Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tomos rijdend maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32073 - tomos rijdend maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 19-9-2005 19:49 Print topicpost

Posts: 6498
een kennis heeft een tomos (volgens mij een a35) gekocht hij reed niet dusja ik had net heel even een uurtje bij hem gekeken ensow
electriciteit goed aangesloten e.d.
ik heb een goede vonk
hij krijgt benzine
maar hij loopt nauwelijk/niet als je hard rent en vol gas geeft dan gas loslaat slaat hij 5 seconden aan en valt weer weg
de bougie word wel nat maar verkleurd amper doordat hij amper aangaat
ik heb wel alle bouten/moertjes aangetrokken van cilinder/carburateur/spruitsuk

zelf zat ik te denken dat het aan valse lucht licht omdat hij toch wel vonk en benzine heeft?
iemand ervaring met die dingen??
 
oud

Terror 19-9-2005 19:51 Print reply

Posts: 9269
valse lucht zou kunnen
carb schoonmaken filter schoonmaken
miss uitlaat verstopt
 
tsxj oran 19-9-2005 19:53 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror
valse lucht zou kunnen
carb schoonmaken filter schoonmaken
miss uitlaat verstopt

filter heb ik er al afgehaald carb=schoon
en de uitlaat weet ik niet niet
toen ik hem aan duwde nadat ik de electriciteit had aangesloten kreeg ik wel een egt gruwelijk harde knal!
 
oud
Almer 19-9-2005 19:56 Print reply

Posts: 3325
kijk dan es naar je koppakking meschien ligt die er wel uit, en anders toch valse lucht denk ik. Vaak kan je wel voelen of je koppakking nog goed is door je hand bij de kop te houden en dat de zuiger op en neer laten gaan.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
tsxj oran 19-9-2005 20:00 Print reply

Posts: 6498
koppaking zit er nog wel tussen kheb nmlk de kop er ff snel afgehaald maar hij zag er wel nog luchtdicht uit!
 
oud
skoeddies 19-9-2005 20:34 Print reply
Posts: 237
als je een grote knal hoort betekent dit vaak dat er benzine ontbrand terwijl de zuiger bijna in de onderste stand is.. dan knalt het zo de uitlaat in..
kijk even of je de ontsteking wel op tijd hebt staan..
als dat goed is gooi dan een klein beetje mengsmering door het bougiegat, bougie en alles er weer op en dan nog maals proberen, (wel snel achter elkaar doen)
dit is ook vaak net het laatste duwtje inde rug wat ie ff nodig had..
bekijk ook ff of de bougie nog wel goed is, draai er ff een andere in.. een vonk betekend niet meteen een goede bougie, dit wil vaak ook een probleem zijn
 
tsxj oran 19-9-2005 20:41 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skoeddies
als je een grote knal hoort betekent dit vaak dat er benzine ontbrand terwijl de zuiger bijna in de onderste stand is.. dan knalt het zo de uitlaat in..
kijk even of je de ontsteking wel op tijd hebt staan..
als dat goed is gooi dan een klein beetje mengsmering door het bougiegat, bougie en alles er weer op en dan nog maals proberen, (wel snel achter elkaar doen)
dit is ook vaak net het laatste duwtje inde rug wat ie ff nodig had..
bekijk ook ff of de bougie nog wel goed is, draai er ff een andere in.. een vonk betekend niet meteen een goede bougie, dit wil vaak ook een probleem zijn


bougie is nieuw maar die knal zal wel kome omdat hij voor het eerst in lange tijd weer is loopt
mengsmering in het bougie gat gooien is nutteloos want de bougie word nat dus krijg benzine en wat de onsteking betreft kan je gelijk hebben maar op welke stand dan ook zou hij moeten lopen slecht of goed hij zou het moeten doen


 
oud
-Tom- 19-9-2005 20:58 Print reply

Posts: 4152
Staat je ontsteking wel op tijd?
 
FTS Member
tsxj oran 19-9-2005 20:59 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Staat je ontsteking wel op tijd?

vroeg net iemand ook al

maar zoals ik zij is nog niet naar gekeken maar er is iig niet aan geprutst maar sowieso zal hij moeten lopen ook al staat de onsteking slecht afgesteld hij zal wel kut lopen maar hij zal het iig wel doen
 
oud
PraatPaal 19-9-2005 21:01 Print reply

Posts: 7977
ff lope zonder uitlaat kijke wat ie dan doet, weet je iig of et wel of niet aan de uitlaat ligt
 
snowboarderke 19-9-2005 22:22 Print reply

Posts: 2193
klinkt mss dom maar is je sproeier niet los getrilt, heb ooit net hetzelfde gehad en overal me zot op zitten zoeken, bleek er geen sproeier meer in te zitten
Dus controleer dat eerst
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
skoeddies 20-9-2005 7:52 Print reply
Posts: 237
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]


bougie is nieuw maar die knal zal wel kome omdat hij voor het eerst in lange tijd weer is loopt
mengsmering in het bougie gat gooien is nutteloos want de bougie word nat dus krijg benzine en wat de onsteking betreft kan je gelijk hebben maar op welke stand dan ook zou hij moeten lopen slecht of goed hij zou het moeten doen




klopt niet.. het is idd zo dat als je een electrische ontsteking op je tomos hebt dat als je hem tussen de twee streepjes zet, dat hij dan moet lopen..
maar als je contactpuntjes hebt dan hoeft hij helemaal niet te lopen.. dan kijkt het nog best precies..
en zoals ik het nu zie met die knallen uit de uitlaat, en als hij contactpuntjes ontsteking hebt dan zou ik zeggen dat die niet goed staat..
let er ook ff op dat de puntjes 0,45mm openen..
 
tsxj oran 21-9-2005 20:14 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skoeddies
[...]


klopt niet.. het is idd zo dat als je een electrische ontsteking op je tomos hebt dat als je hem tussen de twee streepjes zet, dat hij dan moet lopen..
maar als je contactpuntjes hebt dan hoeft hij helemaal niet te lopen.. dan kijkt het nog best precies..
en zoals ik het nu zie met die knallen uit de uitlaat, en als hij contactpuntjes ontsteking hebt dan zou ik zeggen dat die niet goed staat..
let er ook ff op dat de puntjes 0,45mm openen..

hij heeft maar 1 knal gegeven en heb zelf ooit een kreidler gehad ook met contactpunten onsteking kon je alle kanten op draaien maar rijden deed ie(wel beroerd maar hij reed wel)

@snowboarderke
de sproeier zit er nog in gewoon ori maat 49
 
oud
Almer 21-9-2005 20:57 Print reply

Posts: 3325
je bent met een tomos bezig en niet met een kreidler. Ik heb ook aan beide gesleuteld maar tomos is precieser omdat je dat een membraamgestuurde inlaat hebt en bij een kreidler zuigergestuurde. En het komt nog best nauw met je afstelling.
-Draai je bougie eruit en schuif een schuifmaat uit in je bougiegat.
-draai nu aan het vliegwiel zodat de zuiger omhoog komt.
-Nu zet je je schuifmaat een milimeter weer naar buiten en draai je je vliegwiel tegen de klok in terug. Draai dan weer met de klok mee totdat je zuiger de schuifmaat raakt, op dat moment moeten de contactpunten opengaan. Dat is de beste manier van grof afstellen en dan kan je altijd nog enigzins verstellen alstie niet lekker loopt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

hij heeft maar 1 knal gegeven en heb zelf ooit een kreidler gehad ook met contactpunten onsteking kon je alle kanten op draaien maar rijden deed ie(wel beroerd maar hij reed wel)

@snowboarderke
de sproeier zit er nog in gewoon ori maat 49


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
tsxj oran 21-9-2005 21:23 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
je bent met een tomos bezig en niet met een kreidler. Ik heb ook aan beide gesleuteld maar tomos is precieser omdat je dat een membraamgestuurde inlaat hebt en bij een kreidler zuigergestuurde. En het komt nog best nauw met je afstelling.
-Draai je bougie eruit en schuif een schuifmaat uit in je bougiegat.
-draai nu aan het vliegwiel zodat de zuiger omhoog komt.
-Nu zet je je schuifmaat een milimeter weer naar buiten en draai je je vliegwiel tegen de klok in terug. Draai dan weer met de klok mee totdat je zuiger de schuifmaat raakt, op dat moment moeten de contactpunten opengaan. Dat is de beste manier van grof afstellen en dan kan je altijd nog enigzins verstellen alstie niet lekker loopt.


[...]



ja dat trucje ken ik wel maar toch denk ik niet dat het daar aan ligt ik ben nmlk ondertussen weer net wat verder en onsteking afstellen komt nog wel hij staat voorlopig toch best wel netjes heb ik gezien en ik denk dat hij egt valse lucht aanzuigt
 
oud

Dit topic is 1384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved