Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - nsr 125 ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #32161 - nsr 125 ac
Pagina 13 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 38091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dt50rcrosser 28-11-2005 16:59 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr racer joost
jeeeee we winnen het wel ideaal dat je verf bij blok kan halen


ckr
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
bart de scootergek 28-11-2005 17:00 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


waarom zou je je sprintbrommer contstant op 60 graden houden..
als jij je brommer puur voor de sprinterij zou bouwen. dan vervang je je zuiger om de paar races. dan kan je dus veel meer laaien.




omdat 60 graden de ideale temperatuur voor de verbranding van een 2-takt is? als je er boven gaat zitten verlies je vermogen, dat wil je juist niet onder een sprintbrommer toch .
 
Honda RC-33
dt50rcrosser 28-11-2005 17:03 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



omdat 60 graden de ideale temperatuur voor de verbranding van een 2-takt is? als je er boven gaat zitten verlies je vermogen, dat wil je juist niet onder een sprintbrommer toch .


idd.

maar zoals eerder gezegt heeft een ac cilinder net wat meer koppel bij een mindere temparatuur.. dus kan jij op de een of andere manier zorgen dat je bij een sprint begint als de tempratuur van je cil rond de 40 45 graden hangt. trek je met meer koppel weg en heb je na die paar meter je blok rond de 60 graden.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
bart de scootergek 28-11-2005 17:05 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


idd.

maar zoals eerder gezegt heeft een ac cilinder net wat meer koppel bij een mindere temparatuur.. dus kan jij op de een of andere manier zorgen dat je bij een sprint begint als de tempratuur van je cil rond de 40 45 graden hangt. trek je met meer koppel weg en heb je na die paar meter je blok rond de 60 graden.



waarom heeft een ac cilinder meer koppel , ik snap niet waar jij dat op baseerd. is dat uitgebreid getest? zoja dan wil ik er wel eens harde feiten over zien.

 
Honda RC-33
Bullet 28-11-2005 17:07 Print reply

Posts: 12150
voor zover ik weet zijn de meeste LC cilinder iets pittiger getimed dan AC spul.

enigste voordeel wat ik zie van AC is dat je niet al te snel in je koelkanaal terecht kan komen tijdens het frezen (bij honda zooi dan)

voor de rest heb ik toch veel liever een LC cilinder,
 
**My BungHole Will Speak Now**
dt50rcrosser 28-11-2005 17:07 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



waarom heeft een ac cilinder meer koppel , ik snap niet waar jij dat op baseerd. is dat uitgebreid getest? zoja dan wil ik er wel eens harde feiten over zien.




lees topic maar door... en daarbij.. een maat van me rijdt met 110cc malosi lc en mt70nolimit rijdt met 95cc ac.. met dezelfde vertanding...! (en ik weet het.. je mag geen appels met peren vergelijken) maar die mt van mt70 trekt toch echt harder op .. en die broem is in totaal (met bestuurders) 50 kilo zwaarder.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Bullet 28-11-2005 17:09 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]



lees topic maar door... en daarbij.. een maat van me rijdt met 110cc malosi lc en mt70nolimit rijdt met 95cc ac.. met dezelfde vertanding...! (en ik weet het.. je mag geen appels met peren vergelijken) maar die mt van mt70 trekt toch echt harder op .. en die broem is in totaal (met bestuurders) 50 kilo zwaarder.


dan zit je idd ook echt appels met peren te vergelijken.

dan zal ik jou ook nog eens zo'n leuke vergelijking geven, vergelijk de mt van mt70nolimit eens met een rieju/aprilia/derbi brommer 70cc LC...
 
**My BungHole Will Speak Now**
dt50rcrosser 28-11-2005 17:09 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
voor zover ik weet zijn de meeste LC cilinder iets pittiger getimed dan AC spul.

enigste voordeel wat ik zie van AC is dat je niet al te snel in je koelkanaal terecht kan komen tijdens het frezen (bij honda zooi dan)

voor de rest heb ik toch veel liever een LC cilinder,


een lc zal veller zijn dan ac. maar dat komt volgens mij een groot deel omdat een lc fabrieksaf meer toeren zal maken dan een ac fabrieks af . en daarbij idd het verhaal met de koeling.

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Baasbas 28-11-2005 17:09 Print reply
Posts: 2177
je weet dat je geen appels met peren kan vergelijken.. zeg je net zelf..
en t?ch doen h?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
dt50rcrosser 28-11-2005 17:10 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


dan zit je idd ook echt appels met peren te vergelijken.

dan zal ik jou ook nog eens zo'n leuke vergelijking geven, vergelijk de mt van mt70nolimit eens met een rieju/aprilia/derbi brommer 70cc LC...


dan ownt mt70
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
dt50rcrosser 28-11-2005 17:11 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
je weet dat je geen appels met peren kan vergelijken.. zeg je net zelf..
en t?ch doen h?



vink leuk... en ik kom tenminste met stellingen.. laat hun er maar tegenin gaan .. leren we alleen maar van..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Bullet 28-11-2005 17:11 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
je weet dat je geen appels met peren kan vergelijken.. zeg je net zelf..
en t?ch doen h?


m'n vergelijking is net zo onlogisch als die van hem

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


dan ownt mt70


ben bang van niet.
 
**My BungHole Will Speak Now**
bart de scootergek 28-11-2005 17:12 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]



lees topic maar door... en daarbij.. een maat van me rijdt met 110cc malosi lc en mt70nolimit rijdt met 95cc ac.. met dezelfde vertanding...! (en ik weet het.. je mag geen appels met peren vergelijken) maar die mt van mt70 trekt toch echt harder op .. en die broem is in totaal (met bestuurders) 50 kilo zwaarder.


als je zo gaat redeneren, dat is van zoveel factoren afhankelijk, te beginnen met verschillen in poorttiming. en al heb je exact dezelfde timingen en exact dezelfde cilinders, een minimaal verschil in bijvoorbeeld de afstelling kan al gevolgen voor het vermogen hebben.

het punt is gewoon, een ac gaat keihard over die temperatuur heen, dus het rendement van een ac cilinder ligt gewoon lager, je verliest bij een ac cilinder meer vermogen aan warmte productie. bij een lc gaat er minder vermogen naar de warmteproductie waardoor je een hoger rendement hebt en dus meer vermogen op je achterwiel.

en waar staat dat dan ongeveer in het topic dat iedere ac cilinder meer koppel heeft dan een lc cilinder inclusief feiten en bronnen?
 
Honda RC-33
dt50rcrosser 28-11-2005 17:12 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


m'n vergelijking is net zo onlogisch als die van hem

[...]


ben bang van niet.



ligt aan de afstand van je sprint lol


 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
SpeedY_the_Devil 28-11-2005 17:12 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]



vink leuk... en ik kom tenminste met stellingen.. laat hun er maar tegenin gaan .. leren we alleen maar van..


nog een stelling.. de mt van mt70 en mijn oude ns1 met 80cc LC ongetuned
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php

Dit topic is 38091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved