Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Het Kleine Vragentopic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31639 - Het Kleine Vragentopic
Pagina 34 van 114
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 112, 113, 114Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 50047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 10-11-2005 23:27 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inf3ctus
Aan iedereen die op mijn vraag over de brandstof gereageerd hebben, bedankt ! 'K voel me echt een idioot maar ik heb dan nog ook 't een en ander te leren .

Nog een klein vraagje btw; M'n bougie was zwart van 't vet, dit houdt toch in dat ik een 'hetere' moet hebben?

Dit bericht is gewijzigd door Inf3ctus op 10-11-2005 om 23:13 uur.

ik zou dan ff opnieuw afstellen iets kleinere sproeier weet je niet hoe check faq of laat het een handige vriend doen

 
op naar de grote brommers
Inf3ctus 10-11-2005 23:34 Print reply
Posts: 34
Is een iets kleinere sproeier 't enige? Moet ik niet wat aan de bougie zelf doen? Mischien als je uitlegt hoe 't zit zie ik er meer logica in, als 't niet teveel moeite is .

We zien hier allen om te leren zal ik maar zeggen .
 
Status DT: Lopend, missende en betere onderdelen komen nog
puch_master 10-11-2005 23:40 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inf3ctus
Is een iets kleinere sproeier 't enige? Moet ik niet wat aan de bougie zelf doen? Mischien als je uitlegt hoe 't zit zie ik er meer logica in, als 't niet teveel moeite is .

We zien hier allen om te leren zal ik maar zeggen .



bij deze link: http://www.brommerforum.nl/faq/list

staat veel handige info, neus hier zelf even rond
zo leer je BF meteen een beetje beter kennen
 
Toyota AE86 Levin coupé
richard3 10-11-2005 23:42 Print reply

Posts: 5198
ik zal mijn best doen
je brommer afstellen door je door de hoeveelheid brandstof met lucht af te stellen
heb je teveel brandstof wordt je bougie zwart
heb je teweinig brandstof wordtt je bougie wit achtig van kleur

als je onder carb de vlotterbak open draait dan zit daar een vaak (bijna altijd) een kopere staaf in. met op het uiteinde een klein zo lijkt het vaak schroefje, hier in zit een gaatje
dit is je sproeier die kan je uit de kopere staaf draaien en heb je een ding zo groot als een moertje in je handen
hiermee ga je naar de brommerboer toe en vraag je er 1 van 2 maten kleiner.(het is raadzaam om als beginner meteen een nieuwe bougie mee tenemen) dit omdat je dan de kleur goed kan zien en het afstellen makkelijker zal zijn)
die doe je er vervolgens in doet je carb weer dicht.
je start je brommer en gaat 5 a 10 min rijden
vervolgens kom je terug draai je je bougie er uit deze heeft dan een kleur de kleur zou koffie bruin moeten zijn om een perfecte verbranding te hebben.
dan ga je je brommer weer starten(als de bougie er in zit natuurlijk)(duhhh)
je kijkt nu of hij stationair blijft lopen zo niet draai je de stationair schroef iets in dit is meestal de grote schroef op de zijkant van de carb.
kan dit niet verder draai je de lucht schroef iets uit
dit doe je tot ie netjes stationair blijft lopen en goed reageerd op het gas en de kleur van de bougie goed is

dit is een snelle vorm van afstellen maar ik zou toch de faq maar eens lezen
die is een stuk uitgebreider en misschien makkelijker


damn patrick was me voor met de link


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 10-11-2005 om 23:42 uur.
 
op naar de grote brommers
Inf3ctus 10-11-2005 23:50 Print reply
Posts: 34
Richard,

Harstikke bedankt! Ik kan niet wachten tot ik m'n loon binnen heb en wat nieuwe dingetjes erin kan gooien. M'n DT loopt op dit moment niet, maar zo kom ik elke keer een stapje dichterbij . Volgens m'n pa heeft 't blok trouwens een erg lage compressie doordat hij niet eens aan te lopen is, heeft dat ook hiermee te maken of is dat puur omdat de demper niet goed sluit en er een lager mist tussen de uitlaat en de cyl. ?

puch_master,

Ik zal 'm zeker lezen, bedankt!
 
Status DT: Lopend, missende en betere onderdelen komen nog
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 10-11-2005 23:51 Print reply

Posts: 13700
ik denk dat je pakking bedoeld tussen cilinder en uitlaat en daar kan je compressie verlies hebben
 
Palava 10-11-2005 23:52 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inf3ctus
Richard,

Harstikke bedankt! Ik kan niet wachten tot ik m'n loon binnen heb en wat nieuwe dingetjes erin kan gooien. M'n DT loopt op dit moment niet, maar zo kom ik elke keer een stapje dichterbij . Volgens m'n pa heeft 't blok trouwens een erg lage compressie doordat hij niet eens aan te lopen is, heeft dat ook hiermee te maken of is dat puur omdat de demper niet goed sluit en er een lager mist tussen de uitlaat en de cyl. ?

puch_master,

Ik zal 'm zeker lezen, bedankt!



je mist een lager tussen uitlaat en cil? je bedoeld pakking ( hoop ik )
als je hem niet kan aan lopen vanwege de weetstand van je zuiger/cil (je xcompressie) is dat juist goed, dat betekend namelijk at je blok nog genoeg compressie heeft
 
Inf3ctus 11-11-2005 0:06 Print reply
Posts: 34
Rob-Peters en Palava,

Haha, dat klopt ja, ik bedoel idd de pakking. Haal ik wel eens door elkaar net als de carberateur en de bougie (alleen de namen dan...).

Maar, dat 'ie niet te starten valt tijdens 't aanlopen is dus een positief punt? Of ja, toen ik 'm kocht liepen ze 'm wel aan, maar bij ons schijnt 't niet te lukken... Hij is helemaal niet te starten trouwens hoor, zeg ik er maar ff bij . Maar de nieuwe contactpuntjes moeten er dan ook nog in en ik moest de ontsteking nog nakijken. Oja, de condensator is waarschijnlijk ook dood en ik hoor net van een vriend van me dat dat een levensbelangrijk onderdeel is .

...Klinkt zo vrij hopeloos in de oren bij mij. Vooral aangezien er nog een aantal andere dingen aan moeten gebeuren :(.

Dit bericht is gewijzigd door Inf3ctus op 11-11-2005 om 0:08 uur.
 
Status DT: Lopend, missende en betere onderdelen komen nog
[RRT] Lost-P 11-11-2005 0:07 Print reply
Posts: 4578
nou, repareer dan eerst alles wat nog gedaan moet worden... en probeer dan weer, en kijk dan wat er eventueel nog aan de hand kan zijn.
 
Chille Tune shit dan
Inf3ctus 11-11-2005 0:10 Print reply
Posts: 34
Ik zou niets liever willen, maar we hebben niet alle middelen beschikbaar om 't hele blok open te halen en over ong. 2 weken heb ik 't geld pas binnen om alles in 1 keer te kopen. Daarom probeer ik nu zoveel mogelijk info te verkrijgen zodat ik dan meteen aan de slag kan.

Sorry als ik zeurderig over kom, maar ik wil graag dat ik m'n brommer zo snel mogelijk aan de praat krijg en daar heb ik uiteraard hulp bij nodig.

Dit bericht is gewijzigd door Inf3ctus op 11-11-2005 om 0:14 uur.
 
Status DT: Lopend, missende en betere onderdelen komen nog
arie333 11-11-2005 0:14 Print reply

Posts: 693
me nieuwe metrakit uitlaat zit er nu op top is 105 maar dan maakt zo rond de 15k toeren dit is te veel hij mag maar 11 duizend wat moet ik nou veranderen om te zorgen dat hij wat minder overtoeren maakt

edit: ik maak wel ff topicje aan

Dit bericht is gewijzigd door arie333 op 11-11-2005 om 7:23 uur.
 
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home.
B.O.P. 11-11-2005 15:10 Print reply

Posts: 2
Hmmmm, here goes;

Voor het choppen van een brommer heb ik KLEINE wielen nodig, zowel voor als achter.

Ik wil dus kleine brommer wielen niet van die zware scooter wielen.
Graag compleet dus met velg, binnen en buitenband, as en rem.

Ik heb een keer wielen gebruikt waar 2 1/4 x 12 op lagen, die werkten OK.
Voor het voorwiel mag het ook wat kleiner.

Geef de maten anders even door in CM doorsnee, lekker debiel maar makkelijker voor mij. Graag ook de prijs.

Bij voorkeur in de Bommelerwaard dan kan ik het ophalen.
 
jellerrr 12-11-2005 16:25 Print reply

Posts: 572
M'n voetrem van m'n mt5 is versleten, en nu zoek ik dus nieuwe remsegmenten. Heb er op 50cc.nl 2 gevonden, waarvan de een 5.30 euro is, en de ander 12.19 euro. Nu is mijn vraag: Wat is het verschil tussen deze 2, en welke is aan te raden om te kopen?

Hier de link:
http://www.50cc.nl/z...8012,3463,16660,7988
 
senda80cc 12-11-2005 16:36 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
M'n voetrem van m'n mt5 is versleten, en nu zoek ik dus nieuwe remsegmenten. Heb er op 50cc.nl 2 gevonden, waarvan de een 5.30 euro is, en de ander 12.19 euro. Nu is mijn vraag: Wat is het verschil tussen deze 2, en welke is aan te raden om te kopen?

Hier de link:
http://www.50cc.nl/z...8012,3463,16660,7988


de dure zijn gewoon A kwaliteit
 
Keep on rockin' in a free world
b e r t 12-11-2005 17:18 Print reply

Posts: 1855
hoeveel kun je ongeveer op een nieuwe yamaha dt50r afdingen. ik hoor veel dat ze een helm en/of slot erbij krijgen. hoeveel is het jullie gelukt?
 

Dit topic is 50047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 34 van 114
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 112, 113, 114Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved