1:koppeling in in zijn 1 zetten dat is naar beneden trappen ( bij meeste brommers
2e koppeling op laten komen gas geven
3e koppeling in gas los schakel pookje omhoog duwen en dan zo verder
totdat je terug wil schakelen, stel je rijd in de 4 en je wil naar de 2 schakelen, beetje remmen met rem koppeling in beetje gas houden en 2 tikjes terug met je versnelling pookje
zo dacht mike het ongeveer
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Quote:Oorspronkelijk gepost door: meetje
heeft er iemand dan een korte maar goeie beschrijving van hoe je moet schakelen?
koppeling intrekken en aankicken
koppeling langzaam op laten komen en langzaam gas geven( is veiliger )
voor het rijden:
hoog genoege toeren koppeling intrekken
schakel pookje naar beneden/omhoog en koppeling weer langzaam op laten komen en weer gas geven
enz
enz
Quote:Oorspronkelijk gepost door: T_S_X_
het gaat over me tsx, als ik het gas loslaat en dus in toeren zak en ik eigenlijk moet terugschakelen maar dan opeens flink gas geef (dus in een keer veel meer toeren maken) gaat ie stotteren en krijg ik hem niet meer hoger in toeren als ik dan een tijdje half gas rijd gaat ie opeens wel weer hoger in toeren (70 cc , 20 mm dell, sproeier 105, ori luchtfilter, proma uitlaat) en hij start alleen met choke in maar rijd kut met choke in
hoe komt dit???
hoe staat je gasnaald? probeer die 1 standje hoger te zetten. krijgt ie bij het oppakken wat meer bezine. had ik laatst namelijk ook
koppeling intrekken en aankicken
koppeling langzaam op laten komen en langzaam gas geven( is veiliger )
voor het rijden:
hoog genoege toeren koppeling intrekken
schakel pookje naar beneden/omhoog en koppeling weer langzaam op laten komen en weer gas geven
enz
enz
duidelijk genoeg?
Alstie in zijn vrij staat en dan aankicken is wa handiger, omdat een stilstaande koppeling niet goed ontkoppelt
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?