Bullet |
28-12-2005 0:48 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
neej sorry inderdaad.. maar de drukgolf gaat wel terug je cilinder in, het lijkt me een toch een niet te onderschatten onderdeel
anders was het denk ik allang toegepast i.v.m makkelijk te maken seatpipes en geen rare bochten in je uitlaat (hogere efficentie..)
ja hogere productiekosten he, fabriekant maakt het liever zo makkelijk mogelijk
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
christianos |
28-12-2005 0:48 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
uitlaat wil je graag op bedrijfstemp houden (liever te warm dan te koud) en dan hebben we het niet over 80/100 graden hoor..
uitlaat koelen is onzin.
waarom is het dan nooit toegepast?
ik heb zelf het idee ook vaak gehad.. maar wat je ook krijgt is dat je uitlaat dicht langs de cilinder gaat wat ook weer niet bevordelijk voor de koeling van de cilinder is
MT's lopen 9 van de 10 keer aan de rechterkant vast, op de kant van de uitlaat..
|
|
|
|
dt50rcrosser |
28-12-2005 0:49 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
ja hogere productiekosten he, fabriekant maakt het liever zo makkelijk mogelijk
kwou net zeggen.. wat zou er makkelijker zijn.
een heel frame aanpassen voor een uitlaat..
of een simpel uitlaatje bedenken die je er zo onder blaast
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
christianos |
28-12-2005 0:49 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
ja hogere productiekosten he, fabriekant maakt het liever zo makkelijk mogelijk
de productiekosten lijken mij het minste probleem??, ik bedoel op de senda's wordt ook niet minder gekeken op een extra duur detail heir en daar (remschijven, chroom frame enz..)
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
28-12-2005 0:50 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
waarom is het dan nooit toegepast?
ik zie soms wel eens allu folie om eerste stuk van uitlaat heeft dit hier ook mee te maken?
Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 28-12-2005 om 0:50 uur.
|
|
|
|
Bullet |
28-12-2005 0:50 |
 Posts: 12150 |
nooit toegepast is overdreven?
ik heb zat 125/250cc racer gezien met zo'n type pijp. (zelfs simpele sprintbrommers)
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Bullet |
28-12-2005 0:51 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
de productiekosten lijken mij het minste probleem??, ik bedoel op de senda's wordt ook niet minder gekeken op een extra duur detail heir en daar (remschijven, chroom frame enz..)
denk je serieus dat een bromfiets fabriekant zich gaat richten op de hoge prestatie's?
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
christianos |
28-12-2005 0:52 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
denk je serieus dat een bromfiets fabriekant zich gaat richten op de hoge prestatie's?
het uiterlijk zou ook zeer ten goede komen (denk aan makkelijke seatpipe's enzo)
en ik zou de gok wel eens willen nemen op een LC, op ac is de koeling denk ik bij voorbaat een gigantiscgh probleem, omdat je overal dicht langs je koelribben moet
|
|
|
|
dt50rcrosser |
28-12-2005 0:52 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
denk je serieus dat een bromfiets fabriekant zich gaat richten op de hoge prestatie's?
nooit niet..
hoe meer bling bling.. hoe meer kopers.. dat wel..
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
dt50rcrosser |
28-12-2005 0:54 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
het uiterlijk zou ook zeer ten goede komen (denk aan makkelijke seatpipe's enzo)
en ik zou de gok wel eens willen nemen op een LC, op ac is de koeling denk ik bij voorbaat een gigantiscgh probleem, omdat je overal dicht langs je koelribben moet
kijk mijn dt eens..
daar loopt de uitlaat ook binnen het frame door.
en ik kan je vertellen dat er niet 1 brommer is met een grotere kabelboom dan de nieuwe dt..
daar zit een simpel schotje tussen.... geloof mij.. dat word echt niet warm hoor..
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
Bullet |
28-12-2005 0:54 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
het uiterlijk zou ook zeer ten goede komen (denk aan makkelijke seatpipe's enzo)
en ik zou de gok wel eens willen nemen op een LC, op ac is de koeling denk ik bij voorbaat een gigantiscgh probleem, omdat je overal dicht langs je koelribben moet
sorry hoor maar ik vind het gewoon totale onzin, ik heb mn pijp het liefst fokking heet, om je pijp nou te gaan koelen is echt onzinnig (das net zoiets als iets fixen waardoor je voor je carb std alleen maar warm lucht krijgt)
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
christianos |
28-12-2005 0:54 |
 Posts: 20445 |
het idee is zeker interessant hoor
ik waarschuw alleen dat er wel bepaalde factoren zijn waar je rekening mee moet houden!
|
|
|
|
dt50rcrosser |
28-12-2005 0:55 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
het idee is zeker interessant hoor 
ik waarschuw alleen dat er wel bepaalde factoren zijn waar je rekening mee moet houden!
dat zien we vanzelf. zeg ik dan maar. he..
de mens wist ook niet dat ze kinderen kregen. en die kerel ze piele derin hing.. ..
zo zit het met dit ook .. haha
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
christianos |
28-12-2005 0:56 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
sorry hoor maar ik vind het gewoon totale onzin, ik heb mn pijp het liefst fokking heet, om je pijp nou te gaan koelen is echt onzinnig (das net zoiets als iets fixen waardoor je voor je carb std alleen maar warm lucht krijgt)
dat van die warme lucht in de carb is soms ook zo gek nog niet
maar, wat is het voordeel van dit systeem?
je zal toch naar links of naar rechts langs je cilinder moeten i.v.m bougie enzo, je hebt een lange beginpijp nodig, je expansie achter je cilinder..(rdelijke kort) en dat alweer naar boven om boven je achterwiel uit te komen?
volgens mij past het niet eens, waar moet je filter en je carbarateur heen?
|
|
|
|
christianos |
28-12-2005 0:58 |
 Posts: 20445 |
volgens mij heb je de ruimte niet eens
|
|
|
|