Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kleine vragen topic - deel 4

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #31193 - kleine vragen topic - deel 4
Pagina 17 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 81512 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StoeiiPoes 12-8-2005 13:33 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger
[...]

met "[reden waarom" bedoelde ik niet of het leuk staat of niet in je lijstje
Daarnaast, een membraan heb ik wel, maar ik wil het gehele "bovenblok" vernieuwen.


oww ja nog iets, de prijs= parmakit is 150 euro en de eurocilindro is 176 euro, ik zou zeker voor parmakit gaan, heb laatst een cilindertje gezien van parmakit (niet 125cc maar wel parmakit) ziet er goed uit, misschien nog iets afwerken maar daar is de prijs dan ook naar!

heb geen ervaring met eurocilindro en ook niet met parmakit, maar naar de verhalen van andere mensen en wat ik van de cilinders gezien heb zou ik voor parmakit gaan.

 
richard3 12-8-2005 13:33 Print reply

Posts: 5198
een eurocindro is uit zich zelf al snel en als je hem nog eens laat tune is ie helemaal snel ik zou voor de 2e gaan powerbox idd niet nodig kan je gewoon wat anders leuks voor dat geld doen
 
op naar de grote brommers
StoeiiPoes 12-8-2005 13:35 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
een eurocindro is uit zich zelf al snel en als je hem nog eens laat tune is ie helemaal snel ik zou voor de 2e gaan powerbox idd niet nodig kan je gewoon wat anders leuks voor dat geld doen


bij eurocilindro liggen de poorten niet zo optimaal van wat ik gehoord heb dus spijker me niet vast, parmakit is nog weinig van bekend omdat voor zover ik weet bijna niemand daar nog mee rijd, maar het ziet er goed uit.

 
ArcticTiger 12-8-2005 13:36 Print reply

Posts: 1655
Laat ik het zo stellen.
Ik wil een goede cilinder en zuiger enzo, betrouwbaarheid is belangrijker als supersnelheid.
Daarnaast, tunen doe ik niet aan.
 
IJzig koud...
StoeiiPoes 12-8-2005 13:38 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger
Laat ik het zo stellen.
Ik wil een goede cilinder en zuiger enzo, betrouwbaarheid is belangrijker als supersnelheid.
Daarnaast, tunen doe ik niet aan.


zoals ik al zei weinig ervaring mee, behalve dat eurocilindro kwa poorten niet zo goed is, je kan even contact opnemen met Protuning, www.protuning.biz die heeft die parmakit cilinders

 
ArcticTiger 12-8-2005 14:42 Print reply

Posts: 1655
Nog meer suggesties/meningen/ervaringen noem maar op?
 
IJzig koud...
Saknet 12-8-2005 14:53 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StoeiiPoes
[...]


bij eurocilindro liggen de poorten niet zo optimaal van wat ik gehoord heb dus spijker me niet vast, parmakit is nog weinig van bekend omdat voor zover ik weet bijna niemand daar nog mee rijd, maar het ziet er goed uit.



optimaal waarvoor? snelheid/slijtage? hoge/lage toeren? en met wat voor pijp/carburatie? niet zo uit je nek lullen aub

neem gewoon geen 70imi als je niet tuned is elke 70cc wel redelijk betrouwbaar en aardig snel rijd zowiezo wel 90 met lekkere koppel

en qua slijtage kan je zelf ook een hoop doen, bvb goed warm rijden en je hebt nog altijd zelf het gas vast.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-8-2005 om 14:54 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ArcticTiger 12-8-2005 14:55 Print reply

Posts: 1655
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]


optimaal waarvoor? snelheid/slijtage? hoge/lage toeren? en met wat voor pijp/carburatie? niet zo uit je nek lullen aub

neem gewoon geen 70imi als je niet tuned is elke 70cc wel redelijk betrouwbaar en aardig snel rijd zowiezo wel 90 met lekkere koppel

en qua slijtage kan je zelf ook een hoop doen, bvb goed warm rijden en je hebt nog altijd zelf het gas vast.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-8-2005 om 14:54 uur.

Hij probeerde een antwoord te geven op mijn vraag
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger
Hey ik ben bezig met het opknappen van een MT,
nu zit daar een MB8 blok (6-bak close ratio) onder, die ik dan wil laten reviceren en een andere cilinderkit en kop op (laten) zetten, ander carb en ander luchtfilter (24mm Mikuni met Twin Air).
Is een powerbox aan te raden?

Nu was ik even aan het zoeken op 50cc.nl en kwam de volgende cilinderkits tegen:

110cc malossi 54mm
http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/4862.jpg

125cc eurocilindro 57mm (athena) with reedvalve
http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/20548.jpg

125cc eurocilindro 57mm (athena)
http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/1656.jpg

Waar kan ik het beste voor gaan en waarom?
Wat voor cilinderkop kan ik het beste gebruiken dan?



 
IJzig koud...
stefan-senda 12-8-2005 15:13 Print reply

Posts: 569
als ik vol gas geef, en hijs nog nie helemaal warm (mn blok) dan valt die soms terug in toeren, en komt die nie meer boven de 5k uit:S ligt dit aan te grote/kleine sproeier ofzo??

en bij mij 'ploft' de uitlaat ook onregelmatig, zal zeker wel aan de ontsteking liggen ofzo denk ik??

en koud draait ie 3000 toeren, en warm 1000 en valt soms dan ook uit:S
 
http://www.tuningteamnoord.tk/ TTN
m_a_r_c_o 12-8-2005 15:15 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefan-senda
als ik vol gas geef, en hijs nog nie helemaal warm (mn blok) dan valt die soms terug in toeren, en komt die nie meer boven de 5k uit:S ligt dit aan te grote/kleine sproeier ofzo??

en bij mij 'ploft' de uitlaat ook onregelmatig, zal zeker wel aan de ontsteking liggen ofzo denk ik??
is wss ontsteking ja

en koud draait ie 3000 toeren, en warm 1000 en valt soms dan ook uit:S je moet hem warm dan ff iets hoger stationair afstellen als de motor koud is lopen ze bijna altijd iets hoger stationair


 
Seat Leon 20vt
stefan-senda 12-8-2005 15:17 Print reply

Posts: 569
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o
[...]




volges mij is de sationair schroef al helemaal ingedraaid..maar zou zo nog ff kijke
 
http://www.tuningteamnoord.tk/ TTN
StoeiiPoes 12-8-2005 15:20 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]


optimaal waarvoor? snelheid/slijtage? hoge/lage toeren? en met wat voor pijp/carburatie? niet zo uit je nek lullen aub

neem gewoon geen 70imi als je niet tuned is elke 70cc wel redelijk betrouwbaar en aardig snel rijd zowiezo wel 90 met lekkere koppel

en qua slijtage kan je zelf ook een hoop doen, bvb goed warm rijden en je hebt nog altijd zelf het gas vast.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-8-2005 om 14:54 uur.



optimaal om goed te blazen , ohh ja dat was trouwens op een mb die eurocilindro, 28mm mikuni, 6kleps membraan, proma pijp (techno ding wou al helemaal niet lekker lopen), gewoon standaart spul, ja het is een laagtoerige cilinder.

en loop jij ook niet zo te lullen want hij heeft een 80blok geen 50blok, of krijg je een 70cc goedlopend op een 80blok
 
ArcticTiger 12-8-2005 15:23 Print reply

Posts: 1655
Jullie lopen nu allemaal tegen elkaar op te blaten, maar ik ben nog geen steek wijzer...
 
IJzig koud...
stefan-senda 12-8-2005 15:24 Print reply

Posts: 569
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger
Jullie lopen nu allemaal tegen elkaar op te blaten, maar ik ben nog geen steek wijzer...


bij mij moest ik ook de vraag 3 keer stellen voordat ik een antwoord kreeg:S maar ik ben ook nog nie veel verder..
 
http://www.tuningteamnoord.tk/ TTN
Bullet 12-8-2005 15:25 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger
Jullie lopen nu allemaal tegen elkaar op te blaten, maar ik ben nog geen steek wijzer...


het is ook een redelijk gare vraag he.

is net zo iets als de ouwe "welke is beter, polini 70 of malossi 70" vraag....

ze zullen beide wel goeie cilinder zijn, het hangt er aan waar je voorkeur naar gaat.
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 81512 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 17 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved