Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #31639 - Het Kleine Vragentopic
|
Pagina 14 van 114
|
Dit topic is 49868 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Speedy_racer |
27-9-2005 22:44 |
 Posts: 98 |
Als je 't goed heb krijg je een koelkast
Nejj, maar iig, dan kan ik net zo goed bij scooterparts
eentje voor ?110 kopen, daar zit er namenlijk gelijk eentje bij
en is zonder verzend kosten, op 50cc.nl komen er namenlijk
ook nog is verzendk... Over heen
|
|
|
|
bobje |
27-9-2005 22:45 |
|
christianos |
27-9-2005 22:47 |
 Posts: 20445 |
en je weet zeker dat hij op 50cc zonder kop is, het gebeurd namelijk niet zo vaak dat bij de ene site het setje zonder kop duurder is dan het zetje met kop op de andere site..
|
|
|
|
tomos_junkie |
1-10-2005 12:19 |
Posts: 7 |
Hey mense ik heb een tomos s25(snor) die te hard loopt (ongeveer 45km/h)
Nou wil ik dat ie harder op trekt en de top wat langzamer wordt.
Dan moet ik tog een groot achter tandwiel hebben en een kleine voor?
Alvast bedankt
|
|
|
|
The Catfish |
1-10-2005 14:32 |
 Posts: 1337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomos_junkie
Hey mense ik heb een tomos s25(snor) die te hard loopt (ongeveer 45km/h)
Nou wil ik dat ie harder op trekt en de top wat langzamer wordt.
Dan moet ik tog een groot achter tandwiel hebben en een kleine voor?
Alvast bedankt
precies.
|
|
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face.. |
|
hondadriver_chris |
1-10-2005 15:05 |
 Posts: 1042 |
heey mensen, ff vraagiej
ik heb nu een scooteruitlaatje, en daarvan moetik de voorbocht omlassen zonder prestaties te verliezen...
hij moet gewoon snel blijven (het is een mhr)
nou heb ik bedacht dezelfde dikte plaat gebruiken, en dezelfde maten enzo, alles uitgerekent en van karton nagemaakt nou ziet er leuk uit en gaat ook wel passen maar dan komt het probleem, hoe maak ik het na van plaatstaal?
hoe buig ik dat net zo mooi als dat karton?
en lassen... vasthechten met mig/mag en aflassen met tig?
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
Mr Pain |
1-10-2005 15:17 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris
heey mensen, ff vraagiej
ik heb nu een scooteruitlaatje, en daarvan moetik de voorbocht omlassen zonder prestaties te verliezen...
hij moet gewoon snel blijven (het is een mhr)
nou heb ik bedacht dezelfde dikte plaat gebruiken, en dezelfde maten enzo, alles uitgerekent en van karton nagemaakt nou ziet er leuk uit en gaat ook wel passen maar dan komt het probleem, hoe maak ik het na van plaatstaal?
hoe buig ik dat net zo mooi als dat karton?
en lassen... vasthechten met mig/mag en aflassen met tig?
je kan van die speciale conus rollers kopen waar? even googlen, denks dat je het beste gewoon tig kan lassen word meestal mooier alhoewel als je goed mig/mag kan lassen is dat natuurlijk ook een optie
|
|
|
|
mental_osx |
1-10-2005 16:11 |
 Posts: 264 |
wel heb net ff gekeken naar het bedradings schema van een mb
en ben tot de conclusie gekomen dat de - van mijn pinkers geaard moet worden.
waar kan ik dit best doen?
|
|
|
|
tomos_junkie |
1-10-2005 21:27 |
Posts: 7 |
Als ik een groter achtertandwiel koop moet ik dan mijn ketting verlengen of kan dat niet en moet ik een nieuwe kopen
Ik las trouwes ook dat je voor en achter een even aantal tandjes meer moet hebben als je oude tandwiel want als de voor en achter tandwielen gelijk zijn (even en oneven) dan krijg je het geval dat je tandwielen sneller slijten  (dit zei stokerrr)
Is dit waar, wie kan mij het vertellen?
|
|
|
|
Terror |
1-10-2005 22:23 |
|
User 927 |
1-10-2005 22:48 |
 Posts: 6405 |
Dat van dat even/oneven is de grootste BS die ik ooit gehoord heb
|
|
|
|
hondadriver_chris |
2-10-2005 18:40 |
 Posts: 1042 |
eey mensen
snelle vraag...
ik heb een malossi cilinderkop gehaald voor een 70cc van een scooter, ik wil de squis op 0.5 hebben maar daar kom ik lang niet aan, de poorten staan nog niet eens helemaal open, dus de cilinder moet nog hoger liggen
nou makkelijk denken jullie: de cilinderkop afvlakken, maar wat is nou het geval, in de cilinderkop zit een rand waar een speciale O-ring in valt...
dus als je die afvlakt moet je die rand er weer in zien te krijgen, geen makkelijke opgave
kan je de cilinder afvlakken?
dan veranderd de deck height (ofzo)
tips/trucks/oplossingen WELKOM
Dit bericht is gewijzigd door hondadriver_chris op 2-10-2005 om 18:56 uur.
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
vinnie |
2-10-2005 18:42 |
 Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomos_junkie
Als ik een groter achtertandwiel koop moet ik dan mijn ketting verlengen of kan dat niet en moet ik een nieuwe kopen 
Ik las trouwes ook dat je voor en achter een even aantal tandjes meer moet hebben als je oude tandwiel want als de voor en achter tandwielen gelijk zijn (even en oneven) dan krijg je het geval dat je tandwielen sneller slijten (dit zei stokerrr)
Is dit waar, wie kan mij het vertellen?
koop een nieuwe, en ook nieuw voortandwiel meteen.
Ketting en tandwielen slijten op elkaar in, als je de oude ketting gebruikt slijt je neiuwe tandwiel sneller omdat de ketting niet bij het tandwiel "past" zegmaar.
En dat ven die slijtage is echt dikke BS
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
geert-nsr |
3-10-2005 18:10 |
 Posts: 6438 |
nu weet ik dat me carb orgineel is maar er staat 16/6 op en pr en japan staat die 16/6 voor 16 mm carberateur??
|
|
|
|
vinnie |
3-10-2005 18:11 |
 Posts: 3505 |
nee 12 mm.
hm16.6 is het nummer dat honda heeft gegeven daaraan (of keihin)
op je cil. staat het ook
en je uitlaat ook (als je origineel heb)
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Dit topic is 49868 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 14 van 114
|
|