Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #31721 - eurokit 50cc honda mt
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 3831 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
christianos |
31-8-2005 21:15 |
 Posts: 20445 |
is een goeie kwaliteit prijs verhouding
is nietr hoogtoerig of laagtoerig, gewoon normaal en gaat lang mee en is betrouwbaar.
zal ongeveer 85/90 lopen op een mt
|
|
|
|
bereheer |
31-8-2005 21:21 |
 Posts: 1901 |
hoe trekt zo'n cilinder van plaats af? bij m'n immi moet ik ongeveer vol gas geven, maar hij rijd wel ong 80
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
christianos |
31-8-2005 21:21 |
 Posts: 20445 |
gewoon goed
en je imi is dan versleten
|
|
|
|
blair |
31-8-2005 21:22 |
Posts: 150 |
IS laagtoerige schroot. Zelfs een pw draait meer toeren. Zuiger is zo scherp dat je je klauwen er aan openhaalt letterlijk. Een erg goeie kombinatie met de uitgehakte spoelpoorten en zeer brede uitlaatpoort. Beter is om deze cilinder te laten liggen. Een honda cilinder halen die de japanners hadden ontworpen voor het blok ipv het slome gietding waar die hie rmee geleverd was. Of een zeta/eurocindro/athena halen en op zijn minst laten afwerken en een goede zuiger erin zetten.
Ik kreeg mijn mb met moeite op 90 digitaal 16*42 vertand (homoet, 16 mm, hd kop, adige membraan). Terwijl mijn pw 4 km sneller was en meer vermogen onderin had, beide cilinders waren bewerkt... Std kreeg ik de airsal niet voorbij de 82 km/h digitaal.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
bereheer |
31-8-2005 21:24 |
 Posts: 1901 |
niet kopen dus en beter met immi 50 rijden?
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
stoeptegel |
31-8-2005 21:31 |
 Posts: 3085 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
IS laagtoerige schroot. Zelfs een pw draait meer toeren. Zuiger is zo scherp dat je je klauwen er aan openhaalt letterlijk. Een erg goeie kombinatie met de uitgehakte spoelpoorten en zeer brede uitlaatpoort. Beter is om deze cilinder te laten liggen. Een honda cilinder halen die de japanners hadden ontworpen voor het blok ipv het slome gietding waar die hie rmee geleverd was. Of een zeta/eurocindro/athena halen en op zijn minst laten afwerken en een goede zuiger erin zetten.
Ik kreeg mijn mb met moeite op 90 digitaal 16*42 vertand (homoet, 16 mm, hd kop, adige membraan). Terwijl mijn pw 4 km sneller was en meer vermogen onderin had, beide cilinders waren bewerkt... Std kreeg ik de airsal niet voorbij de 82 km/h digitaal.
wat bedoel je met een honda cilinder die de japanners hadden ontwikkeld voor het blok?
|
|
80 cc ownatsj |
|
christianos |
31-8-2005 21:32 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]
wat bedoel je met een honda cilinder die de japanners hadden ontwikkeld voor het blok?
ach hij blaat een beetje
niet zo bedoeld
ik dacht trouwens dat je de 70cc wilde aanschaffen
is een goede cilinder, begin niet aan immi, dat is zonde..
emn werk hem een beetje af met een vijltje.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 31-8-2005 om 21:44 uur.
|
|
|
|
Joostvdw |
31-8-2005 21:38 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
ach hij blaat een beetje
ik dacht trouwens dat je de 70cc wilde aanschaffen
is een goede cilinder, begin niet aan immi, dat is zonde..
emn werk hem een beetje af met een vijltje.
grapjas
bart loopt hier al heel wat jaartjes meer rond en weet ook wel "iets" meer van honda en 2t in algemeen dan jij, dus denk voordat je wat zegt...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
christianos |
31-8-2005 21:40 |
 Posts: 20445 |
ik zeg niet dat ie ongelijk heeft  ?
edit: ik zeg alleen dat het voor de prijs een schappelijke cilinder is
als iedereen geld had, ja dan zou iedereen polini rijden
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 31-8-2005 om 21:41 uur.
|
|
|
|
Joostvdw |
31-8-2005 21:42 |
|
christianos |
31-8-2005 21:44 |
 Posts: 20445 |
ja okeej, maar dat was nieyt zo bedoeld eigenlijk
ik ben het wel met hem eens, alleen het is gewoon een goeie prijs/kwaliteit verhouding, een tientje duurder dan immi en stukken beter
|
|
|
|
-Niellesie- |
31-8-2005 21:46 |
 Posts: 6454 |
eurokit is leuk cilindertje hoor
betaalbaar en betrouwbaar
loopt ong net zo hard als immie maar stuk rustiger
|
|
allalallalallalalallalala |
|
blair |
31-8-2005 21:46 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]
wat bedoel je met een honda cilinder die de japanners hadden ontwikkeld voor het blok?
De honda snelle cilinder die volgens de japanners 6,7 pk leverd... Honda snel oid wordt die ook vaak genoemd. Deze cilinder sluit itt veel imitatiezooi goed aan op het blok en heeft een leuke timing/portlayout en goede afwerking. plug&play
Airsal zou ik niet nemen, daar is te weinig me te beginnen. Voor iets meer geld heb je wat beters. Gewoon laten liggen dus.
Imi kan wel, maar zoek er 1 2ehands oid en laat hem honen/opboren, zet er een goede zuiger in en laat hem afwerken en eventueel de uitlaatpoort IETS bewerken. Dan ben je minder kwijt dan een airsal en rij je een stuk beter. Je slijtage is wel hoger dan met een nicasilwand. MAar met een std luchtfilter en goede olie kan hij best een nog redelijk wat km maken. Cilinder is eventueel nog een keer te honen.
Of haal een eurocilindro/athena/parmakit/airsal en laat hem afwerken En eventueel uitlaatpoort iets aan laten passen, goede zuiger monteren. Dit is een slijtvaster dan een imi.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
christianos |
31-8-2005 21:48 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]
De honda snelle cilinder die volgens de japanners 6,7 pk leverd... Honda snel oid wordt die ook vaak genoemd. Deze cilinder sluit itt veel imitatiezooi goed aan op het blok en heeft een leuke timing/portlayout en goede afwerking. plug&play
Airsal zou ik niet nemen, daar is te weinig me te beginnen. Voor iets meer geld heb je wat beters. Gewoon laten liggen dus.
Imi kan wel, maar zoek er 1 2ehands oid en laat hem honen/opboren, zet er een goede zuiger in en laat hem afwerken en eventueel de uitlaatpoort IETS bewerken. Dan ben je minder kwijt dan een airsal en rij je een stuk beter. Je slijtage is wel hoger dan met een nicasilwand. MAar met een std luchtfilter en goede olie kan hij best een nog redelijk wat km maken. Cilinder is eventueel nog een keer te honen.
Of haal een eurocilindro/athena/parmakit/airsal en laat hem afwerken En eventueel uitlaatpoort iets aan laten passen, goede zuiger monteren. Dit is een slijtvaster dan een imi.
ter aanvulling, std honda snel
is een belgische orginele cilinder, te herkennen aan het opdruk HM167 boven de uitlaatpoort aan de buitenkant, zeer snelle cilinder van gietijzer en goed afgewerkt.
is moeilijk te krijgen
|
|
|
|
stoeptegel |
31-8-2005 21:51 |
 Posts: 3085 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
ter aanvulling, std honda snel
is een belgische orginele cilinder, te herkennen aan het opdruk HM167 boven de uitlaatpoort aan de buitenkant, zeer snelle cilinder van gietijzer en goed afgewerkt.
is moeilijk te krijgen
Ik krijg er een org honda cilinder onder waar de uitlaatpoort van is uitgeveild.Dat is toch wel goed?(kwa slijtage etc. in tegenstellign toot immi enz.)
|
|
80 cc ownatsj |
|
Dit topic is 3831 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|