Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Buggy starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31283 - Buggy starten
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 12-8-2005 13:06 Print reply

Posts: 5198
het werkte niet of niet goed denk ik anders zoek je niet iets anders

 
op naar de grote brommers
Luc 12-8-2005 13:19 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
kan je op je kickstarter as niet een tandwiel zetten en dan een ketting naar een plek waar je wel kan kicken, daar ook een as met tandwiel en daar de kickstarter op...


Foto en commentaar niet gezien?

Dus ja, ik heb dat gemaakt, alleen het werkt ' nog ' niet goed, ben nu op men werk, dus ff kettingspannertje ervoor maken..

Maar de laatste keer dat ik ermee reed, viel ie uit, dus mss ligt het daaraan dattie niet start? Eens proberen aan te duwen, en dan kijken of ie loopt. alsie loopt weet ik vaneigens dat men kicksysteempje niet fantastisch werkt.

Maar ik denk dat ik een startmotor op mijn vliegwiel ga proberen, en dan een adapter voor op het vliegwiel, maar of dat gaat is ook nog niet te zeggen, want ik mag natuurlijk niet tegen de spoelen aankomen. EN ik moet een startmotor hebben die dezelfde kant opdraait als het vliegwiel, weet iemandzo welke kant het vliegwiel opdraait?
 
PlaceR 12-8-2005 14:20 Print reply
Posts: 1588
al gedacht aan een vrijlooptandwiel???
zelfde idee als op een puch zit om aan te fietsen?

deze kun je op je vooras maken en als deze draait draait het tandwiel niet mee.... zodra de startmotor het tandwiel aandrijft draait de as WEL mee....

hopelijk snap je t anders voeg me ff toe op:
robpelkmans@hotmail.com
 
richard3 12-8-2005 14:51 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc
[...]


Foto en commentaar niet gezien?

Dus ja, ik heb dat gemaakt, alleen het werkt ' nog ' niet goed, ben nu op men werk, dus ff kettingspannertje ervoor maken..

Maar de laatste keer dat ik ermee reed, viel ie uit, dus mss ligt het daaraan dattie niet start? Eens proberen aan te duwen, en dan kijken of ie loopt. alsie loopt weet ik vaneigens dat men kicksysteempje niet fantastisch werkt.

Maar ik denk dat ik een startmotor op mijn vliegwiel ga proberen, en dan een adapter voor op het vliegwiel, maar of dat gaat is ook nog niet te zeggen, want ik mag natuurlijk niet tegen de spoelen aankomen. EN ik moet een startmotor hebben die dezelfde kant opdraait als het vliegwiel, weet iemandzo welke kant het vliegwiel opdraait?




staat meestal een pijl op de bovenkant van het vliegwiel dus als je van boven er op kijkt

 
op naar de grote brommers
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-8-2005 15:25 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc
[...]


Startmotoren worden in tractoren ook gewoon met v snaar gespannen hoor, gewoon een kwestie van goed aanspannen, en de juiste poulies..

maar dan nog, al heb ik een dynostart, hoe wil je het d?n maken?



gewoon die dynastartmotor permanent aandrijven door vliegwiel of door voortandwiel.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jackmasterTZR 12-8-2005 15:49 Print reply

Posts: 3062
eehj puij je kunt natuurlijk ook netzoals bij de formule 1 een los start motor die je er in steekt wanneer je 'm wilt start en als de motor draait haal je die eruit.
 
richard3 12-8-2005 16:05 Print reply

Posts: 5198
zo'n idee had ik ook maar dan op de moer van de krukas door de carter deksel heen met keerring en dan een busje om de e.v.t lege ruimte op te vullen voila het werkt
 
op naar de grote brommers
-Tom- 12-8-2005 17:01 Print reply

Posts: 4152
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
eehj puij je kunt natuurlijk ook netzoals bij de formule 1 een los start motor die je er in steekt wanneer je 'm wilt start en als de motor draait haal je die eruit.

En als 'ie in 't terrein ergens afslaat hele tijd met een karretje met startmotor en zware accu aan komen zeulen..
 
FTS Member
jackmasterTZR 12-8-2005 18:28 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

En als 'ie in 't terrein ergens afslaat hele tijd met een karretje met startmotor en zware accu aan komen zeulen..


plek zat voor een accu, en zo?n start motor is nie zo groot, als je gwoon een soort van rails maakt zodat je ?m gewoon naar voren toe schuift knop in druk en als ie aanslaat weer naar achteren trekken. moet makkelijk lukken...
 
Luc 12-8-2005 20:12 Print reply

Posts: 3590
Hmmja, waar ik nu aan zit te denken, is idd zoals gezegd


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
zo'n idee had ik ook maar dan op de moer van de krukas door de carter deksel heen met keerring en dan een busje om de e.v.t lege ruimte op te vullen voila het werkt


Dat weet ik wel, das allemaal redelijk makkelijk te realiseren, maar probeer maar eens een fatsoenlijke adapter te maken voor op het vliegwiel, die NIET veel plaats inneemt, omdattie anders tegen de spoelen aanzit van de ontsteking, en dat allemaal perfect keurig netjes oliedicht, zonder speling, en helemaal uitgelijnt..

ik ga eens men carterkap eraf trekken, kijken hoeveel ruimte ik over heb
 
Luc 12-8-2005 20:23 Print reply

Posts: 3590
Ok mensen, ik heb dus bijna z?ker besloten om het via de krukas te fabrieken, en daar een startmotor op. Laat ik door men buurman het een en ander frezen/draaien e.d en dan moet het goed komen.
M??r, ik heb de krukas draait dus rechts om, de startmotor ook( als je het blok en startmotor voor je houdt). Maar de startmotor moet recht tevenover de krukas staan, dus draaitie de verkeerde kant op.

Weet dus iemand of er verschil zit in startmotoren, dat de startmotor van de ene auto of die van een andere links of rechts om draaien, of draaien ze ?llemaal rechtsom?
 
richard3 12-8-2005 20:25 Print reply

Posts: 5198
ik wil hem op de andere kant van de krukas hebben
aan de koppelings kant dat gaat dan wel werken

met neem een las apparaat en een dop die op de krukasmoer past last dit vast aan een stang men maakt vervolgens een gat in de carterkap waar normaal het krukastandwiel zit men maakt dit zo groot dat er een keerring inpast men maakt een opvulbusje zodat de overige ruimte tussen de keerring en de stang past (zoals met de meeste uitlaatmondstukken gedaan wordt)dus zo/'n rechte rand deze doe je aan de buitekant smeert dit mocht dit nodig zijn in met vloeibarepakking en op die stang maakt met de startmotor e.v.t kan je ook nog de bus misschien ver genoeg terug trekken zodat hij niet meer op de krukasmoer loopt en dan kan je je startmotor er afpakken als ie loopt is simpel maar toch moeilijk te maken.
lukt het niet om die dop van de moer af te halen om dat in de carter niet genoeg ruimte is kan de stang verstek zagen en kan je dus op motor van de stang afpakken als ie loopt dit is ook lastig te maken maar zeker te doen hoor

denk dat het wel werkt(2 dagen overna gedacht tips zijn welkom natuurlijk aanmerkingen ook)

 
op naar de grote brommers
jackmasterTZR 13-8-2005 1:29 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik wil hem op de andere kant van de krukas hebben
aan de koppelings kant dat gaat dan wel werken

met neem een las apparaat en een dop die op de krukasmoer past last dit vast aan een stang men maakt vervolgens een gat in de carterkap waar normaal het krukastandwiel zit men maakt dit zo groot dat er een keerring inpast men maakt een opvulbusje zodat de overige ruimte tussen de keerring en de stang past (zoals met de meeste uitlaatmondstukken gedaan wordt)dus zo/'n rechte rand deze doe je aan de buitekant smeert dit mocht dit nodig zijn in met vloeibarepakking en op die stang maakt met de startmotor e.v.t kan je ook nog de bus misschien ver genoeg terug trekken zodat hij niet meer op de krukasmoer loopt en dan kan je je startmotor er afpakken als ie loopt is simpel maar toch moeilijk te maken.
lukt het niet om die dop van de moer af te halen om dat in de carter niet genoeg ruimte is kan de stang verstek zagen en kan je dus op motor van de stang afpakken als ie loopt dit is ook lastig te maken maar zeker te doen hoor

denk dat het wel werkt(2 dagen overna gedacht tips zijn welkom natuurlijk aanmerkingen ook)




weet jij wat carter druk is?? die staat ook op het koppelingshuis

vrij grote kans dat je keerring binnen de korste keren poreus is of er al uit licht...


Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 13-8-2005 om 1:50 uur.
 
SpeedY_the_Devil 13-8-2005 4:09 Print reply

Posts: 2711
hele simele manier is een spersterke accutol regelen en die op het vliegwielmoerjte te zetten

ff rammelen en hij draait

en die tol pleur je dan in een kofferbakie die je op die buggie zet...

ken je later altijd nog ideeen hebben wat nog werkt
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
jackmasterTZR 13-8-2005 8:08 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
hele simele manier is een spersterke accutol regelen en die op het vliegwielmoerjte te zetten

ff rammelen en hij draait

en die tol pleur je dan in een kofferbakie die je op die buggie zet...

ken je later altijd nog ideeen hebben wat nog werkt



Met zo?n DeWalt 18V 2Ah zou ?m mss wel rond kunne gooie, maar ik vraag me af of de rest dat ook doet
 

Dit topic is 3856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved