Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR voorvork

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 571 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28478 - NSR voorvork
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjappie 28-4-2005 21:55 Print topicpost

Posts: 336
ik ben laatst gevallen met mijn brommer...

was eerste keer dat ik op de openweg ging.. en ik schatte een bocht echt helemaal verkeerd in..
ik schrok en dacht even dat ik op een fiets zat en kneep allebei mijn hendels in...
geen schade aan de brommer gelukkig...

alleen wat boutjes ff opnieuw aandraaien..
maar eentje kan ik niet vindne om het het volgende op te lossen...


normaal als je met je voorrem remt dan gaat je vering in... maar bij mij.. schiet het stuur zeg maar eerst naar voren (tok) en dan beetje vering...

dus d'r zit in die voorvork een boutje los maar i kweet niet welke.. het is niet die ene die onder dat kapje opje stuur zit die zit goed vast... en ik kan in de exploded vieuws het niet vinden
kan iemand mij helpen ???
 
TZRRRR

Tijzzz 28-4-2005 22:06 Print reply

Posts: 4215
Dus als je je voorrem in knijpt kan je hem nog heen en weer bewegen?

Dan staat de moer die het bovenste lagerschaaltje aandrukt los denk ik.

Dan moet je bovenste kroonplaat er af halen, en moer aandraaien, of kijken of je die moer kan zien en dan een schroevendraaiter pakken en een paar tikken met een hamer geven op die schroevendraaier terweijl die in een groefje van die moer zit. (is nl geen 6-kant, maar haaksleutelmoer)
 
chineesboer 28-4-2005 22:10 Print reply

Posts: 3676
Je balhoofd zit wass los oid.
Zit tussen je stuur en freme zegmaar.
 
Tijzzz 28-4-2005 22:12 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

Je balhoofd zit wass los oid.
Zit tussen je stuur en freme zegmaar.


Idd, dus staat je bovenste lagerschaaltje los.


 
MT70-nolimit 28-4-2005 22:15 Print reply

Posts: 4323
Wel op tijd verhelpen want de politie kan voor een stuur met speling ook boetes uitdelen!! Let wel, het is een kutklusje met al die kogeltjes hoor.
 
gaat lang goed
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-4-2005 22:16 Print reply

Posts: 10835
je hoeft alleen maar die onderste moer aan te draaien tot de speling eruit is en hij niet te zwaar gaat, dan krijg je echt geen kogels te zien hoor
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ruben. 28-4-2005 22:17 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Wel op tijd verhelpen want de politie kan voor een stuur met speling ook boetes uitdelen!! Let wel, het is een kutklusje met al die kogeltjes hoor.


su het gaat over nsr

eehm je hebt schroevendraaier en hamer nodig, wel een botte schroevendraaier btw
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
sjappie 28-4-2005 22:19 Print reply

Posts: 336
die kroonplaat is dat, dat ding waar je handvaten op bevestigd zijn.. en waar die hele grote moer op zit ?? want die heb ik dus heel hard aangedraaid

 
TZRRRR
arabesk 28-4-2005 22:22 Print reply

Posts: 1903
das idd de kroonplaat, waar je clip ons aan gemonteerd zijn. je moet gewoon zoals ruben zegt, met een botte schroevendraaier en een hamer voorzichtjes die moer wat meer aandraaien, net zo totdat je geen speling meer hebt. Sla je verder, ga je je kogeltjes opspannen, en 'platdrukken'. In Westvlaams heet dit kopserie. heeft geen zin van hard aan te draaien, mag je toch nieuwe lagertjes stoppen.
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
sjappie 28-4-2005 22:24 Print reply

Posts: 336
dus die dikke moer...
paar keer op slaan, beetje aandraaien..
tot er geen speling meer op zit
 
TZRRRR
Ruben. 28-4-2005 22:25 Print reply

Posts: 6131
de moer onder de kroonplaat die met dat zelfde kutsysteem los en vast te krijgen is als een koppelings moer
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
sjappie 28-4-2005 22:27 Print reply

Posts: 336
hoezo kutsysteem ??

da's toch gewoon met een dikke steek sleutel daarmee heb ik m eerst altijd aangedraaid
 
TZRRRR
arabesk 28-4-2005 22:27 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjappie

dus die dikke moer...
paar keer op slaan, beetje aandraaien..
tot er geen speling meer op zit


niet die moer op je kroonplaat, maar die eronder, maar wrs moet je als je een kuip hebt, die er af halen, weet ik niet van nsr. bij mbx kun je er zo aan. is geen gewone moer, maar gewoon een soort rondsel met sleufjes in.

die moet je aandraaien, als je natuurlijk eerst je moer OP je kroonplaat hebt losgedraaid.
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Ruben. 28-4-2005 22:27 Print reply

Posts: 6131
ik maak wel een foto voor je
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
arabesk 28-4-2005 22:28 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjappie

hoezo kutsysteem ??

da's toch gewoon met een dikke steek sleutel daarmee heb ik m eerst altijd aangedraaid


nee
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
MT70-nolimit 28-4-2005 22:28 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjappie

hoezo kutsysteem ??

da's toch gewoon met een dikke steek sleutel daarmee heb ik m eerst altijd aangedraaid


ja ruben loopt altijd te klagen
 
gaat lang goed

Dit topic is 1246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved