Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - eurokit 50cc honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 545 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31721 - eurokit 50cc honda mt
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bereheer 31-8-2005 21:13 Print topicpost

Posts: 1901
hoi

ik had een paar vraagjes over de eurokit 50cc van honda mt:

is de cilinder een beetje kwaliteit, gaat deze lang mee?

is deze cilinder hoogtoerig of laagtoerig?

hoe hard zal deze lopen met 13 keihin of 18 keihin, met originele luchtfilter(snelle slangen) en luaho bocht?

bvd
 
bloaze manne, meej diene woage!

christianos 31-8-2005 21:15 Print reply

Posts: 20445
is een goeie kwaliteit prijs verhouding

is nietr hoogtoerig of laagtoerig, gewoon normaal en gaat lang mee en is betrouwbaar.

zal ongeveer 85/90 lopen op een mt
 
bereheer 31-8-2005 21:21 Print reply

Posts: 1901
hoe trekt zo'n cilinder van plaats af? bij m'n immi moet ik ongeveer vol gas geven, maar hij rijd wel ong 80
 
bloaze manne, meej diene woage!
christianos 31-8-2005 21:21 Print reply

Posts: 20445
gewoon goed

en je imi is dan versleten
 
blair 31-8-2005 21:22 Print reply
Posts: 150
IS laagtoerige schroot. Zelfs een pw draait meer toeren. Zuiger is zo scherp dat je je klauwen er aan openhaalt letterlijk. Een erg goeie kombinatie met de uitgehakte spoelpoorten en zeer brede uitlaatpoort. Beter is om deze cilinder te laten liggen. Een honda cilinder halen die de japanners hadden ontworpen voor het blok ipv het slome gietding waar die hie rmee geleverd was. Of een zeta/eurocindro/athena halen en op zijn minst laten afwerken en een goede zuiger erin zetten.

Ik kreeg mijn mb met moeite op 90 digitaal 16*42 vertand (homoet, 16 mm, hd kop, adige membraan). Terwijl mijn pw 4 km sneller was en meer vermogen onderin had, beide cilinders waren bewerkt... Std kreeg ik de airsal niet voorbij de 82 km/h digitaal.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
bereheer 31-8-2005 21:24 Print reply

Posts: 1901
niet kopen dus en beter met immi 50 rijden?
 
bloaze manne, meej diene woage!
stoeptegel 31-8-2005 21:31 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
IS laagtoerige schroot. Zelfs een pw draait meer toeren. Zuiger is zo scherp dat je je klauwen er aan openhaalt letterlijk. Een erg goeie kombinatie met de uitgehakte spoelpoorten en zeer brede uitlaatpoort. Beter is om deze cilinder te laten liggen. Een honda cilinder halen die de japanners hadden ontworpen voor het blok ipv het slome gietding waar die hie rmee geleverd was. Of een zeta/eurocindro/athena halen en op zijn minst laten afwerken en een goede zuiger erin zetten.

Ik kreeg mijn mb met moeite op 90 digitaal 16*42 vertand (homoet, 16 mm, hd kop, adige membraan). Terwijl mijn pw 4 km sneller was en meer vermogen onderin had, beide cilinders waren bewerkt... Std kreeg ik de airsal niet voorbij de 82 km/h digitaal.

wat bedoel je met een honda cilinder die de japanners hadden ontwikkeld voor het blok?
 
80 cc ownatsj
christianos 31-8-2005 21:32 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

wat bedoel je met een honda cilinder die de japanners hadden ontwikkeld voor het blok?

ach hij blaat een beetje

niet zo bedoeld

ik dacht trouwens dat je de 70cc wilde aanschaffen

is een goede cilinder, begin niet aan immi, dat is zonde..

emn werk hem een beetje af met een vijltje.

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 31-8-2005 om 21:44 uur.
 
Joostvdw 31-8-2005 21:38 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

ach hij blaat een beetje

ik dacht trouwens dat je de 70cc wilde aanschaffen

is een goede cilinder, begin niet aan immi, dat is zonde..

emn werk hem een beetje af met een vijltje.


grapjas

bart loopt hier al heel wat jaartjes meer rond en weet ook wel "iets" meer van honda en 2t in algemeen dan jij, dus denk voordat je wat zegt...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 31-8-2005 21:40 Print reply

Posts: 20445
ik zeg niet dat ie ongelijk heeft ?
edit: ik zeg alleen dat het voor de prijs een schappelijke cilinder is

als iedereen geld had, ja dan zou iedereen polini rijden

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 31-8-2005 om 21:41 uur.
 
Joostvdw 31-8-2005 21:42 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik zeg niet dat ie ongelijk heeft ?
edit: ik zeg alleen dat het voor de prijs een schappelijke cilinder is

als iedereen geld had, ja dan zou iedereen polini rijden

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 31-8-2005 om 21:41 uur.


je zegt dat hij blaat, daar reageer ik op, niet meteen iemand zo afkraken als hij iets verteld wat jij mss niet meteen snapt of niet weet waar hij het over heeft, dat was het enige


 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 31-8-2005 21:44 Print reply

Posts: 20445
ja okeej, maar dat was nieyt zo bedoeld eigenlijk

ik ben het wel met hem eens, alleen het is gewoon een goeie prijs/kwaliteit verhouding, een tientje duurder dan immi en stukken beter
 
-Niellesie- 31-8-2005 21:46 Print reply

Posts: 6454
eurokit is leuk cilindertje hoor
betaalbaar en betrouwbaar

loopt ong net zo hard als immie maar stuk rustiger
 
allalallalallalalallalala
blair 31-8-2005 21:46 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

wat bedoel je met een honda cilinder die de japanners hadden ontwikkeld voor het blok?


De honda snelle cilinder die volgens de japanners 6,7 pk leverd... Honda snel oid wordt die ook vaak genoemd. Deze cilinder sluit itt veel imitatiezooi goed aan op het blok en heeft een leuke timing/portlayout en goede afwerking. plug&play

Airsal zou ik niet nemen, daar is te weinig me te beginnen. Voor iets meer geld heb je wat beters. Gewoon laten liggen dus.

Imi kan wel, maar zoek er 1 2ehands oid en laat hem honen/opboren, zet er een goede zuiger in en laat hem afwerken en eventueel de uitlaatpoort IETS bewerken. Dan ben je minder kwijt dan een airsal en rij je een stuk beter. Je slijtage is wel hoger dan met een nicasilwand. MAar met een std luchtfilter en goede olie kan hij best een nog redelijk wat km maken. Cilinder is eventueel nog een keer te honen.

Of haal een eurocilindro/athena/parmakit/airsal en laat hem afwerken En eventueel uitlaatpoort iets aan laten passen, goede zuiger monteren. Dit is een slijtvaster dan een imi.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
christianos 31-8-2005 21:48 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]


De honda snelle cilinder die volgens de japanners 6,7 pk leverd... Honda snel oid wordt die ook vaak genoemd. Deze cilinder sluit itt veel imitatiezooi goed aan op het blok en heeft een leuke timing/portlayout en goede afwerking. plug&play

Airsal zou ik niet nemen, daar is te weinig me te beginnen. Voor iets meer geld heb je wat beters. Gewoon laten liggen dus.

Imi kan wel, maar zoek er 1 2ehands oid en laat hem honen/opboren, zet er een goede zuiger in en laat hem afwerken en eventueel de uitlaatpoort IETS bewerken. Dan ben je minder kwijt dan een airsal en rij je een stuk beter. Je slijtage is wel hoger dan met een nicasilwand. MAar met een std luchtfilter en goede olie kan hij best een nog redelijk wat km maken. Cilinder is eventueel nog een keer te honen.

Of haal een eurocilindro/athena/parmakit/airsal en laat hem afwerken En eventueel uitlaatpoort iets aan laten passen, goede zuiger monteren. Dit is een slijtvaster dan een imi.


ter aanvulling, std honda snel

is een belgische orginele cilinder, te herkennen aan het opdruk HM167 boven de uitlaatpoort aan de buitenkant, zeer snelle cilinder van gietijzer en goed afgewerkt.
is moeilijk te krijgen

 
stoeptegel 31-8-2005 21:51 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]


ter aanvulling, std honda snel

is een belgische orginele cilinder, te herkennen aan het opdruk HM167 boven de uitlaatpoort aan de buitenkant, zeer snelle cilinder van gietijzer en goed afgewerkt.
is moeilijk te krijgen


Ik krijg er een org honda cilinder onder waar de uitlaatpoort van is uitgeveild.Dat is toch wel goed?(kwa slijtage etc. in tegenstellign toot immi enz.)
 
80 cc ownatsj

Dit topic is 3831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved