Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - n00b

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3002 - n00b
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ronaldv56 22-2-02?19:34 Print reply
Posts: 369
MM blijven rijden en nooit meer tanken
 
vroem vroem vroem
Nick - Administrator 22-2-02?19:59 Print reply

Posts: 4967
Lekt het benzine uit je carb? Dan is er zeer waarschijnlijk iets niet goed met je vlotter (of vlotternaald). Dat wordt in dat geval dus je carb uit elkaar halen, de vlotter bekijken, de vlotternaald (jet needle) checken en evt schoonmaken. Check de [URL[t]]faq.asp?id=42&action=view[/t]FAQ[/URL] daarvoor.
Als ie ergens anders lekt zal je waarschijnlijk dat slangetje moeten vervangen (kost bijna niets).
 
NSR RULEZZ 22-2-02?20:08 Print reply

Posts: 4934
je vlotter zit klem heb ik ook al 2x gehad toen ik hem uitelkaar haalde mot je er voorzichtig ff met een hamer(plastic) tegen aanslaan dan gaat i weer naarbeneden


 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Nick - Administrator 22-2-02?20:12 Print reply

Posts: 4967
Ja dat HOEFT toch niet.
Als je benzine lekt hoeft niet altijd je vlotter klem te zitten...
 
NSR RULEZZ 22-2-02?20:24 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Nick?

Ja dat HOEFT toch niet.
Als je benzine lekt hoeft niet altijd je vlotter klem te zitten...


neu hoeft niet maar ik heb het al vet vaak gehad eehm 2x maarja
nou ok dan het hoeft niet maar ik denk dat het wel zo is
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
CrossMaster 22-2-02?20:43 Print reply
Posts: 729
ok thx
en waar moet je op letten bij het loshalen van je carb?
 
70malossi 22-2-02?21:37 Print reply
Posts: 4176
dat er geen vuil in komt.alles mooi met schone ahnden de/monteren en met benzine schoonspoelen.
als ie lekt zit er vaak een vuiltje bi jde vlotternaald..
en im maak er geen probleem van om bij 60 km/h mn 70 malossi in zn 1 te zetten.
t achterwiel blokkerd niet maar mn mvt geef wel 16000 aan,maar dat ken ze hendig hebben.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Blukaap 22-2-02?21:41 Print reply

Posts: 10008
Even dat je het weet:
Een vlotternaald van een Keihin carb kost ongeveer 14 euro nieuw (bij Beumer de Jong dan), dus het is te hopen dat die nog in orde is.

En zorg dat je een benzinefilter hebt, dat scheelt enorm.
 
Bastila is lief
CrossMaster 22-2-02?21:44 Print reply
Posts: 729
kun je da gewoon loshalen zonder dat er iets lekt ofzo?
 
Blukaap 22-2-02?21:46 Print reply

Posts: 10008
Benzinekraan dicht draaien (duh).
Dan heb je 2 keuzes: of je haalt de carb eraf en laat 'm dan leeglopen in een bakje (door 'm ondersteboven te houden.

Of je draait het schroefje los wat in je vlotterbak zit (bij Keihin, en mikuni waarschijnlijk ook wel) en laat 'm daardoor leeglopen (dit schroefje kan ie ook langs lekken trouwens).

Hierna gewoon de vlotterbak d'r af schroeven (d'r blijft altijd wel wat benzine in zitten, dus niet boven de keukentafel ofzo opendraaien )

Simpel he
 
Bastila is lief
Neonlampje 23-2-02?00:45 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?

Benzinekraan dicht draaien (duh).
Dan heb je 2 keuzes: of je haalt de carb eraf en laat 'm dan leeglopen in een bakje (door 'm ondersteboven te houden.


of op de vloer
alleen dan moet je daarna niet gaan lassen! had laatst halve schuur daardoor in de fik staan
 
Nick - Administrator 23-2-02?09:16 Print reply

Posts: 4967
Whahaha echt weer een Lude actie hoor. Lekker link hey! Heb je mazzel dat er niet veel benzine lag, anders had je nu een plaatsje in de topic "Overleden users ofzo" bemachtigd
 
CrossMaster 23-2-02?09:41 Print reply
Posts: 729
als de motor draait loopt er geen benzine uit en als ie stil staat wel
het komt uit een gaatje onder aan de carbarateur.
 
Blukaap 23-2-02?11:45 Print reply

Posts: 10008
Manier 1:
Dan moet je eerst het schroefje wat waarschijnlijk net boven dat gaatje zit d'r uit halen en een beetje teflontape d'r om doen en weer terug draaien.

Manier 2:
Zet een rubber slangetje aan dat gaatje met op het uiteinde een spijker of boutje er in.

Als ie dan niet ergens anders gaat lekken (merk je dan wel, want dan verzuipt ie gewoon gruwelijk) is de vlotternaald in orde.
Als ie wel gaat lekken, dan is er iets mis met je vlotternaald..

[This message is edited by Blukmeester on 23-2-02 11:48]
 
Bastila is lief
Joost 23-2-02?14:03 Print reply
Posts: 1108
Als je vlotter kamer overloopt kan je volgens mij niet meer rijden. Dus lekt de carb of loopt ie over? Als ie overloopt zouw ik hem eerst een paar keer laten stuiteren op het achterwiel. Dus achterkant ff op tillen en dan laten vallen. Vaak springt de vlotter dan wel weer los.

Als hij lekt dan is waarschijnlijk je pakking van de vlotter bak lek. Wat ook nog kan is dat er geen pakking zit bij je externe sproeier houder (igv mik.20mm).
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 2029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved