Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - nsr 125 ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #32161 - nsr 125 ac
Pagina 10 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 38096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 21-11-2005 21:44 Print reply
Posts: 4578
in principe wel ja... je kunt met luchtkoeling nooit zo'n koeling opwekken dan dat je met lc kunt realiseren
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 21-11-2005 21:45 Print reply

Posts: 32777
en hoe wou je dat aantonen ?

niet aanvallend ofzo, vind het gewoon interessant
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2005 21:45 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



en hoe wilde je dat gaan bewijzen? vind maar eens een cilinder die qua poort lay-out en poortiming exact hetzelfde is in ac versie en lc versie, en dan moet je ook nog precies dezelfde setup hebben.

ik wil wel eens argumenten zien waarom je uit die ac van je meer vermogen krijgt.




zeta 70 voor mt

Ik denk dat uit bijden cilinders hetzelfde vermogen is te halen.
En daarom ga ik ook voor de AC want die heeft minder onderdelen en daar kan dus ook minder aan kapot
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
[RRT] Lost-P 21-11-2005 21:46 Print reply
Posts: 4578
naja, ga zelf maar na:

Hoe zou jij met luchtkoeling hetzelfde koelende vermogen opwekken als dat je met een flinke (of meerdere) rad's en een lekkere waterpomp kunt halen

Edit:
@Jozeff: Maar de zeta is gewoon een langzame kut cil.

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 21-11-2005 om 21:47 uur.
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 21-11-2005 21:47 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



zeta 70 voor mt

Ik denk dat uit bijden cilinders hetzelfde vermogen is te halen.
En daarom ga ik ook voor de AC want die heeft minder onderdelen en daar kan dus ook minder aan kapot


een ac koelsysteem kan wel degelijk uit veel onderdelen bestaan

daarom betwist ik ook dat een ac cil niet zo koel is te krijgen als een lc cil
 
hondacrosser 21-11-2005 21:47 Print reply

Posts: 1902
luchtkoeling is naar mijn mening beter als lc lc is veel meer gezeik dan lucht bij honda blokke
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2005 21:47 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
in principe wel ja... je kunt met luchtkoeling nooit zo'n koeling opwekken dan dat je met lc kunt realiseren



tuurlijk wel.
trouwens, de waterpomp kost ook vermogen

tenzij je thermofyson koeling hebt natuurlijk (weet ff niet meer hoe je het spelt)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MT70-nolimit 21-11-2005 21:48 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
naja, ga zelf maar na:

Edit:
@Jozeff: Maar de zeta is gewoon een langzame kut cil.




Dat zei ik ook altijd over mijn eigen zeta's maar dan heb je meteen een boel mot in de toko van gasten die zeggen jaaa maar die van mij was met 24mm wel snel
 
gaat lang goed
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2005 21:49 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
naja, ga zelf maar na:

Hoe zou jij met luchtkoeling hetzelfde koelende vermogen opwekken als dat je met een flinke (of meerdere) rad's en een lekkere waterpomp kunt halen

Edit:
@Jozeff: Maar de zeta is gewoon een langzame kut cil.

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 21-11-2005 om 21:47 uur.



ging toch over verschil tussen lc en ac?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


een ac koelsysteem kan wel degelijk uit veel onderdelen bestaan

daarom betwist ik ook dat een ac cil niet zo koel is te krijgen als een lc cil



geforceerd bedoel? heb je gelijk in, maar in mijn ogen heb je daar minder onderhoud/gesleutel voor nodig als een lc
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
[RRT] Lost-P 21-11-2005 21:51 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



tuurlijk wel.
trouwens, de waterpomp kost ook vermogen




een electrische waterpomp merk je vrij weinig van hoor...




 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 21-11-2005 21:51 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
naja, ga zelf maar na:

Hoe zou jij met luchtkoeling hetzelfde koelende vermogen opwekken als dat je met een flinke (of meerdere) rad's en een lekkere waterpomp kunt halen



zijn 2 pics genoeg ?




scooters en auto's is natuurlijk appels met peren vergelijken

- maar ze hebben beide geen rijwind koeling
- ze zijn beide luchtgekoeld (indien je een AC scooter heb)
- ze hebben beide geforceerde koeling
- en maken allebei v??l toeren (in het geval van een snelle cil op de scoot)
 
[RRT] Lost-P 21-11-2005 21:56 Print reply
Posts: 4578
zoals je zelf al zegt, je kunt geen appels met peren vergelijken
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 21-11-2005 21:57 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
zoals je zelf al zegt, je kunt geen appels met peren vergelijken


lees het stukje wat er onder staat dan maar.
 
[RRT] Lost-P 21-11-2005 22:03 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


lees het stukje wat er onder staat dan maar.



again: Je kunt geen appels met peren vergelijken



 
Chille Tune shit dan
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2005 22:05 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]


een electrische waterpomp merk je vrij weinig van hoor...







hoeveel watt zijn die eigenlijk ongeveer?

ter vergelijking: achteruitverwarming in een auto kost 4% in benzineverbruik.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 38096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 48
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 46, 47, 48Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved