmpje heb gemaakt van me ns1..

want die was met ori 74 (uitgeboort naar 80cc) en 24 mik met proma 80 behoorlijk snel..

met top van rond de 135 en van 0-100 binnen 8 sec...

en daar heb je wel wat pk'tjes voor nodig.. (vraag me niet hoeveel)


hoe vaak heb je nou al verteld hoe snel je ns1 wel niet was ? 135 keer ?

ac is gewoon lekker, klaar.
 
dt50rcrosser 18-11-2005 12:01 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: phil is chil
ziet er wel bot uit mee die sterretjes



ho dit was eigelijk bedoeld voor dat andere nsr project....

Dit bericht is gewijzigd door phil is chil op 18-11-2005 om 11:56 uur.




loool.. ik wou net zeggen.. je moet niet zoveel naar je eigen sterretje kijken.. lol

naja..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
dt50rcrosser 18-11-2005 12:02 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


hoe vaak heb je nou al verteld hoe snel je ns1 wel niet was ? 135 keer ?

ac is gewoon lekker, klaar.



ac is gwoon geil... klaar...
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Almer 18-11-2005 12:09 Print reply

Posts: 3325
dat kontje van je, idd dat gele weghalen en dat een dun plaatje staal deronder maken? zodat het mooi afsluit oid...? verder wordt het zeker een geil ding denk k, maar ik zou zeggen hoog em niet op dat stuurt kut...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mcdronkz 18-11-2005 12:10 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]

ik krijg nou alleen problemen met me koeling verwacht ik. dus heb ik wat windhappers moeten maken... daar kom ik denk ik niet onderuit. of idd een fan derop.. maar ik zou niet weten waar.?


je maakt eerst een koelhuis om je cilinder en kop heen, net als luchtgekoelde scooters en zundapps dat hebben. dit kan je het beste van polyester of carbon maken. dan scoor je een mooie koelvin, kan vanalles zijn, scooter (makkelijk te krijgen, kost niks), zundapp, kever, whatever. je zorgt dat de koelvin de juiste plaats krijgt, dat er voldoende lucht is om aan te zuigen, etc.

heb je een scooter/zundapp koelvin, dan kun je 'm het makkelijkst aan je vliegwiel monteren, doe je het op een andere manier, dan kan je het beste werken met een poelie op je vliegwiel die doormiddel van een v-snaar je elders opgehangen koelvin rond laat draaien (zorg dat 'ie de juiste kant op draait)

al met al moet dit wel een efficiente koeling zijn, die ??k werkt als je stilstaat.

hooguit ga je er qua gasreactie wat op achteruit, maar dat is ook te verwaarlozen waarschijnlijk.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 18-11-2005 om 12:11 uur.
 
dt50rcrosser 18-11-2005 12:12 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
dat kontje van je, idd dat gele weghalen en dat een dun plaatje staal deronder maken? zodat het mooi afsluit oid...? verder wordt het zeker een geil ding denk k, maar ik zou zeggen hoog em niet op dat stuurt kut...


hij blijft zo hoog als dat ie nu is.. nou valt het sturen nog wel mee..

en dan plaatje staal dat ligt eral. en komt er als ik tijd heb vanmiddag nog onder te hangen.

ook onder het blok door tussen de framebuisen.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Almer 18-11-2005 12:14 Print reply

Posts: 3325
goedzo maare... vindt je het niet veeeeeel mooier om een geile las op dat frame te leggen en dan je blokje derin te hangen in plaats van die bouten ofzo derdoor? Bij een naked gaat het er bij mij om dat je mooi onbewerkte lassen ziet die der stevig en degelijk uitzien... kijk bijvoorbeeld maar eens naar die aluminium fietsframes die lassen zijn ook aan de buitenkant en onbewerkt en dat ziet der heeeerlijk uit, zou ik ook op die nsr maken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


hij blijft zo hoog als dat ie nu is.. nou valt het sturen nog wel mee..

en dan plaatje staal dat ligt eral. en komt er als ik tijd heb vanmiddag nog onder te hangen.

ook onder het blok door tussen de framebuisen.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
dt50rcrosser 21-11-2005 8:44 Print reply

Posts: 6252
update.

vanmiddag wordt het frame afgelast zodat het blok in kan.
we hebben het buisje boven je ciinderkop weg gezaagd zodat we niet inde probelemen komen als we de bougie ff willen checken en de kop der ff af willen trekken.

verder zijn de kleuren zo goed als beslist.

deutz groen. deutz grijs. deutz zwart.

ook is het idee van de motorcross achterbrug en die spaakvelgjes weer van de baan. koste in verhouding met mooiheid te veel om te proberen.

nou zijn der bij johan (motoimport) een ns1 achterbrug en ns1 velgen besteld.. met voor en achter remklauw.


 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
mulder 21-11-2005 10:17 Print reply

Posts: 13701
hoeveel betaal je voor die brug en wielen?
 

Dit topic is 37951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved