Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Je laatste aanwinst - deel 3

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1265 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #31165 - Je laatste aanwinst - deel 3
Pagina 133 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 132, 133, 134 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 83198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Apriliars105 6-10-2005 17:25 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
nee dat is omdat ik sinds m'n operatie nog geen werk heb :S

edit: dat zou wel mooi zijn als t wel zo was

maakt t nog uit v power? nee zeker?

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 6-10-2005 om 16:06 uur.


Volgens mij wel, want die man waarvan we de rs125 hebben gekocht zei: 'Als je goede olie (merk...) en Duitse V-power erin gooit, dan gaat het blok een stuk langer mee dan met euro 95 en shell olie ofzo'
 
As finishing touch, God created the Dutch
Remco RS 6-10-2005 17:28 Print reply

Posts: 11463
dat van die olie dat wist ik wel dat dat waar is..

hmm ik tank wel meestal duurdere benzine, total excellium ofzo.. ik denk dat t met erg hoogtoerige, of zoals jij met een racer/sprinter het meeste verschil uitmaakt
 
Kampersjaak 6-10-2005 17:28 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
[...]


Volgens mij wel, want die man waarvan we de rs125 hebben gekocht zei: 'Als je goede olie (merk...) en Duitse V-power erin gooit, dan gaat het blok een stuk langer mee dan met euro 95 en shell olie ofzo'



duitse v power is heel anders dan de nederlandse

zit meer octaan in dacht ik
 
oderint dum metuant
Remco RS 6-10-2005 17:29 Print reply

Posts: 11463
dat zou ook kunnen, bij diesel zijn de verschillen ook heel groot tussen nederlandse en duitse
 
mcdronkz 6-10-2005 17:29 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
[...]


Volgens mij wel, want die man waarvan we de rs125 hebben gekocht zei: 'Als je goede olie (merk...) en Duitse V-power erin gooit, dan gaat het blok een stuk langer mee dan met euro 95 en shell olie ofzo'


voor het blok (carters) zal het weinig uitmaken :P

en bovendien moet je het niet in een oldtimer gooien, dan komt er een roetvorming waar je niet goed van wordt

dit heeft dan meer betrekking op auto's maar oke
 
Dakana 6-10-2005 17:32 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


zit meer octaan in dacht ik


nou t octaan getal ligt indd hoger maar octaan is niet wat je vast kan pakken ofzo
bij duitse vpower 105 en in nederland 95...
 
Kampersjaak 6-10-2005 17:33 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


nou t octaan getal ligt indd hoger maar octaan is niet wat je vast kan pakken ofzo
bij duitse vpower 105 en in nederland 95...


owkee maar dan kun je het niet vergelijken met de nederlandse v power
en octaan is meer vermogen, toch?
betere ontbranding?

edit: je hebt wel octaanbooster

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 6-10-2005 om 17:34 uur.
 
oderint dum metuant
m_a_r_c_o 6-10-2005 17:35 Print reply

Posts: 6443
ipod nano 4gb
 
Seat Leon 20vt
Dakana 6-10-2005 17:36 Print reply

Posts: 739
nope,
octaan getal staat voor de druk-detonatie
zeg maar als je benzine bij elkaar perst met een beetje warmte er bij ontploft het uitzich zelf (net als diesel)
het octaan getal staat voor het niveau wat het aan kan,
95 ontploft Bijvoorbeeld (verschilt namate de warmte) bij 12:1 uitzich zelf en 105 bij 15:1

je kan octaan booster kopen (van plutoline, NOS, en nog wat andere merken) die je door je benzine kan mengen en dat verhoogt je octaan getal ook aanzienlijk, k heb zelf zelfs 2 verschillende staan maar dat ligt nog weer verder

edit - ik vergeet nog iets - detonatie geeft dus als nadeel dat je blok gaat pingelen, hij verbrand dus voordat je ontsteking een vonk geeft en dat geeft een onregelmatige verbranding en dan houd je blok in op vermogen

Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 6-10-2005 om 17:39 uur.
 
Dakana 6-10-2005 17:37 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


edit: je hebt wel octaanbooster

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 6-10-2005 om 17:34 uur.


k had het er al bij gezet, maar voor de duidelijk heid
dat is gewoon extreem geraffineerde benzine met octaan 200 als ik me niet vergis (zal ook wel verschillen)
als je daar beetje met normale benzine mengt trek je het gemiddelde omhoog
 
Remco RS 6-10-2005 17:38 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o
ipod nano 4gb


dat zijn echt hele vette dingen
 
Pelle 6-10-2005 17:39 Print reply

Posts: 1621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o
ipod nano 4gb

stijl, zwart of wit?
 
Pitre 6-10-2005 17:39 Print reply

Posts: 4066
kanker
 
Ja en?
Remco RS 6-10-2005 17:40 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..
kanker


oh, ik aids

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 6-10-2005 om 17:40 uur.
 
mcdronkz 6-10-2005 17:40 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..
kanker


is dat je laatste aanwinst ?
 

Dit topic is 83198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 133 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 132, 133, 134 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved