Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - "kleine vragen" topic - deel 3

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #29616 - "kleine vragen" topic - deel 3
Pagina 186 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 185, 186, 187 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 91050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marthin 2-8-2005 21:09 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars50
[...]


En wat kost dat om hem te laten tunen ?
en waar moet da gebeuren ?



ligt eraan hoeveel je hem laat tunen.

inbox lost-p eens, hij heeft geloof ik al een paar mtx-sh cilinders getuned.
 
Scozzisa 2-8-2005 21:10 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]





daar krijg je niet meer en grotere poorten van.

de poorten zijn namelijk de grootste begrenzing bij een originele cilinder.




doesn't matter...

weetje hoeveel harder hij loopt van een ori 50 naar zo'n 56- 58 cc?

je blaast iedereen weg man

dat poorten de GROOTSTE begrenzing zijn maakt dan niet uit
 
Marthin 2-8-2005 21:12 Print reply

Posts: 6164
nou ik heb gereden met een originele cilinder met boring van 42mm en ding was misschien 5km/h sneller dan een 39mm cilinder.

terwijl ik een 39mm cilinder heb gehad die was getuned dikke 20km/h harder liep.
 
wesley_89 2-8-2005 21:14 Print reply

Posts: 473
En wat is anders een goede en niet al te dure 70 voor mtx-sh ?
 
Scozzisa 2-8-2005 21:15 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
nou ik heb gereden met een originele cilinder met boring van 42mm en ding was misschien 5km/h sneller dan een 39mm cilinder.

terwijl ik een 39mm cilinder heb gehad die was getuned dikke 20km/h harder liep.



zeker tunen is altijd beter... maar moet jij de procentuele toename maar eens uitrekenen als je bijv. van 49.7 cc naar 56 cc gaat...

kun je toch zeker wel merken, en je weet ook wel dat het nie zozeer uit zal maken in snelheid maar meer ik koppel als je grotere cil inhoud heb en je overige setup hetzelfde blijft
 
Scozzisa 2-8-2005 21:17 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars50
En wat is anders een goede en niet al te dure 70 voor mtx-sh ?



goed en niet al te duur is lastig...

maar neem dan zoals eerder gezegd maar gerust een athena o.i.d. zijn prijs / kwaltiteit best goed te doen
 
Marthin 2-8-2005 21:18 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozz
[...]



zeker tunen is altijd beter... maar moet jij de procentuele toename maar eens uitrekenen als je bijv. van 49.7 cc naar 56 cc gaat...

kun je toch zeker wel merken, en je weet ook wel dat het nie zozeer uit zal maken in snelheid maar meer ik koppel als je grotere cil inhoud heb en je overige setup hetzelfde blijft


je kunt de boring nog zo groot maken, als je poorten klein zijn zal er weinig tot niet gebeuren tov een originele getunede.
 
wesley_89 2-8-2005 21:19 Print reply

Posts: 473
Het gaat mij er niet zeer om dat die hard loopt ,
maar dat ie wat btr optrekt en doortrekt want in zijn 4de versnelling heeft ie bijna helemaal geen trekkracht.

Dit bericht is gewijzigd door apriliars50 op 2-8-2005 om 21:20 uur.
 
Scozzisa 2-8-2005 21:19 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]


je kunt de boring nog zo groot maken, als je poorten klein zijn zal er weinig tot niet gebeuren tov een originele getunede.



t.o.v. tunen idd niet neej...

alleen het probleem van tunen is dat het een stukkie lastiger is.. maarja je moet het tog laten doen
 
Scozzisa 2-8-2005 21:21 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars50
Het gaat mij er niet zeer om dat die hard loopt ,
maar dat ie wat btr optrekt en doortrekt want in zijn 4de versnelling heeft ie bijna helemaal geen trekkracht.

Dit bericht is gewijzigd door apriliars50 op 2-8-2005 om 21:20 uur.


en hij staat wel haarscherp afgesteld?

want ik trek nu met 60cc en >> 12 mm carb << er een heleboel uit omdat ie zowat niet beter afgesteld kan...

maar ga anders lkkr voor die 70, kun je om je heen bijten met een sprint
 
Marthin 2-8-2005 21:23 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars50
Het gaat mij er niet zeer om dat die hard loopt ,
maar dat ie wat btr optrekt en doortrekt want in zijn 4de versnelling heeft ie bijna helemaal geen trekkracht.

Dit bericht is gewijzigd door apriliars50 op 2-8-2005 om 21:20 uur.


een kleiner voortandwiel een optie? loopt ie iets minder hard, maar optrekken is sneller.
 
wesley_89 2-8-2005 21:24 Print reply

Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozz
[...]


en hij staat wel haarscherp afgesteld?

want ik trek nu met 60cc en >> 12 mm carb << er een heleboel uit omdat ie zowat niet beter afgesteld kan...

maar ga anders lkkr voor die 70, kun je om je heen bijten met een sprint


Neej hij is niet afgesteld, ik heb hem gewoon nog zo gelaten als toen ie gekogt was ,
maar over 2 weken breng ik hem naar de bromfietszaak en laat em ff nakijken en de ketting spannen want die hangt behoorlijk slap
 
KaWaReZ 2-8-2005 21:24 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars50
Het gaat mij er niet zeer om dat die hard loopt ,
maar dat ie wat btr optrekt en doortrekt want in zijn 4de versnelling heeft ie bijna helemaal geen trekkracht.

Dit bericht is gewijzigd door apriliars50 op 2-8-2005 om 21:20 uur.


twv

je kunt ook je uitlaatpoort gewoon een paar mm breder maken
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
wesley_89 2-8-2005 21:24 Print reply

Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]


een kleiner voortandwiel een optie? loopt ie iets minder hard, maar optrekken is sneller.


Hij heeft al een 13 voor
 
Fievet 2-8-2005 21:25 Print reply

Posts: 1556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars50
[...]


Neej hij is niet afgesteld, ik heb hem gewoon nog zo gelaten als toen ie gekogt was ,
maar over 2 weken breng ik hem naar de bromfietszaak en laat em ff nakijken en de ketting spannen want die hangt behoorlijk slap


Dat kan je tog wel zelf :-/

 

Dit topic is 91050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 186 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 185, 186, 187 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved