Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - nsr 125 ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #32161 - nsr 125 ac
Pagina 11 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 38094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

khpoppema 21-11-2005 22:06 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


Dat zei ik ook altijd over mijn eigen zeta's maar dan heb je meteen een boel mot in de toko van gasten die zeggen jaaa maar die van mij was met 24mm wel snel


en als parmikit zeta was zuigen ze ook door een standaard te brede uitlaatpoort

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
[RRT] Lost-P 21-11-2005 22:09 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]




ter vergelijking: achteruitverwarming in een auto kost 4% in benzineverbruik.


en NOGMAALS: geen appels met peren vergelijken, we hebben het over scooter/brommers... geen auto's



 
Chille Tune shit dan
MT70-nolimit 21-11-2005 22:11 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]


en als parmikit zeta was zuigen ze ook door een standaard te brede uitlaatpoort



er is wel het een en ander verandert toen zeta parmakit is geworden
 
gaat lang goed
khpoppema 21-11-2005 22:11 Print reply

Posts: 3199
gelukkig want die parmakitjes voor mtx sh zuigen echt hard

die hebben ds stadaard een te grote uitlaatpoort
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2005 22:12 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]


en NOGMAALS: geen appels met peren vergelijken, we hebben het over scooter/brommers... geen auto's





ik bedoel alleen maar te zeggen dat een elektrische waterpomp ook vermogen vreet.
Dat je dat niet snapt kan ik ook niks aan doe natuurlijk
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
[RRT] Lost-P 21-11-2005 22:24 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ik bedoel alleen maar te zeggen dat een elektrische waterpomp ook vermogen vreet.
Dat je dat niet snapt kan ik ook niks aan doe natuurlijk



je hoeft niet meteen zo op je teentjes getrapt te doen hoor normale discussie is gewoon te voeren...

Zoveel vermogen vreet t niet, je verliest er niet ineens dikke pk's mee oid
En ik snap dat je dat probeert te zeggen, maar zeg dat dan gewoon ipv dat je met een foute vergelijking komt
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 21-11-2005 22:24 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]


en NOGMAALS: geen appels met peren vergelijken, we hebben het over scooter/brommers... geen auto's





in mijn geval.

luchtkoeling op auto's vergelijken met luchtkoeling op scooters is appels met peren vergelijken ?

nou nee.

en als jij vind van wel mag je daar wel eens een goede verklaring voor geven dan.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 21-11-2005 om 22:25 uur.
 
MT70-nolimit 21-11-2005 22:27 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


in mijn geval.

luchtkoeling op auto's vergelijken met luchtkoeling op scooters is appels met peren vergelijken ?

nou nee.

en als jij vind van wel mag je daar wel eens een goede verklaring voor geven dan.




toerental, 2t of 4t, opstelling van cilinders(in lijn of alleen) allemaal dingen die met temperatuur ontwikkeling te maken hebben

maar ik wil me er niet mee bemoeien ik geef wat voorbeelden
 
gaat lang goed
mcdronkz 21-11-2005 22:30 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


toerental, 2t of 4t, opstelling van cilinders(in lijn of alleen) allemaal dingen die met temperatuur ontwikkeling te maken hebben

maar ik wil me er niet mee bemoeien ik geef wat voorbeelden


true, maar een koelingssysteem is een koelingssyteem toch ?
 
[RRT] Lost-P 21-11-2005 22:32 Print reply
Posts: 4578
joah dat wel, maar hoe het wordt toegepast (aan de hand van wat MT70-nolimit zegt) geeft nogal een verschil he
 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 22-11-2005 8:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


ik wil van jou wel eens argumenten zien waaruit blijkt dat lc sneller is..






sneller is zon raar woord, zo lijk je net een scootersjonnie. wil niet zeggen dat als je meer vermogen hebt je ook automatisch sneller bent.

maar ik denk juist vanwege de berijdstemperatuur van een ac je uit een lc meer vermogen kan halen. bij een lc blijft hij redelijk constant rond de ideale bedrijfstemperatuur, een ac niet. ik denk dat jij het ook merkt, en ikzelf merk het ook. maar als mijn blokje nog wat koud is, dan heeft hij wel meer vermogen dan dat hij volledig warm gereden is.

verder heb ik me nooit in de discussie gemengd, en heb mijn standpunt nog niet echt later merken. bij deze dan .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


heb je daar soms bewijzen voor ?

wat ik trouwens niet snap aan die scootergastjes, als ze een LC cilinder hebben bouwen ze er direct een driedubbele radiateur en een dikke waterpomp op, maar met een luchtgekoeld cilindertje houden ze de standaard koelvin

vind je het gek dat het spul dan warmloopt ? alsof het dat niet zou doen bij een LC cil en een enkele radiateur ?

eerlijk is eerlijk.

geldt net zo goed voor menig brommerrijder.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 21-11-2005 om 21:37 uur.



omdat 3 rad's vrijwel niet voor komt en er bewezen is dat 1 rad niet voldoende is. met 2 rad's blijft de temperatuur redelijk constant en onder de 65/70 graden.

en dat jij geen andere koelvinnen ziet snap ik niet, want in de sobw race's rijden ze met andere zelf gemaakte alu koelvinnen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


true, maar een koelingssysteem is een koelingssyteem toch ?



nja een auto bereikt een andere bedrijfstemperatuur dan een gemiddelde 2-takt brommer/scooter, en die van een auto ligt hoger, dus dan kan een ac koeling makkelijker voldoen.




edit: mijn complimenten trouwens voor de mensen in deze discussie, er is serieus gereageerd, nog niet gescholden en nog geen onzin in gepost. zo blijft het ten minste nog leuk, houden zo .

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 22-11-2005 om 8:15 uur.
 
Honda RC-33
christianos 22-11-2005 9:48 Print reply

Posts: 20445
LC was verboden begin jaren 90 omdat er met LC een gelijkmatigere koeling kan worden bereikt, en een hogere compressie.
daar ligt de kracht an LC, de squish kan veel kleiner door een gelijkmatige koeling.
Dus meer vermogen.
Ik heb op me SH met AC en LC gereden, ik vind LC sneller en veel betrouwbaarder..
 
dt50rcrosser 23-11-2005 22:40 Print reply

Posts: 6252
ik denk dat je voor een sprint brommer. uiteindelijk beter voor ac kan gaan.
oei oei.... kom maar, kom maar,.. met het commentaar
als je door blijft redeneren. je hebt meer koppel. en zoals eerder gezegd. bij een minder goed warm gereden brommer heb je dus meer kracht omdat je bedrijfstemparatuur lager is... kortom creeer een beter koeling op je ac en je koppel blijft hoger en je houdt je snelheid.

correct me if im rong

Dit bericht is gewijzigd door dt50rcrosser op 23-11-2005 om 22:44 uur.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Evilmex 25-11-2005 20:58 Print reply

Posts: 4458
En niet te vergeten: een alu ac cilinder is stukke lichter dan lc cilinder met rad en zooi
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Draven 25-11-2005 21:21 Print reply

Posts: 47
Gaat LC niet hoger in toeren?
 
Honda!

Dit topic is 38094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved