christianos |
31-8-2005 21:52 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]
Ik krijg er een org honda cilinder onder waar de uitlaatpoort van is uitgeveild.Dat is toch wel goed?(kwa slijtage etc. in tegenstellign toot immi enz.)
je zal er niet egt hard mee gaan, en als er verkeerd is geveil zal die ook niet lekker lopen en hogere kans op vastlopen hebben enzo
|
|
|
|
stoeptegel |
31-8-2005 21:53 |
 Posts: 3085 |
hijs wel goed uitgeveild hoor 
Door een erkend tuner:P(dus neit mijzelf)
Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 31-8-2005 om 21:54 uur.
|
|
80 cc ownatsj |
|
-Niellesie- |
31-8-2005 21:55 |
 Posts: 6454 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]
De honda snelle cilinder die volgens de japanners 6,7 pk leverd... Honda snel oid wordt die ook vaak genoemd. Deze cilinder sluit itt veel imitatiezooi goed aan op het blok en heeft een leuke timing/portlayout en goede afwerking. plug&play
Airsal zou ik niet nemen, daar is te weinig me te beginnen. Voor iets meer geld heb je wat beters. Gewoon laten liggen dus.
Imi kan wel, maar zoek er 1 2ehands oid en laat hem honen/opboren, zet er een goede zuiger in en laat hem afwerken en eventueel de uitlaatpoort IETS bewerken. Dan ben je minder kwijt dan een airsal en rij je een stuk beter. Je slijtage is wel hoger dan met een nicasilwand. MAar met een std luchtfilter en goede olie kan hij best een nog redelijk wat km maken. Cilinder is eventueel nog een keer te honen.
Of haal een eurocilindro/athena/parmakit/airsal en laat hem afwerken En eventueel uitlaatpoort iets aan laten passen, goede zuiger monteren. Dit is een slijtvaster dan een imi.
zoiezo moet je dan andere zuiger erin zetten als immie zuiger
en nieuwe immie kost 50 eu
honen+nieuwe zuiger 45 oid
en zoiezo is een immie van zoon slechte kwaliteit gietijzer dat het onder je reet vandaan slijt
eurokit gaat gewoon 10x langer mee
en is 2x zo duur
dus kwa prijs/kwaliteit zou IK voor de eurokit gaan
|
|
allalallalallalalallalala |
|
blair |
31-8-2005 23:19 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-
[...]
zoiezo moet je dan andere zuiger erin zetten als immie zuiger
en nieuwe immie kost 50 eu
honen+nieuwe zuiger 45 oid
en zoiezo is een immie van zoon slechte kwaliteit gietijzer dat het onder je reet vandaan slijt
eurokit gaat gewoon 10x langer mee
en is 2x zo duur
dus kwa prijs/kwaliteit zou IK voor de eurokit gaan
daarom zei ik ook 2e hands..
Maar je zal beide cilinders moeten laten afwerken.
Toen ik mijn pw door een airsal verving kwam ik nauwelijks vooruit... Een pw is std al sneller. Met een idioot lange vertanding kon ik dezelfde topsnelheid halen als de pw.Uit de doos is airsal trager.
Met bevels en een goede zuiger haalde ik met de pw 8000 km. Cilinder is nog niet versletenen ligt nog op de plank. Maar je moet wel bevels aanbrengen goed warmrijden, goede olie gebruiken, gewoon std luctfilter met snelle slangen, goede zuiger monteren. Dan is er niet zo veel aan de hand. Ik haalde de 94 km/h op mijn sigma.. Maar als je met powerfilter door de plassen crost met koude motor, zonder bevels enz slijt de zooi idd aardig hard...
Airsal heeft std een idioot brede uitlaatpoort. Een zuiger die messcherp is een olie van je wand afschraapt. Hoekige spoelers die er ongeveer met een beitel uitgekhakt zijn. MEt een beetje pecht loopt hij na een paar maanden vast... Na een paar maanden was mijn zuiger vesleten. Je kon er wel mee rijden. Maar de slijtage was idioot hoog...
Ik heb heb 2 pw cilinders gehad, een 50 zeta en een 50 arsal. Van de 50 airsal heb ik echt spijt gehad. Iedereen moet zelf weten wat die doet.Maar ik zou zelf NOOIT meer een 50 cc airsal kopen.
HEt begon al met de montage. Mijn homoet uitaalt paste niet eens. De koelribben zaten in de weg. Er moest gevreest worden. En ik haalde mijn handen open aan de zuiger. De airsal is zelfs voordat hij goed onder je rommer hangt al een groot probleem, laat staanas hij er onder zit.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
bereheer |
1-9-2005 21:29 |
 Posts: 1901 |
zijn er nog meer 50cc cilindertjes te krijgen dan alleen de immi 50 en de eurokit 50?, ik rijd liever 50cc omdat dat zuiniger is, ik geen andere kop hoef en m'n zelfde carb kan houden, omdat ik nare ervaringen heb met kleine carb op grotere cilinders.
m'n immi 50 is ong een heel eind weg, z'n prestaties worden al minder dus zoek een andere 50
airsal 50 wordt het ook niet omdat die teveel slijt en niet netjes is afgewerkt volgens jullie...
dus welke adviseren jullie mij dan? en wat kosten deze ongeveer? zijn ze ook tweedehands te krijgen?
bvd de heer beer
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
MC Beuner |
1-9-2005 21:39 |
 Posts: 3687 |
zeta 50
erg goede vind ik
ook nog fast arrow(iets beter afgewerkt dan 100 % immi)
hier in het dorp heeft een jongen een 50cc zeta watergekoeld
ding heeft fluitpoorten enzo
|
|
Vivatje snor |
|
bereheer |
1-9-2005 21:57 |
 Posts: 1901 |
heb je die ook luchtgekoeld die 50cc zeta's? en zijn die hoogtoerig?
ik vind 70 hard zat, als ie maar redelijk trekt en niet snel slijt en dat ie met z'n tweeen ook 70 rijd en dat je ook lang 70 kun rijden zonder problemen...
zijn deze cilinders nog te krijgen zoja wie iemand er nog liggen? en wat voor want zit erin?
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Pegaso |
1-9-2005 21:59 |
 Posts: 347 |
Is het bij tsx ook zo dat eurkit zo hard slijt?
En wat zijn bevels?
|
|
|
|
bereheer |
1-9-2005 22:18 |
 Posts: 1901 |
die zeta's zijn die nog te krijgen luchtgekoeld?
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Joostvdw |
1-9-2005 22:24 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bereheer
die zeta's zijn die nog te krijgen luchtgekoeld?
niet nieuw, of het moet oldstock zijn
zeta 50 AC zijn wel 2dehands te vinden, maar hebben chroomwand dus zijn niet te honen
slijten niet hard, ik (en mijn broer samen) hebben ong 13k km gemaakt op 1 zuiger (meteor) de cilinder is nu ook wel op, maar voordat wij erop gingen rijden heeft de vorige eigenaar er ook veel op gereden, lijkt mij vrij slijtvast
ik heb er nooit warmlopers of rare dingen mee gehad, liep altijd netjes 75-80 (op het laatst 85)
dus als je aan een oude nieuwe kan komen, zou ik het doen..
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Saknet |
1-9-2005 22:24 |
 Posts: 10355 |
ja als parmakit(.nl geloof ik)
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
John Huijben |
1-9-2005 22:38 |
 Posts: 2433 |
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
christianos |
2-9-2005 11:43 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder
zeta 50
erg goede vind ik
ook nog fast arrow(iets beter afgewerkt dan 100 % immi)
hier in het dorp heeft een jongen een 50cc zeta watergekoeld
ding heeft fluitpoorten enzo
welk dorp woon jij? dat is hijd e eerste en enige in nederland
zeta is er alleen LC 70cc
50cc is gewoon ac
ik denk dat je wat wijsgemaakt bent
|
|
|
|
bereheer |
3-9-2005 17:55 |
 Posts: 1901 |
die parmakit ziet er inderdaad goed uit, zijn dit goede cilinders, de 50cc versie dan he
wat zijn de prestaties? deze cilinder is zeker ook hoogtoerig of niet?
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Sypie_Honda |
3-9-2005 18:31 |
 Posts: 13830 |
waar zijn die eurokit dingen te koop en hoeveel kosten die?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|