MasterM |
3-5-2005 22:51 |
 Posts: 912 |
Met kader bedoel je frame he belg?
Integreer es man, je zit op nederlands forum.
Maar okee...ik neem aan dat dat gewoon zonder problemen gaat hoor. Gaat je frame niet van kapot normaal gezien. Maar hoezo denk je dat je dan legaal opvoert?
80cc ipv 49cc is zo ongeveer de meest illegale manier. Je rijdt officieel op een motor die je verzekert als bromfiets. Je bent dus EN schuldig vanwege opgevoerde bromfiets, EN schuldig vanwegen op motor rijden zonder motorrijbewijs (en minderjarig?)
|
|
|
|
redavac |
3-5-2005 22:53 |
 Posts: 1716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MasterM
Met kader bedoel je frame he belg?
Integreer es man, je zit op nederlands forum.
Maar okee...ik neem aan dat dat gewoon zonder problemen gaat hoor. Gaat je frame niet van kapot normaal gezien. Maar hoezo denk je dat je dan legaal opvoert?
80cc ipv 49cc is zo ongeveer de meest illegale manier. Je rijdt officieel op een motor die je verzekert als bromfiets. Je bent dus EN schuldig vanwege opgevoerde bromfiets, EN schuldig vanwegen op motor rijden zonder motorrijbewijs (en minderjarig?)
en dus gelijk je brommer kwijt?
(als t in belgie is?)
kzou ut niet doen dan
|
|
Operator?? Give me the number of 911 fast!! |
|
MasterM |
3-5-2005 22:56 |
 Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: redavac
[...]
en dus gelijk je brommer kwijt?
(als t in belgie is?)
kzou ut niet doen dan
Nouwjah ik heb het zelf ook...80cc. Maar ik besef wel dat ik nu wel risky bezig ben...want ALS ik op roller moet dan kan ik waarschijnlijk wel afscheid nemen. Ga em ook begrenzen, want ik doe het absoluut niet voor hoge topsnelheid, maar gewoon lekker trekken.
edit: Maar het blijft officieel een motor zonder motorrijbewijs. Maar dat heb me met 70 ook al als je na ongeluk naar technische keuring moet
Dit bericht is ge-edit door MasterM op 3-5-2005 22:57
|
|
|
|
L2R-R2L |
3-5-2005 23:22 |
 Posts: 1553 |
das tenminste duidelijk
maaruh antwoord op belg z'n vraag: ik denk niet dat je Frame (kader) gaat scheuren . ik ga er dan wel van uit dat je frame niet zo dun als een verwarmingsbuis is of rot
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
onraad |
3-5-2005 23:26 |
Posts: 593 |
Als je er een begrenzer opzet dan moet het wel lukken hoor. Vorig jaar stond ik eens met een Suzuki AC op de rollen maar hij had een 100cc eronder zitten en een begrenzer. Politie zag enkel de snelheid na die dus in orde was en over cilinder zeiden ze niets.
En nog maar onlangs werd m'n MT in beslag genomen en hebben ze uiteindelijk de originele uitlaat gedemonteerd en de 70cc laten zitten.
Dus ik merk dat ze hier in Belgie enkel de snelheid bekijken, de rest interesseert hen niet.
|
|
|
|
MasterM |
3-5-2005 23:30 |
 Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
Als je er een begrenzer opzet dan moet het wel lukken hoor. Vorig jaar stond ik eens met een Suzuki AC op de rollen maar hij had een 100cc eronder zitten en een begrenzer. Politie zag enkel de snelheid na die dus in orde was en over cilinder zeiden ze niets.
En nog maar onlangs werd m'n MT in beslag genomen en hebben ze uiteindelijk de originele uitlaat gedemonteerd en de 70cc laten zitten.
Dus ik merk dat ze hier in Belgie enkel de snelheid bekijken, de rest interesseert hen niet.
In nederland ook vooral snelheid. Geruchten gaan wel dat nieuwe rollenbank een echte vermogenbank wordt zeg maar. Zien wel, ga mn brommertje gewoon op 6500rpm begrenzen ofzo, toert echt nog wel lekker met 80cc dan or
|
|
|
|
ninjamtx |
3-5-2005 23:37 |
 Posts: 138 |
ik heb een keer van iemand gehoort dat het frame van mijn brommer (MTX) een 125CC kan houden dus als je vergelijkbaar frame heb dan moet het lukken , kijk en dat je met meer cc's dan 50 een motor heb die je als bromfiets verzekerd en minderjarig bent en geen rijbewijs hebt klopt helemaal, das de reden waarom ik er nog een 50 snel onder heb zitten.
begrenzen kan maar moet je 1 met schakelaar nemen die je dan naast je benzinekraantje maakt , want als je achter de motorwout aanrijd die je net heb gepakt dan ziet hij het wel dat je met je remmen een code in probeert te type en als je zegt tegen hem dat je em op reserve zette dan geloofd ie dat eerder, iig een maat van mij heb 74CC op ze appy RS en heb daar net achter ze kraantje dat schakelaartje zitten
|
|
http://www.joostmtx.tk |
|
MasterM |
3-5-2005 23:45 |
 Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ninjamtx
ik heb een keer van iemand gehoort dat het frame van mijn brommer (MTX) een 125CC kan houden dus als je vergelijkbaar frame heb dan moet het lukken , kijk en dat je met meer cc's dan 50 een motor heb die je als bromfiets verzekerd en minderjarig bent en geen rijbewijs hebt klopt helemaal, das de reden waarom ik er nog een 50 snel onder heb zitten.
begrenzen kan maar moet je 1 met schakelaar nemen die je dan naast je benzinekraantje maakt , want als je achter de motorwout aanrijd die je net heb gepakt dan ziet hij het wel dat je met je remmen een code in probeert te type en als je zegt tegen hem dat je em op reserve zette dan geloofd ie dat eerder, iig een maat van mij heb 74CC op ze appy RS en heb daar net achter ze kraantje dat schakelaartje zitten
alsof de manieren die jij noemt de enige twee zijn. Ik ben meer voor begrenzer die je met druk op claxonknop inschakelt. En dan thuis op een of andere manier weer uit kan schakelen. Is ook stukje makkelijker.
edit: Misschien wel blijvende begrenzer, maar dan wel mechanische. Maar dat vind ik zo zonde.
Dit bericht is ge-edit door MasterM op 3-5-2005 23:46
|
|
|
|
mcdronkz |
3-5-2005 23:59 |
 Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MasterM
[...]
In nederland ook vooral snelheid. Geruchten gaan wel dat nieuwe rollenbank een echte vermogenbank wordt zeg maar.
zou wel chill zijn als ze dan qua prijs kunnen concurreren met andere banken
krijg je ook tips over je afstelling enzo?
maarre nee, dat komt er niet.. ik heb van een brommerboer hier gehoord dat er plannen zijn de rollerbank helemaal af te schaffen en enkel met snelheidscontroles te gaan werken
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 4-5-2005 0:01
|
|
|
|
MasterM |
4-5-2005 0:06 |
 Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
zou wel chill zijn als ze dan qua prijs kunnen concurreren met andere banken 
krijg je ook tips over je afstelling enzo?
maarre nee, dat komt er niet.. ik heb van een brommerboer hier gehoord dat er plannen zijn de rollerbank helemaal af te schaffen en enkel met snelheidscontroles te gaan werken
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 4-5-2005 0:01
Nouwjah, ik zeg niet dat ik er blij met zou zijn, maar het zou iig EERLIJKER zijn als ze gewoon een goed metende snelheidsbank ofzo doen. En dan gewoon zeggen: Je brommer mag niet hardern dan 45km/h kunnen (eventueel met een marge)
Als je dan boete krijgt dan is het nog steeds KUT, maar iig niet het gevoel dat je genaaid ben door politie, wat nu met huidige omrekentabellen en politie-kw'w enz enz wel zo is
EDIT: Hoe duur is een ritje op een goede testbank eigenlijk ONGEVEER? Zou het voor mn ori80 zomaar wel es willen weten, niet om met op te gaan scheppen dan, want zal vast minder zijn dan goeie 70 of zwaar getunede 50, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Dit bericht is ge-edit door MasterM op 4-5-2005 0:08
|
|
|
|
Apriliars105 |
4-5-2005 0:09 |
 Posts: 6111 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MasterM
[...]
Nouwjah, ik zeg niet dat ik er blij met zou zijn, maar het zou iig EERLIJKER zijn als ze gewoon een goed metende snelheidsbank ofzo doen. En dan gewoon zeggen: Je brommer mag niet hardern dan 45km/h kunnen (eventueel met een marge)
Als je dan boete krijgt dan is het nog steeds KUT, maar iig niet het gevoel dat je genaaid ben door politie, wat nu met huidige omrekentabellen en politie-kw'w enz enz wel zo is
Nu wordt je juist ongeloofelijk gematst, rollerbank wijkt supererg af naar beneden (bij mij dan)
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
mb-gek |
4-5-2005 0:10 |
 Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MasterM
[...]
Nouwjah, ik zeg niet dat ik er blij met zou zijn, maar het zou iig EERLIJKER zijn als ze gewoon een goed metende snelheidsbank ofzo doen. En dan gewoon zeggen: Je brommer mag niet hardern dan 45km/h kunnen (eventueel met een marge)
Als je dan boete krijgt dan is het nog steeds KUT, maar iig niet het gevoel dat je genaaid ben door politie, wat nu met huidige omrekentabellen en politie-kw'w enz enz wel zo is
EDIT: Hoe duur is een ritje op een goede testbank eigenlijk ONGEVEER? Zou het voor mn ori80 zomaar wel es willen weten, niet om met op te gaan scheppen dan, want zal vast minder zijn dan goeie 70 of zwaar getunede 50, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Dit bericht is ge-edit door MasterM op 4-5-2005 0:08
die rollerbaken werken nu alleen nog maar in je voordeel hoor ze geven altij minder dan dat het echt is tenzij ze zelf niet goed op de brommer zittn maar daar kan de bank zelf ook niks aan doen
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
MasterM |
4-5-2005 0:11 |
 Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
die rollerbaken werken nu alleen nog maar in je voordeel hoor ze geven altij minder dan dat het echt is tenzij ze zelf niet goed op de brommer zittn maar daar kan de bank zelf ook niks aan doen
Volgens mij niet altijd
|
|
|
|
sushi |
4-5-2005 7:20 |
 Posts: 43 |
voor mji zou het gewoon legaal zijn hoor:
meerdejarig, rijbewijs waarmee ik tot 125cc mag rijden,
ik zou enkel motoplaten moeten aanvragen,en mijn verzekering moeten laten aanpassen!
|
|
|
|
onraad |
4-5-2005 7:35 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sushi
voor mji zou het gewoon legaal zijn hoor:
meerdejarig, rijbewijs waarmee ik tot 125cc mag rijden,
ik zou enkel motoplaten moeten aanvragen,en mijn verzekering moeten laten aanpassen!
Dan zou ik dat doen en proberen hem in te schrijven ls motor
|
|
|
|