Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #30847 - Klachten over de nieuwe YAMAHA`s
|
Pagina 7 van 14
|
Dit topic is 9492 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
dt50rcrosser |
18-7-2005 21:57 |
 Posts: 6252 |
wat zit iedereen nou te zeiken over die am6 blokjes daar zeg ik niks over, kijk naar de OORZAAK en dat komt door die fucking zelf door yamaha bedacht dci en ontsteking en de rest van de elektra die verneukt de hele bende er daardoor wordt je blok vanzelf gaar
en bullet ik wil met jou nog wel us in discussie over jou weerwoordje want 90 % van je gezeik klopt geen hout van. zoals die remschijf, ik heb nooit andere remblokken op me dt gehad dan de originele, met standaard is nooit wat mee gebeurt en is altijd gwoon mee om gegaan, maar de bevestigingsplaat is gewoon te dun........dus ik spreek jou graag op mij profiel of op de jouwe
en die remschijfen gaan naar de kloten omdat die gare remklauwen die erop zitten je remblokveertjes binnen notime laten donderen en dan vreet de boel zo je remschijf naar de tyfus
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
MT5-honda_pwnz |
18-7-2005 22:02 |
 Posts: 1595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
ik doelde vooral op "MT5-honda_pwnz"
maar motorisch is der inpricipe niks mis met de Yamaha.
"bek dicht n00b lees dan topic goed door."
Ik doel met het bovengetypte zinnetje uiteraard op mezelf.
de enigste brommer met am-6 die perfect reed was een rs50 gp1 van een vriend van me de rest was allemaal  .
maarja bij een andere vriend valt ze derbi uit elkaar dus tja..
Dit bericht is gewijzigd door MT5-honda_pwnz op 18-7-2005 om 22:09 uur.
Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 18-7-2005 om 22:12 uur.
|
|
|
|
Radeon-rx |
18-7-2005 22:06 |
 Posts: 483 |
t licht er maar net aan hoe je met je brommer om gaat.
Met een oude roestige honda kan er bijna nix kapot gaat omdat het allemaal nix voorsteld
|
|
|
|
dt50rcrosser |
18-7-2005 22:11 |
 Posts: 6252 |
haha tja, honda is honda en yamaha is yamaha
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
bobje |
18-7-2005 22:11 |
 Posts: 2955 |
@ dt50crosser:
Ik denk niet dat yamaha naar jouw klachten wil luisteren als ze weten dat jouw brommer 115 loopt, laat staan dat ze er iets aan doen.
|
|
Sooner or later it's lager time |
|
Exision |
18-7-2005 22:19 |
Posts: 283 |
@ above
heren sleutelaars; (of iig beuners)
Het is misschien moeilijk te geloven voor jullie, maar als je een klein beetje logisch kan nadenken kun je zelf tot de conclusie komen dat;
-met am6 niks mis is, het enige "probleem" is dat je wat duidelijker moet schakelen. Iets waar je alleen de eerste 5 minuten last van hebt...
-standaarden niet afbreken, zelfs al zijn ze van oost indischpisbakkenstaal, bij normaal gebruik heb ik (behalve bij scooters) nog nooit problemen gezien met een orginele standaard van een brommer.
Als hij wel doorbuigt/kapot gaat ligt dan aan niemand anders dan de gebruiker zelf. (even retail rotzooi daargelaten)
-remschijven en blokken gewoon (zoals bullit duidelijk en terecht aangeeft) gewoon slijtage delen zijn. Ik heb nog nooit een remschijf kunnen verneuken, dat komt omdat je voordat het zo ver is DUIDELIJK een ernstig piepend geluid van je remmen af hoort komen...
DWZ dat je blokken op zijn, en je die dus moet vervangen (eigenlijk eerder, maar dat terzijde..)
-Elektronica electronica is, en fabrikanten niet snappen hoe dat werkt, hitte/condens is een killer voor elektrische verbindingen.
Lampen branden door omdat spanningregelaars niet goed ontworpen zijn, of omdat de gebruiker de verkeerde lampen in zijn bromfiets duwd (fietslampjes  )
-Alle andere dingen die ik niet genoemd heb ook te verklaren zijn.
-Een fabrikant gewoon een ontwerp maakt en alle onderdelen zo berekent dat het zo goedkoop mogenlijk gemaakt kan worden. Met alle gevolgen van dien...
|
|
|
|
dt50rcrosser |
18-7-2005 22:22 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobje
@ dt50crosser:
Ik denk niet dat yamaha naar jouw klachten wil luisteren als ze weten dat jouw brommer 115 loopt, laat staan dat ze er iets aan doen.
achja moeten ze dat weten dan, en dat loopt ie toch al niet meer en ik moet zeggen toen ie 115 liep ging ie nooit stuk en nu hebk std vertanding en nu gaat ie altijd stuk dussssss..
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
Rus |
18-7-2005 22:25 |
Posts: 63 |
Ligt het niet aan het prepareren van de brommer bij de dealer, die wellicht na een definitiefe aankoop onzorgvuldig de brommer rijklaar maakt, met zo goedkoop mogelijke middelen?
Dit bericht is gewijzigd door Rus op 18-7-2005 om 22:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Rus op 18-7-2005 om 22:26 uur.
|
|
|
|
bobje |
18-7-2005 22:26 |
 Posts: 2955 |
Die dingen worden gemaakt om bij 45 km goed te functioneren, dan is het dus niet raar dat er snel iets kapot gaat als je 'm gaat opvoeren. Ik ben het wel met je eens dat Yamaha iets niet goed doet als z?veel mensen klachten hebben, maar als je zo'n ding harder laat lopen, dan kan je je geld erop zetten dat er dingen sneller kapot gaan.
|
|
Sooner or later it's lager time |
|
dt50rcrosser |
18-7-2005 22:27 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Exision
@ above
heren sleutelaars; (of iig beuners) 
Het is misschien moeilijk te geloven voor jullie, maar als je een klein beetje logisch kan nadenken kun je zelf tot de conclusie komen dat;
-met am6 niks mis is, het enige "probleem" is dat je wat duidelijker moet schakelen. Iets waar je alleen de eerste 5 minuten last van hebt...
-standaarden niet afbreken, zelfs al zijn ze van oost indischpisbakkenstaal, bij normaal gebruik heb ik (behalve bij scooters) nog nooit problemen gezien met een orginele standaard van een brommer.
Als hij wel doorbuigt/kapot gaat ligt dan aan niemand anders dan de gebruiker zelf. (even retail rotzooi daargelaten)
-remschijven en blokken gewoon (zoals bullit duidelijk en terecht aangeeft) gewoon slijtage delen zijn. Ik heb nog nooit een remschijf kunnen verneuken, dat komt omdat je voordat het zo ver is DUIDELIJK een ernstig piepend geluid van je remmen af hoort komen...
DWZ dat je blokken op zijn, en je die dus moet vervangen (eigenlijk eerder, maar dat terzijde..)
-Elektronica electronica is, en fabrikanten niet snappen hoe dat werkt, hitte/condens is een killer voor elektrische verbindingen.
Lampen branden door omdat spanningregelaars niet goed ontworpen zijn, of omdat de gebruiker de verkeerde lampen in zijn bromfiets duwd (fietslampjes )
-Alle andere dingen die ik niet genoemd heb ook te verklaren zijn.
-Een fabrikant gewoon een ontwerp maakt en alle onderdelen zo berekent dat het zo goedkoop mogenlijk gemaakt kan worden. Met alle gevolgen van dien...
tja en als dat piepende geluid nou eens komt als je met 115 op een rotonde afjaagd zoals ik had... dan heb je daar nie veel aan..
en toch ik heb niks gehoord absoluut niet en toch flikkert het blokje uit me klauw en is me schijf verneukt....
en wat maakt ons dat uit of een fabrikant het zo goedkoopt mogelijk doet.. ik kan ook wel een brommer maken van dingen diet het niet of nauwelijks doen maar heb jij daar wat aan....nee niks nee maar toch was ie hardstikke goedkoop.. als je een nieuwe yamaha koopt uit 2004 neem je toch aan dat je brommer het doet ook de elektra.. niet dat de boel het halverwege begeeft omdat meneer de fabrikant het goedkoopste moest hebben hoor
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
dt50rcrosser |
18-7-2005 22:28 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobje
Die dingen worden gemaakt om bij 45 km goed te functioneren, dan is het dus niet raar dat er snel iets kapot gaat als je 'm gaat opvoeren. Ik ben het wel met je eens dat Yamaha iets niet goed doet als z?veel mensen klachten hebben, maar als je zo'n ding harder laat lopen, dan kan je je geld erop zetten dat er dingen sneller kapot gaan.
haha juist niet vriend..... mijn brommer deed het beter toen ik 115 reed dan zoals ik nou 65 70 rij
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
bobje |
18-7-2005 22:29 |
 Posts: 2955 |
ok dan heb ik niks gezegd
|
|
Sooner or later it's lager time |
|
wookie |
18-7-2005 22:29 |
 Posts: 542 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
haha juist niet vriend..... mijn brommer deed het beter toen ik 115 reed dan zoals ik nou 65 70 rij
Dat zegt de politie van ze zijn gemaakt voor 50 km uur. Dikke onzin ze kunnen makkelijk de 100 aan (nieuwe modellen) Puchjes zijn voor 50 gemaakt.
|
|
|
|
Saknet |
18-7-2005 22:31 |
 Posts: 10355 |
afjagen staat dat woord niet beschreven in de van dale? :(
oja als je zon nieuw ding psies nieuw wil houden moet je m elke dag overal grondig reinigen en nooit door de regen rijden, het werkplaatshandboekje erbij zodat je dingen na een bepaald aantal km vervangd, ipv nadat ze stuk zijn gegaan, etc.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-7-2005 om 22:32 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Exision |
18-7-2005 22:31 |
Posts: 283 |
Look @ derbi
en @ remschijf, dat hoor je te controleren zo nu en dan...
fabrikanten maken iets meestal niet zo dat ze zoveel mogenlijk waar voor hun geld krijgen. Eerder dat ze zoveel mogenlijk winst maken  ...
|
|
|
|
Dit topic is 9492 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 7 van 14
|
|