Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #31639 - Het Kleine Vragentopic
|
Pagina 34 van 114
|
Dit topic is 50047 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
richard3 |
10-11-2005 23:27 |
 Posts: 5198 |
|
|
op naar de grote brommers |
|
Inf3ctus |
10-11-2005 23:34 |
Posts: 34 |
Is een iets kleinere sproeier 't enige? Moet ik niet wat aan de bougie zelf doen? Mischien als je uitlegt hoe 't zit zie ik er meer logica in, als 't niet teveel moeite is  .
We zien hier allen om te leren zal ik maar zeggen  .
|
|
Status DT: Lopend, missende en betere onderdelen komen nog |
|
puch_master |
10-11-2005 23:40 |
|
richard3 |
10-11-2005 23:42 |
 Posts: 5198 |
ik zal mijn best doen 
je brommer afstellen door je door de hoeveelheid brandstof met lucht af te stellen
heb je teveel brandstof wordt je bougie zwart
heb je teweinig brandstof wordtt je bougie wit achtig van kleur
als je onder carb de vlotterbak open draait dan zit daar een vaak (bijna altijd) een kopere staaf in. met op het uiteinde een klein zo lijkt het vaak schroefje, hier in zit een gaatje
dit is je sproeier die kan je uit de kopere staaf draaien en heb je een ding zo groot als een moertje in je handen
hiermee ga je naar de brommerboer toe en vraag je er 1 van 2 maten kleiner.(het is raadzaam om als beginner meteen een nieuwe bougie mee tenemen) dit omdat je dan de kleur goed kan zien en het afstellen makkelijker zal zijn)
die doe je er vervolgens in doet je carb weer dicht.
je start je brommer en gaat 5 a 10 min rijden
vervolgens kom je terug draai je je bougie er uit deze heeft dan een kleur de kleur zou koffie bruin moeten zijn om een perfecte verbranding te hebben.
dan ga je je brommer weer starten(als de bougie er in zit natuurlijk)(duhhh)
je kijkt nu of hij stationair blijft lopen zo niet draai je de stationair schroef iets in dit is meestal de grote schroef op de zijkant van de carb.
kan dit niet verder draai je de lucht schroef iets uit
dit doe je tot ie netjes stationair blijft lopen en goed reageerd op het gas en de kleur van de bougie goed is
dit is een snelle vorm van afstellen maar ik zou toch de faq maar eens lezen
die is een stuk uitgebreider en misschien makkelijker
damn patrick was me voor met de link
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 10-11-2005 om 23:42 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
Inf3ctus |
10-11-2005 23:50 |
Posts: 34 |
Richard,
Harstikke bedankt! Ik kan niet wachten tot ik m'n loon binnen heb en wat nieuwe dingetjes erin kan gooien. M'n DT loopt op dit moment niet, maar zo kom ik elke keer een stapje dichterbij  . Volgens m'n pa heeft 't blok trouwens een erg lage compressie doordat hij niet eens aan te lopen is, heeft dat ook hiermee te maken of is dat puur omdat de demper niet goed sluit en er een lager mist tussen de uitlaat en de cyl. ?
puch_master,
Ik zal 'm zeker lezen, bedankt!
|
|
Status DT: Lopend, missende en betere onderdelen komen nog |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
10-11-2005 23:51 |
 Posts: 13700 |
ik denk dat je pakking bedoeld tussen cilinder en uitlaat en daar kan je compressie verlies hebben
|
|
|
|
Palava |
10-11-2005 23:52 |
 Posts: 2866 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Inf3ctus
Richard,
Harstikke bedankt! Ik kan niet wachten tot ik m'n loon binnen heb en wat nieuwe dingetjes erin kan gooien. M'n DT loopt op dit moment niet, maar zo kom ik elke keer een stapje dichterbij . Volgens m'n pa heeft 't blok trouwens een erg lage compressie doordat hij niet eens aan te lopen is, heeft dat ook hiermee te maken of is dat puur omdat de demper niet goed sluit en er een lager mist tussen de uitlaat en de cyl. ?
puch_master,
Ik zal 'm zeker lezen, bedankt!
je mist een lager tussen uitlaat en cil? je bedoeld pakking ( hoop ik )
als je hem niet kan aan lopen vanwege de weetstand van je zuiger/cil (je xcompressie) is dat juist goed, dat betekend namelijk at je blok nog genoeg compressie heeft
|
|
|
|
Inf3ctus |
11-11-2005 0:06 |
Posts: 34 |
Rob-Peters en Palava,
Haha, dat klopt ja, ik bedoel idd de pakking. Haal ik wel eens door elkaar net als de carberateur en de bougie  (alleen de namen dan...).
Maar, dat 'ie niet te starten valt tijdens 't aanlopen is dus een positief punt? Of ja, toen ik 'm kocht liepen ze 'm wel aan, maar bij ons schijnt 't niet te lukken... Hij is helemaal niet te starten trouwens hoor, zeg ik er maar ff bij  . Maar de nieuwe contactpuntjes moeten er dan ook nog in en ik moest de ontsteking nog nakijken. Oja, de condensator is waarschijnlijk ook dood en ik hoor net van een vriend van me dat dat een levensbelangrijk onderdeel is  .
...Klinkt zo vrij hopeloos in de oren bij mij. Vooral aangezien er nog een aantal andere dingen aan moeten gebeuren :(.
Dit bericht is gewijzigd door Inf3ctus op 11-11-2005 om 0:08 uur.
|
|
Status DT: Lopend, missende en betere onderdelen komen nog |
|
[RRT] Lost-P |
11-11-2005 0:07 |
Posts: 4578 |
nou, repareer dan eerst alles wat nog gedaan moet worden... en probeer dan weer, en kijk dan wat er eventueel nog aan de hand kan zijn.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Inf3ctus |
11-11-2005 0:10 |
Posts: 34 |
Ik zou niets liever willen, maar we hebben niet alle middelen beschikbaar om 't hele blok open te halen en over ong. 2 weken heb ik 't geld pas binnen om alles in 1 keer te kopen. Daarom probeer ik nu zoveel mogelijk info te verkrijgen zodat ik dan meteen aan de slag kan.
Sorry als ik zeurderig over kom, maar ik wil graag dat ik m'n brommer zo snel mogelijk aan de praat krijg en daar heb ik uiteraard hulp bij nodig.
Dit bericht is gewijzigd door Inf3ctus op 11-11-2005 om 0:14 uur.
|
|
Status DT: Lopend, missende en betere onderdelen komen nog |
|
arie333 |
11-11-2005 0:14 |
 Posts: 693 |
me nieuwe metrakit uitlaat zit er nu op top is 105 maar dan maakt zo rond de 15k toeren dit is te veel hij mag maar 11 duizend wat moet ik nou veranderen om te zorgen dat hij wat minder overtoeren maakt
edit: ik maak wel ff topicje aan
Dit bericht is gewijzigd door arie333 op 11-11-2005 om 7:23 uur.
|
|
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home. |
|
B.O.P. |
11-11-2005 15:10 |
 Posts: 2 |
Hmmmm, here goes;
Voor het choppen van een brommer heb ik KLEINE wielen nodig, zowel voor als achter.
Ik wil dus kleine brommer wielen niet van die zware scooter wielen.
Graag compleet dus met velg, binnen en buitenband, as en rem.
Ik heb een keer wielen gebruikt waar 2 1/4 x 12 op lagen, die werkten OK.
Voor het voorwiel mag het ook wat kleiner.
Geef de maten anders even door in CM doorsnee, lekker debiel maar makkelijker voor mij. Graag ook de prijs.
Bij voorkeur in de Bommelerwaard dan kan ik het ophalen.
|
|
|
|
jellerrr |
12-11-2005 16:25 |
 Posts: 572 |
M'n voetrem van m'n mt5 is versleten, en nu zoek ik dus nieuwe remsegmenten. Heb er op 50cc.nl 2 gevonden, waarvan de een 5.30 euro is, en de ander 12.19 euro. Nu is mijn vraag: Wat is het verschil tussen deze 2, en welke is aan te raden om te kopen?
Hier de link:
http://www.50cc.nl/z...8012,3463,16660,7988
|
|
|
|
senda80cc |
12-11-2005 16:36 |
 Posts: 3434 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
M'n voetrem van m'n mt5 is versleten, en nu zoek ik dus nieuwe remsegmenten. Heb er op 50cc.nl 2 gevonden, waarvan de een 5.30 euro is, en de ander 12.19 euro. Nu is mijn vraag: Wat is het verschil tussen deze 2, en welke is aan te raden om te kopen?
Hier de link:
http://www.50cc.nl/z...8012,3463,16660,7988
de dure zijn gewoon A kwaliteit
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
b e r t |
12-11-2005 17:18 |
 Posts: 1855 |
hoeveel kun je ongeveer op een nieuwe yamaha dt50r afdingen. ik hoor veel dat ze een helm en/of slot erbij krijgen. hoeveel is het jullie gelukt?
|
|
|
|
Dit topic is 50047 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 34 van 114
|
|