Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #30854 - algemene uitlaat vorm
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 638 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Kampersjaak |
18-7-2005 17:17 |
 Posts: 12285 |
tja,
enigste manier die je zou kunnen gebruiken is als iedereen ff zn uitlaat op meet op 7 punten en er bij zet welk type het is. hier zou je een gemiddeld voor kunnen maken bij die 7 punten.
mischien een idee ja
|
|
oderint dum metuant |
|
Saknet |
18-7-2005 17:32 |
 Posts: 10355 |
hoe dikker je expansie gedeelte hoe meer koppel, hoe langer je expansie gedeelte word ie vlgns mij gewoon hoogtoeriger van (durf het niet met zekerheid te zeggen)
je voorbocht dikte bepaalt voornamenlijk voor hoeveel cc het ongeveer is
oja en de voorpijp moet zo kort mogelijk zijn gleoof ik
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-7-2005 om 17:33 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Kietel Tuning |
18-7-2005 17:35 |
 Posts: 863 |
misschien heb je hier wat aan:
Het is ook mogelijk gedeeltes van een bestaand uitlaatsysteem aan te passen.
Probleem Oorzaak
Koppel en tpm te laag, Totale pijplengte te lang
Koppel en tpm te hoog, Totale pijplengte te kort
Vermogen is te zwak, headerpijp te lang
Vermogen komt te hard in , Diffusor of headerpijp is te kort
Powerband te smal, Diffusor en poort te kort
Powerband te breed , Diffusorconus en poort te lang
Topvermogen is te soft , Diffusor lengte fout
Vermogen is te abrubt, reflectorhoek te steil
Gebrek aan vermogen, Reflectorhoek te flauw
Gebrek aan midrange vermogen , Max. diameter te klein
Gebrek aan top en bottom end , Max. diameter te groot
Een flat-spot voordat het vermogen inkomt, Reflector of positie middensectie fout
Verder:
- Verkorten van het middendeel geeft een kleine toename in vermogen en koppel
- Verlengen van het middendeel geeft een lager vermogen maar een kleine verhoging in
koppel
- Verkorten van de headerpijp en diffusorconus( waardoor het middendeel lnger wordt)
verhoogt het koppel
- De diameter van de tailpijp regelt de uitlaatdruk. Als deze te klein is, kan de zuiger
smelten; te groot en je kan vermogen kwijt raken.
Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 18-7-2005 om 17:36 uur.
|
|
|
|
Joostvdw |
18-7-2005 17:41 |
 Posts: 4789 |
mja, word er wel iets wijzer uit
waar ik dus mee zit, ik heb een 100cc vespa, dat is echt een koppelmachiene want hij gaat ook maar 80km/u ofzo
ik wil dus graag dat koppel benadrukken
de ori pijp is letterlijk een pijp met een demper -> dat kan dus beter
ik heb nog een techno voor puch en een proma70 ofzo voor mt liggen, nu wilde ik dus weten, of ik daar een combo mee kan maken voor m'n vespa
en of het eerste stukje pijp (heet diffusor  ) juist lang/kort/dik/dun moest zijn, enzovoorts
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
[RRT] Lost-P |
18-7-2005 17:43 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
mja, word er wel iets wijzer uit
waar ik dus mee zit, ik heb een 100cc vespa, dat is echt een koppelmachiene want hij gaat ook maar 80km/u ofzo
ik wil dus graag dat koppel benadrukken
de ori pijp is letterlijk een pijp met een demper -> dat kan dus beter
ik heb nog een techno voor puch en een proma70 ofzo voor mt liggen, nu wilde ik dus weten, of ik daar een combo mee kan maken voor m'n vespa
en of het eerste stukje pijp (heet diffusor ) juist lang/kort/dik/dun moest zijn, enzovoorts
1e stuk wat langer maken voor meer koppel/laagtoeriger
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
18-7-2005 18:23 |
 Posts: 17931 |
lude ff inboxxe en op www.mcdizzy.com kijken
mhmzzz die doet t niet meer
Dit bericht is gewijzigd door TSX freak op 18-7-2005 om 18:24 uur.
|
|
|
|
KaWaReZ |
18-7-2005 19:32 |
 Posts: 20582 |
grote lange bocht, 70/80expansiegedeelte eroplassen, dempertje erop, en testen maar
(werkt meestal wel goed  ) (zie rat)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Joostvdw |
18-7-2005 19:46 |
 Posts: 4789 |
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Kietel Tuning |
18-7-2005 19:52 |
 Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
lude ff inboxxe en op www.mcdizzy.com kijken
mhmzzz die doet t niet meer
Dit bericht is gewijzigd door TSX freak op 18-7-2005 om 18:24 uur.
http://www.macdizzy.com/ die werkt wel.
|
|
|
|
John Huijben |
18-7-2005 20:29 |
 Posts: 2433 |
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
de barre man |
18-7-2005 20:40 |
 Posts: 351 |
hoe rechter de pijp hoe snellr die is..
|
|
|
|
Joostvdw |
18-7-2005 20:41 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de barre man
hoe rechter de pijp hoe snellr die is..
daar heb ik niet zoveel aan, als je namelijk weet hoe een vespa eruit ziet, snap je wel dat daar geen rechte pijp onder/in past
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
[RRT] Lost-P |
18-7-2005 20:51 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de barre man
hoe rechter de pijp hoe snellr die is..
onderbouw dat eens...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Dit topic is 638 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|