Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe krukas nodig???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30267 - nieuwe krukas nodig???
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 21-6-2005 14:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Als je dan toch zo snel mogelijk wilt gaan kan je er evengoed een 125cc ondersteken he. Zo'n Polini of Malossi, die komen wel aardig in de buurt. Dan een 32mm carb vlakschuif ofzo deronder en alles laten tunen. Geforceerde luchtfilter ( blazer op filter zetten ) en opmaat pijp deronder. Kader nog effe verstevigen mss en dan een mooie aerodynamische kap derover trekken. Afwerken door hem te verlagen en slicks derop. Nu zul je wel lekker blazen ( zolang het droog is toch --Slicks--)

Dit bericht is ge-edit door onraad op 21-6-2005 13:37

'k Heb ooit eerder gehoord van een electrisch luchtbedopblaaspompje voor 't luchtfilter, maar gezien de inhoud van 'turbo' in PF moeten zulke plannen afgeblazen worden omdat 'druk in venturi en vlotterkamer gelijk moeten zijn'. Of is in dit geval 't drukverschil te verwaarlozen? En wat is dan het rendement?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Joscross 21-6-2005 14:24 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88

[...]

Of is in dit geval 't drukverschil te verwaarlozen? En wat is dan het rendement?

Als het drukverschil is te verwaarlozen, dan heeft dat ding natuurlijk ook geen nut..
Dat "beter rijden" zit ws gewoon tussen de oren..
 
onraad 21-6-2005 14:32 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Als het drukverschil is te verwaarlozen, dan heeft dat ding natuurlijk ook geen nut..
Dat "beter rijden" zit ws gewoon tussen de oren..


Kheb eens nagekeken. Het beter rijden dat wij ondervonden zal wsl zitten in het verschil dat er met dat systeem een grotere carb opzat dan ervoor. We hebben hem ook nooit getest met die carb en zonder dat systeem derop dus... Naja het is iig wel een show ding erop en het klinkt wel mooi als je gas geeft, dat je dan plots een zoemend geluid onderin hoort opduiken
 
Henk-88 21-6-2005 14:45 Print reply

Posts: 26703
Evenzo het vaakgehoorde verhaal van de snelle (+100 km/h) Kreidlers die spruitstuk en carburateur omgedraaid -dus met inlaat naar voren- hebben gemonteerd voor meer druk bij meer snelheid; heeft iemand daar nog een zinnige reactie op?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Markos 21-6-2005 14:48 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88

Evenzo het vaakgehoorde verhaal van de snelle (+100 km/h) Kreidlers die spruitstuk en carburateur omgedraaid -dus met inlaat naar voren- hebben gemonteerd voor meer druk bij meer snelheid; heeft iemand daar nog een zinnige reactie op?
opzich klopt dat wel want hoe sneller je gaat hoe meer lucht erin geblazen wordt.. en als je hem naar achter richt en je gaat snel kan er toch een soort van vacum achter het spruitstuk ontstaan? iig dat de voorbijgaande wind ook aan de lucht bij de inlaat trekt dus dat er minder lucht naar binnen zal gaan?

zoiets?

Dit bericht is ge-edit door Markos op 21-6-2005 14:48
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
white_wolf__89 21-6-2005 15:22 Print reply

Posts: 160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

[...]


Ehm je probeert hier gewoon even flink de bink uit te hangen en over een jaar rijd je nogsteeds ori met de smoes dat je niet mocht opvoeren van je moeder


jij bent dus zo iemand die alleen maar commentaar geeft op anderen???

btw ik vind dit niet echt "de bink uithangen", aangezien ik nog nix heb.
 
Meine Ehre Hei
Joostvdw 21-6-2005 15:24 Print reply

Posts: 4789
alle lucht die een cilinder niet hoeft aan te zuigen maar word aangeblazen scheelt vermogen

hoeveel het is en of je het merkt is te betwijfelen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
StefanB 21-6-2005 15:48 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Avatar is doorgelinkt van BF naar MF jah .


ik doelde op GoT :p zit ik inmiddels ook al 5jr :P
 
E24 M30b35@GT3576
StefanB 21-6-2005 15:52 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: white_wolf__89

[...]


jij bent dus zo iemand die alleen maar commentaar geeft op anderen???

btw ik vind dit niet echt "de bink uithangen", aangezien ik nog nix heb.


je loopt wel de bink uit te hangen.. koop eerst maar eens een brommer, dan praten we wel verder want zo te horen heb je der totaal geen verstand van.
 
E24 M30b35@GT3576
Blukaap2 22-6-2005 1:18 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

[...]


ik doelde op GoT :p zit ik inmiddels ook al 5jr :P


Kuttweaker..... ;p

(zit er pas 4 jaar ofzo, maar post er bijna niks).
 
Stoere brommers
StefanB 22-6-2005 1:20 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Kuttweaker..... ;p

(zit er pas 4 jaar ofzo, maar post er bijna niks).


ik post er helemaal nix meer, alleen af en toe in de hk
 
E24 M30b35@GT3576
MT5-honda_pwnz 22-6-2005 7:02 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

[...]


ik post er helemaal nix meer, alleen af en toe in de hk

idd
 

Dit topic is 5555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved