Terror |
19-9-2005 19:51 |
 Posts: 9269 |
valse lucht zou kunnen
carb schoonmaken filter schoonmaken
miss uitlaat verstopt
|
|
|
|
tsxj oran |
19-9-2005 19:53 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Terror
valse lucht zou kunnen
carb schoonmaken filter schoonmaken
miss uitlaat verstopt
filter heb ik er al afgehaald carb=schoon
en de uitlaat weet ik niet niet
toen ik hem aan duwde nadat ik de electriciteit had aangesloten kreeg ik wel een egt gruwelijk harde knal!
|
|
oud |
|
Almer |
19-9-2005 19:56 |
 Posts: 3325 |
kijk dan es naar je koppakking meschien ligt die er wel uit, en anders toch valse lucht denk ik. Vaak kan je wel voelen of je koppakking nog goed is door je hand bij de kop te houden en dat de zuiger op en neer laten gaan.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
tsxj oran |
19-9-2005 20:00 |
 Posts: 6498 |
koppaking zit er nog wel tussen kheb nmlk de kop er ff snel afgehaald maar hij zag er wel nog luchtdicht uit!
|
|
oud |
|
skoeddies |
19-9-2005 20:34 |
Posts: 237 |
als je een grote knal hoort betekent dit vaak dat er benzine ontbrand terwijl de zuiger bijna in de onderste stand is.. dan knalt het zo de uitlaat in..
kijk even of je de ontsteking wel op tijd hebt staan..
als dat goed is gooi dan een klein beetje mengsmering door het bougiegat, bougie en alles er weer op en dan nog maals proberen, (wel snel achter elkaar doen)
dit is ook vaak net het laatste duwtje inde rug wat ie ff nodig had..
bekijk ook ff of de bougie nog wel goed is, draai er ff een andere in.. een vonk betekend niet meteen een goede bougie, dit wil vaak ook een probleem zijn
|
|
|
|
tsxj oran |
19-9-2005 20:41 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skoeddies
als je een grote knal hoort betekent dit vaak dat er benzine ontbrand terwijl de zuiger bijna in de onderste stand is.. dan knalt het zo de uitlaat in..
kijk even of je de ontsteking wel op tijd hebt staan..
als dat goed is gooi dan een klein beetje mengsmering door het bougiegat, bougie en alles er weer op en dan nog maals proberen, (wel snel achter elkaar doen)
dit is ook vaak net het laatste duwtje inde rug wat ie ff nodig had..
bekijk ook ff of de bougie nog wel goed is, draai er ff een andere in.. een vonk betekend niet meteen een goede bougie, dit wil vaak ook een probleem zijn
bougie is nieuw maar die knal zal wel kome omdat hij voor het eerst in lange tijd weer is loopt
mengsmering in het bougie gat gooien is nutteloos want de bougie word nat dus krijg benzine en wat de onsteking betreft kan je gelijk hebben maar op welke stand dan ook zou hij moeten lopen slecht of goed hij zou het moeten doen
|
|
oud |
|
-Tom- |
19-9-2005 20:58 |
 Posts: 4152 |
Staat je ontsteking wel op tijd?
|
|
FTS Member |
|
tsxj oran |
19-9-2005 20:59 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Staat je ontsteking wel op tijd?
vroeg net iemand ook al
maar zoals ik zij is nog niet naar gekeken maar er is iig niet aan geprutst maar sowieso zal hij moeten lopen ook al staat de onsteking slecht afgesteld hij zal wel kut lopen maar hij zal het iig wel doen
|
|
oud |
|
PraatPaal |
19-9-2005 21:01 |
 Posts: 7977 |
ff lope zonder uitlaat kijke wat ie dan doet, weet je iig of et wel of niet aan de uitlaat ligt
|
|
|
|
snowboarderke |
19-9-2005 22:22 |
 Posts: 2193 |
klinkt mss dom maar is je sproeier niet los getrilt, heb ooit net hetzelfde gehad en overal me zot op zitten zoeken, bleek er geen sproeier meer in te zitten 
Dus controleer dat eerst
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
skoeddies |
20-9-2005 7:52 |
Posts: 237 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
bougie is nieuw maar die knal zal wel kome omdat hij voor het eerst in lange tijd weer is loopt
mengsmering in het bougie gat gooien is nutteloos want de bougie word nat dus krijg benzine en wat de onsteking betreft kan je gelijk hebben maar op welke stand dan ook zou hij moeten lopen slecht of goed hij zou het moeten doen
klopt niet.. het is idd zo dat als je een electrische ontsteking op je tomos hebt dat als je hem tussen de twee streepjes zet, dat hij dan moet lopen..
maar als je contactpuntjes hebt dan hoeft hij helemaal niet te lopen.. dan kijkt het nog best precies..
en zoals ik het nu zie met die knallen uit de uitlaat, en als hij contactpuntjes ontsteking hebt dan zou ik zeggen dat die niet goed staat..
let er ook ff op dat de puntjes 0,45mm openen..
|
|
|
|
tsxj oran |
21-9-2005 20:14 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skoeddies
[...]
klopt niet.. het is idd zo dat als je een electrische ontsteking op je tomos hebt dat als je hem tussen de twee streepjes zet, dat hij dan moet lopen..
maar als je contactpuntjes hebt dan hoeft hij helemaal niet te lopen.. dan kijkt het nog best precies..
en zoals ik het nu zie met die knallen uit de uitlaat, en als hij contactpuntjes ontsteking hebt dan zou ik zeggen dat die niet goed staat..
let er ook ff op dat de puntjes 0,45mm openen..
hij heeft maar 1 knal gegeven en heb zelf ooit een kreidler gehad ook met contactpunten onsteking kon je alle kanten op draaien maar rijden deed ie(wel beroerd maar hij reed wel)
@snowboarderke
de sproeier zit er nog in gewoon ori maat 49
|
|
oud |
|
Almer |
21-9-2005 20:57 |
 Posts: 3325 |
je bent met een tomos bezig en niet met een kreidler. Ik heb ook aan beide gesleuteld maar tomos is precieser omdat je dat een membraamgestuurde inlaat hebt en bij een kreidler zuigergestuurde. En het komt nog best nauw met je afstelling.
-Draai je bougie eruit en schuif een schuifmaat uit in je bougiegat.
-draai nu aan het vliegwiel zodat de zuiger omhoog komt.
-Nu zet je je schuifmaat een milimeter weer naar buiten en draai je je vliegwiel tegen de klok in terug. Draai dan weer met de klok mee totdat je zuiger de schuifmaat raakt, op dat moment moeten de contactpunten opengaan. Dat is de beste manier van grof afstellen en dan kan je altijd nog enigzins verstellen alstie niet lekker loopt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
hij heeft maar 1 knal gegeven en heb zelf ooit een kreidler gehad ook met contactpunten onsteking kon je alle kanten op draaien maar rijden deed ie(wel beroerd maar hij reed wel)
@snowboarderke
de sproeier zit er nog in gewoon ori maat 49
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
tsxj oran |
21-9-2005 21:23 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
je bent met een tomos bezig en niet met een kreidler. Ik heb ook aan beide gesleuteld maar tomos is precieser omdat je dat een membraamgestuurde inlaat hebt en bij een kreidler zuigergestuurde. En het komt nog best nauw met je afstelling.
-Draai je bougie eruit en schuif een schuifmaat uit in je bougiegat.
-draai nu aan het vliegwiel zodat de zuiger omhoog komt.
-Nu zet je je schuifmaat een milimeter weer naar buiten en draai je je vliegwiel tegen de klok in terug. Draai dan weer met de klok mee totdat je zuiger de schuifmaat raakt, op dat moment moeten de contactpunten opengaan. Dat is de beste manier van grof afstellen en dan kan je altijd nog enigzins verstellen alstie niet lekker loopt.
[...]
ja dat trucje ken ik wel maar toch denk ik niet dat het daar aan ligt ik ben nmlk ondertussen weer net wat verder en onsteking afstellen komt nog wel hij staat voorlopig toch best wel netjes heb ik gezien en ik denk dat hij egt valse lucht aanzuigt
|
|
oud |
|